2011-07-20, 16:33
Medlem
Kaustis avatar
Jag har aldrig stött på någon annan grupp än just Apple-fanboys som gång på gång ser deras brist på intelligens som en fördel. "iPhonen fungerar superbra och direkt ur lådan, därför är den bäst. Man slipper krångla med den och den är bäst. Sa jag att den är bäst?".
Målet med en telefon måste väl ändå vara att behärska den och få den att göra vad man vill? Alla telefoner idag klarar av att ringa med (iPhone ett halvt undantag, du måste hålla den i rätt hand, annars funkar den ju inte), skicka SMS med, spela spel på, surfa med osv., men hur många kan idag få sin telefon att göra det man vill? Idag verkar det som att kunskap om saker och ting är helt ointressant och en stor majoritet av världens I-landsbefolkning kan inte ens använda Google korrekt. Allt ska bara fungera och när det sen helt plötsligt inte gör det så är man helt ställd.

Men personligen skaffar jag inte en Android- eller iOS-telefon, jag skaffar en telefon som jag själv kan få ut allt jag vill av. iOS fixar det till stor del och Android fixar det nästan helt, för egen del är en kombination av hårdvaran/utseendet är mer relevant idag. Men att leva efter att en viss telefon är bäst för alla är såklart helt felaktigt, det vet vi alla. Men eftersom Appleismen nu är den nya religionen så är det väl lika lätt att få en Apple-fanboy att förstå att valfrihet är bra som att förklara för en troende att Gud faktiskt bara är en påhittad figur...
2011-07-20, 16:33
Medlem
Pungen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaxx
iPhone är WT
Så djävla sant.. Känner massa WT folk som är skuldbelagda över öronen men ändå ska ha en iPhone och sen tror dom det är status... Wtf?

iPhone har långt ifrån bästa spec heller. Klart det finns massa mer missnöjda andriod användare än iPhone användare.. Varför? Jo för Android slänger dom in på massa skittelefoner.. Dom bästa Androidtelefonerna slår dock iPhone med hästlängder på så många sätt.

Skulle aldrig äga en hitler iPhone.

Bye.
2011-07-20, 16:34
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nexus-6
Fattigare personer köper Android jämfört med iPhone
80% som har en iPhone kommer köpa en igen, endast 70% vill köpa en Android igen.
Fler kvinnor använder Android än iPhone.
( http://blog.nielsen.com/nielsenwire/...ne-vs-android/ )

Appstore hade i juni 2011 över 435000 appar. Androidmarket hade i maj 2011 200 000.
Appstore hade samma tidpunkt som ova 14 miljarder nedladdningar och Android 3 miljarder.

Hej TS, vet inte om det kommit upp redan, men du kan ju referera till artiklar som är lite mer up-to-date

http://www.dailymail.co.uk/sciencete...ally-poor.html
2011-07-20, 16:42
Medlem
Farbror Fazers avatar
Vilken otroligt patetisk tråd. Jag ska försöka påminna mig själv om att aldrig försöka diskutera med dig igen nexus
Medlem
pinpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aterkomsten

Ganska missvisande information när jämnförelsen egentligen är mellan en telefon (iphone) och ett operativsystem (andriod). Varför inte göra samma jämnförelse mellen tex iphone4 och Samsung Galaxy s2?

Känns det inte mer lika att jämföra Iphone 4 med en Android lur som släpptes i samma tidsera?
Typ Galaxy s?
Medlem
Hojtes avatar
Citat:
Android har idag en lista på 18659 issues/problem med systemet... hoppas de åtgärdat några?

( http://code.google.com/p/android/iss...rs&cells=tiles )

Jadu om du har kollat igenom några så är det inte just med Android det är fel på. Utan mer telefon/ telefontillverkarens egna mjukvara som krockar med Android systemet

tex:

Jag kan tänka mig att de flesta problemen är som dessa och är inskickade av sånna personer som inte vet vad som är ett fel i OS:et eller på själva telefonen.

Så din punkt på denna är felaktig
2011-07-20, 16:44
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Fattigare personer köper Android jämfört med iPhone
80% som har en iPhone kommer köpa en igen, endast 70% vill köpa en Android igen.
Fler kvinnor använder Android än iPhone.
( http://blog.nielsen.com/nielsenwire/...ne-vs-android/ )

Det där är bara så jävla korkat. Vet flera personer som inte har särskilt mycket pengar men ändå ska lägga allt på en iPhone för att den är "inne". Det visar bara vilka idioter de som köper en iPhone egentligen är. Personligen så är jag smartare än att lägga 6000kr på en medioker telefon.

Sen gillar jag inte Apples diktatur heller så jag håller mig allt glatt till Android.
2011-07-20, 16:44
Bannlyst
En anledning till att folk inte laddar ned lika mycket från androidmarket, kan vara att man kör vägen med gratis piratkopior istället.

Android har fler valmöjligheter, du kan i princip göra precis vad du vill med telefonen, vilket både medför nackdelar och fördelar beroende på användaren (svårare för en okunnig, mycket nöje för en kunnig då det inte finns begränsningar). iOS har färre valmöjligheter, du kan inte göra precis som du vill med telefonen, vilket både medför nackdelar och fördelar beroende på användaren (lättare för en okunnig, mindre nöje för en kunnig då det finns begränsingar).

Är man ett snille på mobiler och tycker det är roligt att kunna fippla med oändligt många saker, på gott och ont, ja då är väl android en självklarhet. Är man inte så haj på mobiler och bara vill att (begränsade) saker och ting skall fungera, till den graden att den mest obegåvade människan som finns klarar av att hantera mobilen, ja då är väl iOS en självklarhet.

Precis samma är det ju mellan windows och macOS (eller vad det heter).
2011-07-20, 16:45
Medlem
Aterkomstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
håller med om att iphone är bättre men du har massa fakta fel som att fattiga köper andriod stämmer inte det är fler fattiga som köper iphone på avbetalning för att de tror att det är en status symbol fler rika köper faktiskt andriod men de äger samtidigt en ipad vilket är en stor iphone.
Du nämner att det är argument men du lägger fram "fakta" som att fler kvinnor använder det varför skulle det vara ett argument för att köpa iphone.
Du nämner hur många fel andriod har men utlämnar alla nackdelar med iphone.

Måste vara det korkaste inlägget jag läst på länge.

Så fler rika köper andriod än iphone och alla har dessutom en ipad?
Senast redigerad av Aterkomsten 2011-07-20 kl. 16:49.
2011-07-20, 16:46
Medlem
lousys avatar
Citat:
Den tog jag med för att reta Androidanvändare som uppenbarligen i genomsnitt tjänar mindre pengar, iaf i Usa. Om det är relevant för ditt val av telefon? För en del är det nog det.

Jag kan se varför du valt att göra en sån lista även om jag också tycker det är lite fånigt och inte ger särskilt mycket upphov till en konstruktiv diskussion. Det har alltid pågått såna här "krig" mellan märken, Pepsi vs Coca-Cola, Amiga vs PC, Windows vs Mac osv.

När jag skaffade min första smartphone för ett par veckor sen (ja, jag är efter i utvecklingen) så ville jag också ha en Iphone först. Men som ingångstelefon valde jag istället en Android. Den jag köpte duger perfekt för det jag vill ha den till och jag har inget behov att skaffa en Iphone bara för att det tydligen ska vara den bästa. Än så länge vet jag inte vad det är Iphonen kan tänkas ha som jag saknar med min Android.

Jag är långtifrån fattig och hade väl kunnat pressa mig till att köpa en dyrare telefon om jag velat men å andra sidan kändes det onödigt. När den telefonen jag har nu inte räcker till är jag övertygad om att det finns bättre telefoner som inte kostar lika mycket som Iphonen gör nu.
2011-07-20, 16:58
Medlem
Antingen jämför du; iPhone vs "annan telefon"
eller; iOS vs Android

Skall du jämföra operativsystem och telefon samtidigt så bör det vara på samma förutsättningar
tex; iPhone vs Nexus S där båda telefonerna har sin egen tillverkares operativsystem.

Just nu jämför du äpplen och päron.
Senast redigerad av EroSennin 2011-07-20 kl. 17:00.
2011-07-20, 16:58
Medlem
Citat:
70% av iPhoneägarna är Mycket Nöjda jämfört med endast 50% av Android.
46% säger sig vilja köpa en iPhone nästa gång de ska köpa en smartphone, endast 32% en Android.

Jämföra iPhone mot Android är ju bara löjligt. iPhone är ju alltid i samma utförande medan det finns hundratals telefoner med Android. Det är klart att användare som köpt budgettelefoner av Android inte är lika nöjda med sin telefon som iPhoneanvändare som betalat 5-6x så mycket för sin telefon!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in