Citat:
Ursprungligen postat av Ollenblau
Som tidigare nämnts definieras slummer som stadium 1 av NREM-sömnen i strikt medicinska termer. Antar att den engelske jurister baserar sitt ställningstagande på denna information. Därmed så finns det en uppenbar risk att domstolen i England kan definieras händelsen som "rape" om man tar fasta på SW tredje utsaga: jag slumrade.
Uppenbart klamrar sig målsäganden (SW) fast vid den enda delen av allt sex den natten som skulle kunna vara föremål för tolkning. Om det sker efter övertalning från någon kamrat eller inte kan vi lämna därhän så länge. Notera att de hade 5-6 samlag den natten och att SW tidigare gav uttryck för sitt missnöje för att inte bli påsatt!!
Bara att det sker och att åklagarsidan driver det är en skandal i sig. (jämnför med DSK caset i amerika där utredarna la stor kraft på att utreda även målsäganden)
Den svagaste delen och den enda delen som skulle kunna ifrågasättas utsätts nu för hårklyverier av värsta sorten och uppenbart tycker juristsverige att det är helt ok! Skäms på er!! Tillsätt en ny utredning och granska tjejernas historier, möjligheter till gemensamma utspel och att de defacto pratat ihop sig. Deras historia är så osannolik, att den bara kan bedömas som en efterkonstruktion.
Till Julian Assange, jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: Lämna in en motanmälan låt juridiken i Sverige jobba för dig. Detta medan du sitter i husarrest ändå. Målsägandena måste granskas, om så inte sker är det ett gigantiskt misstag, dessa damer vill inte ha rättvisa, de vill ha hämnd till varje pris. Ditt nobla sinnelag till trots, vilket jag både beundrar och avundas. Låt inte det grumla ditt omdöme utan gör vad du måste, anmäl!