2011-07-20, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiKa99
Kan man luta sig tillbaka och sitta lite skönare i den? Och har man bra stöd till ryggen?

För det priset så kan du inte räkna med att få någon superkvalitet. 100 kg som hoppar runt och runkar i den så rasar den snabbt!

Dessutom så får du rövsvett av galonmaterialet.

Antingen så minskar du på din vikt eller så får du slanta upp till en mycket dyrare stol för i den branschen så får man vad man betalar för..

.
Citera
2011-07-20, 15:01
Medlem
Softis...s avatar
Har du funderat på att köpa en begagnad kontorsstol av god kvalitet? Det finns nämligen flera företag som köper upp kontorsinredningar och säljer vidare. Sök på nätet så hittar du ett företag nära dig. Alternativt kan du jaga fatt på en på blocket.se.

En bra begagnad kontorsstol är inte bara bekvämare, och mer ergonomisk, den brukar också hålla längre än en ny billig. Sedan skulle inte jag välja en stol med ett sådant där låtsasläder i plast, då det måste bli ruskigt svettigt efter ett stunds sittande.
Citera
2011-07-21, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Har du funderat på att köpa en begagnad kontorsstol av god kvalitet? Det finns nämligen flera företag som köper upp kontorsinredningar och säljer vidare. Sök på nätet så hittar du ett företag nära dig. Alternativt kan du jaga fatt på en på blocket.se.

En bra begagnad kontorsstol är inte bara bekvämare, och mer ergonomisk, den brukar också hålla längre än en ny billig. Sedan skulle inte jag välja en stol med ett sådant där låtsasläder i plast, då det måste bli ruskigt svettigt efter ett stunds sittande.

På min grannes jobb så säljer dom lite då och då ut kontorsstolar när det köps nya. Det är rejäla kvalitetsstolar som kostar många tusenlappar nya.

Dom brukar ha budgivning och pengarna går till personalkassan. Alla vill ha en stol men dom jäklarna är snåla så bjuder man 5-600:- så är man lätt högst. På det sättet har jag genom grannen köpt 3-4 st riktiga stolar.

Googlade "begagnade kontorsmöbler" och fick direkt massor av träffar..

.
Senast redigerad av Wheelgunner 2011-07-21 kl. 07:44.
Citera
2011-07-24, 17:17
Medlem
theeaglefalks avatar
Datorstol tips tack!

Tjenare fb!

Jag hade tänkt att investera mig en ny datorstol nu nära in på sen sommaren då den jag har är gjord av trä och känns rätt så stel. Det jag söker är en fräsch och snygg stol som är komfortabel att sitta i x antal timmar. Min budget är på ca 1-2k så är det någon som har några tips välkommnar jag dessa vänligen!

tack på förhand!
Citera
2011-07-24, 17:26
Medlem
Toalettrulles avatar
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10163888

Denna kan jag varmt rekommendera! En billig stol som är fruktansvärt bekväm. Det problemet jag har när jag sitter vid datorn längre stunder är att jag lätt lutar mig fram eller hasar ner med rumpan så att jag får dålig hållning, vilket vi alla vet är skadligt för ryggen I denna stolen så sitter man faktiskt spikrakt i ryggen utan att det känns det minsta obekvämt. Den enda nackdelen med stolen är att det kan bli varmt att sitta i den så att man lökar lite. Jag hade tidigare en dyrare och ''flashigare'' stol men bytte till denna då den är extremt funktionell.

Inte att förväxla med en liknande och mindre stol på IKEA vid namn ''Moses''. Den är skräp.
Senast redigerad av Toalettrulle 2011-07-24 kl. 17:28.
Citera
2011-07-24, 17:37
Medlem
loxots avatar
Håller med personen ovanför, den där stolen är wunderbar!
Citera
2011-07-24, 17:39
Medlem
theeaglefalks avatar
Tack för svar!

Den såg ju riktigt nice ut, tror en polare har en sån också skön med reglerbar lutning.
Blir nog att testa på
Citera
2011-07-24, 17:44
Medlem
Ackis avatar
Jag har en likadan som länkades ovan, och den går även utmärkt att sova i (om man har för vana att råka somna vid datorn).
Citera
2011-07-24, 18:31
Medlem
Verner kontorsstol är helt ok. Om man inte väger 100kg. Satt och spelade i en sådan här när jag bodde hemma. Hade min lillebror i knät och vi köttade zombies eller något när en "KNAAAK" hörs, jag ramlar baklänges med stolen, min bror gör typ en halv bakåtvolt och landar i sängen.
Orsak: En av "armarna" som går ut mot hjulen hade gått av på mitten + ett hjul på en annan arm.
Resultat: Blåmärken, ont, mycket repor i golv.

Slutsats: Den var skitskön att sitta i både efter och före incidenten, dock fick man trava upp den med böcker efter olyckan. Bra stol, prisvärd, ingenting för tjockisar(som jag)
Citera
2011-07-25, 11:40
Medlem
Seagates avatar
Jag har ägt en IKEA-stol nyligen, ganska säker på att det var en Verner.

Jag tycker inte alls att den är speciellt ergonomisk, får ont i ryggen när jag suttit vid den en längre period. Den brister på inställningsmöjligheter, den går mer eller mindre endast att justera i höjd.

Men för 600 :- tror jag inte det går att få tag på mycket bättre stolar än så.

Kinnarps kontorsstolar får gott ergonomiomdöme av de flesta, men smakar det så kostar det. Mitt råd är att du med din låga budget istället letar efter Kinnarps-stolar på begagnatmarknaden. De sjunker väldigt snabbt i pris.
Senast redigerad av Seagate 2011-07-25 kl. 11:42.
Citera
2011-07-25, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettrulle
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10163888

Denna kan jag varmt rekommendera! En billig stol som är fruktansvärt bekväm. Det problemet jag har när jag sitter vid datorn längre stunder är att jag lätt lutar mig fram eller hasar ner med rumpan så att jag får dålig hållning, vilket vi alla vet är skadligt för ryggen I denna stolen så sitter man faktiskt spikrakt i ryggen utan att det känns det minsta obekvämt. Den enda nackdelen med stolen är att det kan bli varmt att sitta i den så att man lökar lite. Jag hade tidigare en dyrare och ''flashigare'' stol men bytte till denna då den är extremt funktionell.

Inte att förväxla med en liknande och mindre stol på IKEA vid namn ''Moses''. Den är skräp.

Sitter i den stolen nu..
Grymt bekväm....
Citera
2011-07-26, 13:18
Medlem
theeaglefalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Jag har ägt en IKEA-stol nyligen, ganska säker på att det var en Verner.

Jag tycker inte alls att den är speciellt ergonomisk, får ont i ryggen när jag suttit vid den en längre period. Den brister på inställningsmöjligheter, den går mer eller mindre endast att justera i höjd.

Men för 600 :- tror jag inte det går att få tag på mycket bättre stolar än så.

Kinnarps kontorsstolar får gott ergonomiomdöme av de flesta, men smakar det så kostar det. Mitt råd är att du med din låga budget istället letar efter Kinnarps-stolar på begagnatmarknaden. De sjunker väldigt snabbt i pris.

Blir till att googla då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in