Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-14, 17:32
Medlem
25mg Atarax + alkohol ger ett ganska behagligt rus för mig. Slocknar ganska hårt.
Citera
2011-03-31, 17:41
Medlem
mkt-rights avatar
fick det utskrivet idag och tog 12st. ligger som en säck i soffan på det underligaste sättet någonsin. ganska soft ändå!
Citera
2011-03-31, 20:40
Medlem
gugglianos avatar
Första gången jag fick det utskrivet mot ångest så gick jag in på FB så fort jag kom hem. När jag läs om det gick jag på bolaget med hopp om att kunna boosta skiten. Vid det tillfället mådde jag jävligt dåligt, så jag tog först 2st+ 1 öl, sen när inget hände tog jag fyra till, och resterande 4 öl. Jag somnade medan jag pratade i telefon, spelade gitarr, och satt vid datorn Jag är glad för dom vars ångest kan botas med atarax eller lergigan, men jag tror att om ens ångest är så lätt kan man lika gärna bota den med promenader i solsken och en och annan mjukglass.
Citera
2011-05-30, 17:55
Bannlyst
Jag håller på att tända av från subutex och jag har fått atarax mot ångesten (abstinenssymptom) och dom funkar fan helt okej!
Jag kan sitta framför datorn utan att jag tycker det är det tråkigaste jag någonsin gjort, jag slipper rastlösheten och dom värsta ångestkänslorna.

Dock kan jag OMÖJLIGT sova på dom, blandar 2-3st 25mg'are med 1-2dl vodka varje kväll vid 24.00, men har fan inte sovit en blund på flera dagar för det....

Jag blir inte heller bakfull eller extra bakfull, även fast jag blandar ataraxen med akohol varje kväll.
Senast redigerad av Civilare2 2011-05-30 kl. 17:57.
Citera
2011-05-30, 19:09
Bannlyst
Kan ju även lägga till att jag tar 2st Theralen-kapslar (1st motsvarar 0.5mg flytande theralen) och lergigan/propavan vid behov, men får sådana SJUKA myrkryp av dom att jag fan blir självmordsbenägen, så jag tar aldrig lergigan/propavan.

Alltså varje kväll äter jag 2-3st 25mg Atarax, 1-2st Theralen-kapslar, dricker 1-2dl 40% vodka, röker brass och tar lergigan/propavan om jag vill, men kan ÄNDÅ inte fucking sova, ligger bokstavligt talat klarvaken till 07 på morgonen, då jag måste dra till mottagningen för att hämta ut mina dagsdoser av mediciner....

Så kidz, testa fan inte ens subutex, skiten som kommer efteråt är I N T E värt det, fucking trust me...
Och nu har dessutom det värsta lagt sig för 1½v sedan, men ändå mår jag såhär och kan inte slagga/vila.
Citera
2011-06-26, 22:20
Medlem
Karmeckias avatar
Hej!

Jag har fått: Atarax 10 mg 1 tablett 1-2ggr dagligen och även Citalopram Sandoz 10 mg 1 tablett en gång dagligen! Jag tänkte börja med dem i morgon bitti!

Jag undrar om någon kan svara på mina frågor om dem!

-Kan man dricka alkohol när man äter dem?

-Hur påvärkar dem mig?

-Hur funkar dom tillsammans?

-Hur vet jag om jag behöver ta Atarax den andra gången under dagen?

-Kommer det att vara en någon personlighets förändring, kan andra märka att jag äter tabletter?
Citera
2011-06-27, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karmeckia
Hej!

Jag har fått: Atarax 10 mg 1 tablett 1-2ggr dagligen och även Citalopram Sandoz 10 mg 1 tablett en gång dagligen! Jag tänkte börja med dem i morgon bitti!

Jag undrar om någon kan svara på mina frågor om dem!

-Kan man dricka alkohol när man äter dem?

-Hur påvärkar dem mig?

-Hur funkar dom tillsammans?

-Hur vet jag om jag behöver ta Atarax den andra gången under dagen?

-Kommer det att vara en någon personlighets förändring, kan andra märka att jag äter tabletter?

Är ganska personligt skulle jag tro. Själv funkade Ataraxen inte ett dugg på mig, förutom att jag blev en zombie om jag tog tillräckligt många.

SSRI däremot. Sen jag började på dom har jag haft en del läskiga fyllor. Men dricker fortfarande normalt, får tänka på att ta det lite lugnt bara så går det fint(lättare sagt än gjort när man är full)!
Citera
2011-06-27, 10:24
Medlem
Atarax ger inget rus, "boostar" ingen fylla, det kan göra fyllan sämre, tråkigare och tröttare. För att inte tala om bakfyllan det boostar efteråt. Får ni atarax, så be om något verksamt, iaf lergigan/theralen eller sobril om inte de sistnämnda funkar något.
Citera
2011-06-28, 20:30
Medlem
Karmeckias avatar
Jag vet inte hur jag ska förklara detta, har nu ätit tabletterna jag skrev om, sedan igår.

Igår var jag väldigt slö och det kan jag ju förstå, men idag har det varit väldigt konstigt men nu har jag kanske kommit på vad det är... Jag tror jag har förlorat min spontanitet! (Det är som att jag inte spontant kan hitta på saker eller spontant plocka fram vissa saker ur minnet. Tex, minnes bilder eller börja nynna på någon låt m.m. Jag vet ju att allt finns där i minnet, men jag kan inte hitta det!!) Det är väldigt förvirrade! För det är bara rörigt i huvudet.. Jag har inte kunnat tänka på hela dagen! Jag har sovit ordentligt i natt och ätit o druckit ordentligt så det kan ju inte bero på något sådant!

En sak till som jag märkt! Jag har ingen hungers känsla längre! (Jag blir inte hungrig! Det gör ont i magen när jag egentligen borde äta, men jag känner mig inte hungrig, inte sugen på något häller. Men om någon annan gör mat och ställer framför mig så äter jag och det är till och med gott!!)

snälla!! hjälp mig!!

En sak är iaf bra!! Jag har varit jätte positiv idag, glad lixom, till och med skrattat flera gånger! Så har jag inte varit på extremt länge! Så tabletterna gör ju det dom ska iaf! Det är skönt det!
Citera
2011-08-29, 05:34
Medlem
Stormfires avatar
Det här är nog det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Jag fick Atarax utskrivet då jag haft problem att sova i 2-3 veckor, har bara sovit några timmar per natt.

I fredags var jag ute och hade en riktig kanonkväll. Kom hem efter klockan 08:00 på morgonen, och hade som vanligt svårt att somna. Tydligen tog jag tre sådana här skittabletter.

Jag sov över 48h, vaknade på Söndag och kände att jag ville skjuta mig själv i huvudet. Mår så fruktansvärt dåligt...

Sov i princip hela Söndagen och gjorde inte ett skit, vaknade en timme då och då för att tvinga i mig mat och vatten.

Vaknade nu igen efter en av dom värsta helgerna jag någonsin varit med om. Jag vet inte om jag någonsin kommer bli pigg igen, som det känns nu...

Rekommenderar INTE det här till något. Det är sinnessjukt vad jobbig känsla det ger en.
Citera
2011-08-29, 10:56
Medlem
Psychoramas avatar
Atarax funkar bara till en viss gräns. Dvs om jag tar minst 100mg så blir jag trött och somnar lite lättare. Det funkar säkert mot extremt mild ångest men absolut inte i mitt fall! ...Och Atarax + alkohol gör mig mer trött av alkoholen.. Bra mot opiod klåda dock!
Citera
2011-10-09, 23:31
Medlem
mzrs avatar
går på antabus o testade dricka några folköl...det var ju inga problem men jag blev så jävla täppt i näsan o fick lite tungt o andas. .. gick in i nån antabus tråd o läste att man kan motverka med antihistaminer..
aha allergimedicin! tänkte jag o kom att tänka på kartan atarax jag har liggande i bokhyllan, har aldrig testat atarax överhuvudtaget eftersom jag hört att det inte funkar alls..

hursomhelst,, slänger upp fassen och mkt riktigt, atarax är en antihistamin. perfa tänker jag o slänger i mig 3 st.

sen dricker jag lite till o börjar fundera på hur det är o blanda atarax o alkohol,, kanske ingen bra ide alls.. så jag letar upp den här tråden,,, skummar igenom o ser att de flesta säger att det inte händer något...sen hittar jag ett inlägg där nån skriver att det e nice med några + alkohol,, HAHA! tänker jag o slänger i mig ett par tre stycken atarax till..

läser vidare, nån skriver att han blir konstig av sina 10mg atarax,, hmm tänker jag, vad är det för styrka på mina.... kollar... 25mg! vafan har jag överdoserat nu liksom + alkohol + antabus. ...ähh vafan.. läser om nån tjej som totaldäckar o ambulans får komma.. blir lite nojjig..

börjar känna av ataraxen en del nu och jag vet inte alls vad jag har o vänta mig.. känns som ballonghuvud o lite smålullig... får se vad som händer. jag överlever nog.. ska dock till vårdcentralen imorrn vid typ 10.00 för att ta antabus,,

aja.-.. kanske uppdat4erar senare,, om jag inte totaldäckar

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in