Citat:
Ursprungligen postat av Tipptipp
Ja som rubriken lyder, så har jag tråkigt. Men detta är en sann historia. Jag har genomgått psykos utan att tagit droger och jag hörde ca 100 röster samtidigt när det var som värst. Vill någon veta hur det var eller liknande kör på.
Jag har en vän som begick ett mord efter att ha hört liknande röster säga saker om personen i fråga. Dessa röster la också fram "bevis" på att personen i fråga varit otrogen och han fick för sig massa saker som var verkliga för hans del då. Han levde ju i den här världen där alla röster och vaneföreställningar var sanna & allt det andra vi sa var osant. Vi ljög och samarbetade med hans otrogna partner enligt honom och hans röster.
Det här slutade som sagt väldigt illa och kvinna i sig blev strypt med en snara ute i skogen.
Det visade sig sen att han var i ett riktigt dåligt skick. Han fick ju tom för sig att hon hade försökt droga honom och lagt droger i hans kaffe osv. Och att det var därför han var som han var. Nu är han ju medicinerad på livstid och han får en injektion som han måste åka upp till sjukan för att kunna få. Pga rädsla för att han ska missa pillrena och gå tillbaka till det stadiet han varit i tidigare.
Så nu hör han inget och fungerar som en normal människa. Tankemässigt. Däremot har han blivit en väldigt slö och osocial person utav den här medicinen.
Den här personen hade varit med om mycket under sin livstid. Bla
1. Hans mor var alkholist
2. Hans far lämnade honom när han bara var två år gammal
3. hans moster utnyttjade honom sexuellt
4. Han genomgick ett krig
osv osv. Därför blev han som han blev.
Min fråga/or till dig då är..
hur har ditt liv sett ut innan det här satte igång?
Hur gammal är du?
Hur beteende du dig ute bland folk under pågående anfall?
Var du rädd för själva rösterna? Alltså trodde du det var "spöken" något onaturligt, eller fall det sig väldigt naturligt och normalt för dig att utsättas för det här?