2011-08-21, 09:09
Medlem
Har ett problem som jag behöver hjälp att råda bot på. Det är nämligen så att det är en jävla massa fåglar på och vid min balkong varje morgon, och det går inte att ha något där ute för det blir nerbajsat direkt. Vet inte om personen som bodde i lägenheten innan mig matade dom eller något, men det börjar bli ganska irriterande då jag vill nyttja min balkong. Hur får man fåglarna att inse att dom inte är välkomna?
Citera
2011-08-21, 09:23
Medlem
Luriosans avatar
Häll vatten på dem eller något annat elakt mot dem, efter ett tag bör dem förstå att dem inte är välkomna
Citera
2011-08-21, 09:29
Medlem
burkiss avatar
Skaffa dig fågelskrämma.
Citera
2011-08-21, 09:49
Medlem
Medicinens avatar
Vad är det för fåglar?
Citera
2011-08-21, 09:49
Medlem
Tjena... Spänn upp fiskelina, 30-50 cm i början av balkongen, lite härs o tvärs och häng 3-4 aluminuimfolie remsor. Löste mitt problem med jobbiga duvor. Inte den snyggaste lösningen men effektiv. / Ascdan
Citera
2011-08-21, 10:50
Medlem
SnorreDenStores avatar
Ta ett luftgevär och bju fjäderfäna några bly skott!
Citera
2011-08-21, 11:11
Medlem
Medicinens avatar
Anledningen till frågan om vilken typ av fåglar det är, var att du kan köpa en uvbulvan. Dessa används vid jagt på krågfågel. Den har också visat sig vara bra på att skrämma bort andra fåglar. Köp en och sätt upp på balkongen. Detta förutsatt att det inte är kråkfågla, de blir bara förbannade och lockar dit fler...

Edit: Glömde url:en.. http://www.racerback.se/bulvan-fast-p-1172.html
Citera
2011-08-21, 12:12
Medlem
dinobarcelonas avatar
Luftgevär, sen är det bara att invänta dem små jävlarna, problem solved
Citera
2011-08-21, 12:19
Medlem
DennisOlofs avatar
Annars får du sätta upp nät som håller fåglarna borta från balkongen. Inte så kul om det är utsikten man vill åt. Eller glasa in balkongen kanske ?

Det som annars behövs är något man kan hänga på balkongen som skrämmer fåglarna och håller dem borta, om det finns och vad man ska hänga upp vet jag inte.
Citera
2011-08-21, 12:41
Medlem
GlennGBGs avatar
Två bra tips här som är relativt enkla och harmlösa. Nätet är bra, för det är lätt att sätta upp och ta bort vid behov (när balkong skall användas). Sedan hade jag nog sett till att ställa ut en vattenspridare eller liknande så jag kunde ge de små asen en dusch med kallvatten vid behov också.
Citera
2011-08-21, 13:38
Medlem
supraas avatar
Köp en katt och svält den. Sen kastar du ut kräket på balkongen och låter natuten får ha sin gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in