Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-26, 00:36
Medlem
thesyss avatar
Jag har köpt en ny bärbar dator. När jag sätter i min externa hårddisk så får jag lite problem. För när jag ska ta "Säker borttagning av maskinvara" så står mitt hårddisknamn i grått. Det går alltså inte att klicka på det. Varför är det så? Jag har Windows 7 Home Premium.
Citera
2011-06-26, 00:58
Medlem
UpptagenIdiots avatar
Är det USB? I sådana fall bara högerklicka på USB-ikonen längst nere i aktivitetsfältet och välj "Säker borttagning"?
Citera
2011-07-02, 17:09
Medlem
thesyss avatar
Nej, när jag högerklickar finns det tre alternativ. Det första är mitt hårddisknamn i grått, det går alltså inte att klicka på. Det andra är "Mata ut USB-enhet" vilket jag antar är min datamus. Det tredje är "öppna enheter och skrivare".
Citera
2011-07-12, 15:49
Medlem
thesyss avatar
Ingen som vet?
Citera
2011-07-12, 15:51
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Nej, när jag högerklickar finns det tre alternativ. Det första är mitt hårddisknamn i grått, det går alltså inte att klicka på. Det andra är "Mata ut USB-enhet" vilket jag antar är min datamus. Det tredje är "öppna enheter och skrivare".
Klicka där.
Citera
2011-07-15, 10:33
Medlem
twentyones avatar
testa kontrollpanelen, maskinvara och ljud, lägg till enhet så söker den.... föresten, när du satte i hd.n kom det där ljudet som kommer när man kopplar in usb kontakterna? ploppa det upp ett litet fönster som installera den eller är det bara helt dött?
Citera
2011-07-28, 13:53
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twentyone
testa kontrollpanelen, maskinvara och ljud, lägg till enhet så söker den.... föresten, när du satte i hd.n kom det där ljudet som kommer när man kopplar in usb kontakterna? ploppa det upp ett litet fönster som installera den eller är det bara helt dött?

Hårddisken fungerar, det är bara "säker borttagning" som inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in