2011-08-08, 18:22
Medlem
Änglatrumpet, whats up?
Citera
2011-08-08, 18:35
Medlem
CristDaFists avatar
Som några andra sa, muskotnöt, lucid dream eller sömntabletter, håll dig vaken på dom så börjar du se lite flummiga saker och blir lite paranoid och ser skuggfolk. Lite små roligt om man är uttråkad
Citera
2011-08-10, 00:31
Medlem
Chyorts avatar
Dåligt förslag detta kanske. Men skaffa Melatonin. Du kan beställa det på internet. Det är receptfritt i stort sett alla länder FÖRUTOM i kära moderland Sverige. Det första nätterna fick jag sjukt intensiva och realistiska drömmar. Jag kunde drömma i flera timmar vilket kändes som en evighet.
Det försvinner ju såklart efter ett par nätter men det var jävligt fett!
Detta är kanske dock individuellt.

Ett annat förslag är att stanna uppe ett par dygn. Man kan få helt sinnessjuka hallucinationer.
Citera
2011-08-11, 09:28
Bannlyst
Jag läste om en lite rolig metod att hallucinera häromdan...

"The Ganzfeld Effect"

Kort förlöjligad (av mig) teori bakom är att när du enbart ser den här enfärgade skiten framför dig och hör detta knastrandet i öronen istället för att ständigt få nya saker att ta in, så tröttnar den till slut på skiten och hittar på lite eget. Detta fenomen ska bl.a.(enligt wikipedia) gruvarbetare som varit instängda ha upplevt i det totala mörkret.

Du behöver:

2 halvor av en pingisboll
Tejp eller något dylikt för att hålla pingisbollarna på plats
en fickradio (eller en radio med aux uttag iallfall)
Hörlurar.

Sätt pingisbollarna för ögonen och tejpa fast dem, idylliskt sett ska du inte kunna se något förutom orange framför dig. In med hörlurarna, sätt igång radion och hitta en frekvens där du bara får statiskt brus (white noise). Lägg dig i sängen eller sätt dig i en bekväm stol och invänta det roliga...

Har aldrig testat själv men funderar på att göra det en vacker dag

edit: här är nog en ännu bättre beskrivning som jag hittade strax efter... Ganzfeld- Hack Your Brain the Legal Way

edit2: behåller länken men tar tillbaka det jag sa, tyckte själv den var jobbigare än min egna
Senast redigerad av eldirith 2011-08-11 kl. 09:33.
Citera
2011-08-11, 10:32
Medlem
nops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
Det behöver inte vara lagligt, men är också extra facinerad utav att framkalla något overkligt utan droger.

Hyr en film
Citera
2011-08-12, 20:10
Medlem
Chyorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nop
Hyr en film

That's not a bad idea.

Se Enter The Void. Den filmen är en jävla tripp.
Citera
2011-08-12, 23:03
Medlem
GeckoMorias avatar
Lustgas? Dock inte så "mind-altering" kanske, bara intensiv benghet under ett par sekunder. Men visst är det lite trippy
Citera
2011-08-13, 01:18
Medlem
HarligaHanss avatar
"Dreammachine" är en uppfining som uppfanns av beatniksrörelsen som en häftig grej att stirra på med stängda ögon. Inte helt hundra hur det fungerar, men häftig ser den ut, men tydligen ska det ha något att göra med att ljusimpulserna från maskinen är på frekens som alfavågor i hjärnan har när man är avslapnad. Ska själv bygga en (när ork, pengar och tid finns), kan återkomma om resultat.

Även om den nu inte fungerar så kan det säkert vara en fantastik trippleksak
Citera
2011-08-13, 02:50
Medlem
GeckoMorias avatar
Kom å tänka på ett annat alternativ, iDoser!
Med hjälp av ljudvågor så ska man kunna uppleva rus från många droger, så som kokain, heroin, marijuana etc. Listan är lång!

Har testat själv och kan säga att det fungerar till viss del, dock inte i närheten. Fungerar för en del, en del inte.

http://rationalwiki.org/wiki/I-Doser

EDIT: Finns på YouTube, verkar dock bara otäckt.. http://www.youtube.com/watch?v=q2YYTvUOW7U
Senast redigerad av GeckoMoria 2011-08-13 kl. 02:52.
Citera
2011-08-13, 09:10
Medlem
qdqdqs avatar
Man kan ända störa hjärnans funktioner med elektromagnetism, jag är helt övertygad om att det kommer bli en revulition inom den visuella underhållningsvärlden i framtiden. Det finns redan grejer som man kan köpa och göra detta själv (en mindre exakt variant såklart,) frekvensen finns någonstans jag kan kolla upp det om det finns intresse.
Citera
2011-08-13, 11:04
Medlem
Subject9s avatar
4-ho-met är fortf lagligt (om än man inte vet hur länge till), och det är i min mening en väldigt bra "start-drog" för nya psykonauter. : )
Citera
2011-08-14, 23:41
Medlem
Hattpappers avatar
Eftersom det här är ett drogforum går jag inte in på andra sätt att framkalla hallucinationer än några lagliga hallucinogener:

4-HO-MET (Wikipedia)
Dimenhydrinat (Erowid | Wikipedia)
Dipropyltryptamin (Erowid | Wikipedia)
LSA (Erowid | Wikipedia)
Methoxetamine (Erowid | Wikipedia)
Änglatrumpet (Erowid | Wikipedia)

Du kan hitta många fler bl.a. i PiHKAL och TiHKAL. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in