2011-07-27, 15:59
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakan
Jag har för mig att för några år sen så hade de som motto "aldrig samma låt mer än gång per dygn"... Det gäller knappast idag.

Det var då! På den tiden då Rockklassiker var en lokal stockholmskanal och eftersom Stockholm har betydligt fler stationer än övriga Sverige så kunde de nischa sig mer då.

Citat:
Ursprungligen postat av Råkarln
Gillar stationen mest pga det dålig utbudet i min region, Rix och Megapol.
Men dom måste ha radiovärldens minsta/kortaste spellista!
Verkar vara 10-15 låtar som går på repeat.

Har Dave Nerge fått sparken?
Nog fn har jag hört karln under sommaren på helgerna iaf, killen är störtlöjlig så sparken hade gjort oss alla en tjänst...

Nja, jag tror inte deras spellista är mycket mindre än Rix och Megapol. De flesta kommerisella stationerna har en dålig förmåga att minimera spellistan när de sänder i mer än en stad.

Ja, Dave fick sparken när kanalen växte, men hans fans fick cheferna att ändra sig och han fick fortsätta köra på helgerna. Annars tror jag han sänder på Rocket 95,3 numera.
Citera
2011-07-27, 22:58
Medlem
BroderBaskers avatar
Rock/hårdrock är mitt livselixir, men trots detta klarar jag inte av Rockklassiker.
Lyssnar elva gånger av tio hellre på dansmusikkanalen 107.5 när jag kör bil.

Varför?
Enbart pga. RK's trötta, fantasilösa och totalt förutsägbara spellistor som man bara vill pissa och spy på.
Citera
2011-08-02, 13:16
Medlem
Predator123s avatar
Jag slutade lyssna på Rockklassiker när de spelade Sweet Child O' Mine... Med bortklippt solo!!!
Citera
2011-08-08, 08:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Kanske inte rätt tråd, men men:

Under veckan har stationen spelat en framröstad lista med 'tidernas 666 bästa rocklåtar'. Jag kom in på slutet igår när de spelade låt 60 - 30 ungefär, sen var jag tvungen att gå på krogen. Jag är lite nyfiken på vilken låt som 'vann'. Eller vilka som kom på de tre första platserna.

rockklassiker.se har inte lagt upp listan (än).
Citera
2011-08-08, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kanske inte rätt tråd, men men:

Under veckan har stationen spelat en framröstad lista med 'tidernas 666 bästa rocklåtar'. Jag kom in på slutet igår när de spelade låt 60 - 30 ungefär, sen var jag tvungen att gå på krogen. Jag är lite nyfiken på vilken låt som 'vann'. Eller vilka som kom på de tre första platserna.

rockklassiker.se har inte lagt upp listan (än).

Tyckte de sade att det var
som vann när jag slölyssnade i morse.
Citera
2011-08-08, 11:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippiebash
Tyckte de sade att det var
som vann när jag slölyssnade i morse.

Tack, och herregud. Man ifrågasätter fan hela demokratibegreppet.
Citera
2011-08-09, 13:54
Medlem
spajdamans avatar
Blir bara mindre och mindre lyssning för min del eftersom de kör samma låtar hela tiden.

Men framförallt, det som fått mig att helt dra ur sladden sista itden, Nu har asen börjat att prata i början av låtarna! Precis som man gjorde på 80-talet för att folk inte skulle banda från radion.

Man måste ju fråga sig om de som bestämmer är helt dumma i huvudet? Det fungerar säkert kanon att snacka i början av låtarna om man jobbar på NJR, men på en rockstation vill man ju höra introt ffs! Där sitter ju hela själen i låten.
Oooh vad bra Enter Sandman blir med en massa prat i början när den är som allra tyngst! Nä, fyfan!
Citera
2011-08-09, 20:24
Medlem
Kvartens avatar
Jag har varit i hantverkarvärlden sedan ett år ungefär, och en massa bilåkande har det varit. I snitt två timmar per dag tillsammans med kollegan. Och då är det rockklassiker all the way, bokstavligt och bildligt. Jag gillar låtarna, men som alla andra så tröttnar jag på denna lista på 30 låtar som bara loopar. Man vet precis vilken låt som kommer när de påar något band innan reklamen. REKLAAAMEN. Att jag inte slopade tidigare var nog pga Anton Körberg.

När jag åker själv är det P3. Intressanta diskussioner och fräsch musik, låt gå att programledarna är jobbiga.
Citera
2011-08-09, 20:39
Medlem
Jag lyssnar främst inte för rocken, utan för programledarna. Morgonrock är aningen bättre än Rix morgonzoo om vi säger så

Deras topplista om 666 bästa låtarna var bra på ett sätt. Det var iaf inte upprepning av låtar hela tiden under dagen
Citera
2011-08-09, 20:48
Medlem
Hade alltid rockklassiker inställt förut när jag startade bilen, då åkte jag aldrig speciellt långt utan hann höra kanske 3-4 låtar som mest. Nu under sommaren har man jobbat lite extra där det blir betydligt mer bilåkande och nu tål jag inte rockklassikers 10 låtar längre.
Alldeles för dålig låtlista och väldigt många trista långsamma guns'n'roses eller aerosmith-låtar, alldeles för fattigt utbud för att hålla.
Citera
2011-08-09, 21:03
Medlem
Det är SÄMST hatar den där jobbiga fikusen som bryter på engelska Mastodontfilms Mats eller vad fan han heter.

Lindrose
Citera
2011-08-10, 23:31
Medlem
Mike112s avatar
Morgonrock med Jonas och Anton! Det är det bästa med Rockklassiker.

Det sämsta är ju, som redan har konstaterats, att dom snackar sönder introt på låtarna, bryter låtarna alldeles för tidigt - mitt i solon ibland och att dom kör alltid samma låtar.

Bandit rock är ju inte bättre dom med låtlistan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in