• 1
  • 2
2011-08-24, 09:18
Medlem
Transmissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maiken
fan också googlade på negativa symptom. Och schizfreni. Det stämmer bra in på mig. Men inte riktigt. Eller så är det jag som inte vill erkänna det

Jag ska sova nu så hjärnan blir bättre. Måste ringa och boka läkartid imorgon. Tack Ramsay. Uppskattas.
Fast... Det är nog ingen psykos du drabbats av. Det finns en uppsjö sjukdomar du skulle kunna lida av ifall du identifierar dina upplevelser med sjukdomssymptomen.

Du är en unik individ med unika upplevelser som vi andra. Var inte för ivrig på att försöka sätta en diagnos, tänk istället på vad du vill göra. Jag förstår att det kan vara svårt för dig att veta det i ditt nuvarande tillstånd, men gör små beslut som känns bra för dig så kommer det komma naturligt efter ett tag

Borde du inte hoppa av anti-deppen förresten?
Citera
2011-08-24, 15:47
Bannlyst
Skall börja föra in rutiner i min vardag nu. Ingen mår bra av att sova 12h sen sita vid datorn tills man ska gå till jobbet. I ett extremt stökigt rum. Sen sitta och fundera på det. Och aldrig umgås med kompisar.

Problemet nu är att jag vet inte om jag ska ansträng mig eller inte. Då jag har dessa nervryckningarna vid tinningarna.

Samtidigt har jag inte blivit bättre av att bara sova och ta det lugnt själv. Så jag kör nog på ett fullspäckat schema. Så får jag se om det blir bättre eller ej.

En sak jag märkt som är ett väldigt bra tips till ALLA er om ni är drabbade eller ej. Det enda jag har märkt förbättring av är höga doser omega3. Ungefär 2g Epa och DHA. Glider inte ner lika ofta i jobbiga tankar.
Citera
2011-08-24, 16:01
Medlem
ramsays avatar
låter som en bra idé , vad har du tänkt göra ?

Har du bokat tid till läkare ?
Citera
2011-08-24, 17:37
Bannlyst
Kommer börja med rutiner först i två veckor. Sedan ska jag fasta + rutiner och precis innan fastan är slut så ska jag äta magiska svampar.

Om inte det botar mitt problem så blir det kontakt med läkare.
Citera
2011-08-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maiken
Kommer börja med rutiner först i två veckor. Sedan ska jag fasta + rutiner och precis innan fastan är slut så ska jag äta magiska svampar.

Om inte det botar mitt problem så blir det kontakt med läkare.

Oroa dig inte för att du skulle vara psykotisk. Det krävs fler symtom än de negativa för att det ska kunna vara schizofreni. Så om du inte har vanföreställningar, hallisar, desorganiserat tal eller beteende så är det inte det.

Jag vet ju inte säkert, men det känns troligast att du fortfarande är deprimerad. Att ta psykoaktiva droger medan du är deprimerad och går på psykofarmaka är inte en bra idé. Dina tankar om att börja aktivera dig mer och skaffa dig rutiner låter bra i mina öron. En depression kan man inte vila sig frisk från. Du behöver hålla dig lagom aktiv och gärna träffa folk och göra saker du gillar. Försök att inte fastna i ältande över hur "bränd" du är i hjärnan. Det skulle förvåna mig om MDMAet gav några permanenta skador.
Citera
2011-08-24, 22:00
Medlem
ramsays avatar
skulle hålla mig borta från allt med droger om jag vore dig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto