2011-08-24, 11:33
Medlem
Stormorfars avatar
"Det e skitsvårt att vilja sluta röka men det är
lätt att sluta röka. Det är den enda drog som INTE ger absitinensbesvär."

Citera
2011-08-24, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ars-amandi
Vill en gravid kvinna röka så är det hennes rättighet. Det har ingen någonting med att göra. Det är inte klassat som misshandel på något vis. Då är det väl nästan värre med allt skit många gravida kvinnor tycker de kan vräka i sig under 9 månaders tid.
Och vill en kassasörska inte sälja är det hennes rättighet likaså. Varför hon nekar att sälja varan har ingen någonting med att göra.
Citera
2011-08-24, 11:53
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forattjagkan
Fast tyvärr är det nog inte en omöjlighet att det är sant. ...

Nej såklart, än är inte den siste idioten född.
Citera
2011-08-24, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kefftorp
Väldigt dålig jämförelse.

Jag tycker kassörskan gjorde rätt, kvinnan som nekades var tydligen inte redo att skaffa barn då hon inte ens kan vara tillräckligt osjälvisk för att sluta röka för sitt barns skull.

Sen kan ju kassörskan argumentera att hon trodde att kvinnan köpte ut då gravida kvinnor i Sverige sällan röker.

Hade jag varit kassörska skulle jag LÄTT ha vägrat alla tjockisar att köpa onyttig mat, godis, läsk etc.
Jag hade sett till att barn bara hade köpt godis på lördagar och att ingen köpte kaffe eller andra varor utan rättvisemärke. Tjockisar och barn kan helt uppenbart inte ta ansvar för vad de handlar och bör därför regleras av ansvarsfulla kassörskor.
Sålde butiken kläder skulle jag nog även sett till att ingen köper kläder i fel storlek eller med ful färg.

Kassörskan bestämmer vem som får handla vad. Basta!

Citera
2011-08-24, 12:29
Medlem
YuriGagarins avatar
Det är inte olagligt att vara korkad. Hög WT-faktor på kvinnor(och män) som röker i allmänhet och i synnerhet de som är gravida/har barn. Usch!
Citera
2011-08-24, 13:03
Medlem
forattjagkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Nej såklart, än är inte den siste idioten född.

Fast det är väl lite tur för oss ändå, vad skulle vi annars ha att gnälla på
Citera
2011-08-24, 13:04
Medlem
Flusons avatar
Vafan låt henne röka, så som alla wt's gör. Bara en massa äckliga kärringar på familjeliv som klagar på livet och hur trist allt är. Skit forum.
Citera
2011-08-24, 13:04
Medlem
Tronkans avatar
min enda fråga är: hade hon leg? om inte så ser jag inga problem med att _INTE_ sälja. hade hon leg så hade jag stämt affären direkt. hon/han i kassan skall skita i om hon röker eller inte röker samt att ciggaretterna behöver inte ens vara till henne (nu var det dock så i detta fall)
Citera
2011-08-24, 13:49
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
min enda fråga är: hade hon leg? om inte så ser jag inga problem med att _INTE_ sälja. hade hon leg så hade jag stämt affären direkt. hon/han i kassan skall skita i om hon röker eller inte röker samt att ciggaretterna behöver inte ens vara till henne (nu var det dock så i detta fall)

haha stämma affären för att dom vägrar sälja något till dig? lycka till
Citera
2011-08-24, 14:02
Medlem
WiperTheMightys avatar
Så vitt jag vet har ingen part rätt att tvinga till sig ett köp.
Citera
2011-08-24, 14:26
Medlem
Chopinowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WiperTheMighty
Så vitt jag vet har ingen part rätt att tvinga till sig ett köp.
Ptja, det existerar ju viss kontraheringsplikt men det är relativt irrelevant i det här fallet.
Citera
2011-08-24, 14:37
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko.i.kuken
haha stämma affären för att dom vägrar sälja något till dig? lycka till

why not? det är diskriminering. har hon leg så skall hon inte bli nekad. oavsett vad moralfittan tycker och tänker bakom disken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in