2011-07-18, 19:55
Medlem
tantvrists avatar
Tipp tipp, ljuva lilla tippen så mjuk o go, o leende en......... de e tippen de! (svenskfinska, "ljoova lilla tippen")

Detta är alltså intromelodin.

Någon som känner igen det?? En småbarnserie och den handlade om en hund...
Senast redigerad av tantvrist 2011-07-18 kl. 19:58.
Citera
2011-07-18, 20:01
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantvrist
Tipp tipp, ljuva lilla tippen så mjuk o go, o leende en......... de e tippen de! (svenskfinska, "ljoova lilla tippen")

Detta är alltså intromelodin.

Någon som känner igen det?? En småbarnserie och den handlade om en hund...

http://www.youtube.com/watch?v=FP5Wc81B0DU
Citera
2011-07-19, 01:22
Medlem
lostintimes avatar
Hej! Söker en vad jag TROR är en tv-serie, som troligtvis gick på SVT (egenproducerad tror jag, i alla fall svensk) nån gång mellan 2002-2004. Handlar om ett gäng killar som rånar "något". Jag kommer ihåg väldigt lite. En scen kommer jag dock ihåg med detaljer.

De har precis gjort ett inbrott, får Polisen efter sig, skiljs åt och beger sig hem. Man får följa med en kille som har förberett sig hemma. Sagt åt grannarna att han ska titta på film på hemmabion och har satt timer på TVn som gått igång av sig själv. Har oxå förberett kanyler med alkohol så han snabbt blir berusad. Dessa spolar han sedan ner i toaletten.. detta är allt jag kommer ihåg. Jag trodde att det var Tusenbröder, men det var det icke. Tips? Tack på förhand!
Citera
2011-07-19, 01:28
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostintime
Hej! Söker en vad jag TROR är en tv-serie, som troligtvis gick på SVT (egenproducerad tror jag, i alla fall svensk) nån gång mellan 2002-2004. Handlar om ett gäng killar som rånar "något". Jag kommer ihåg väldigt lite. En scen kommer jag dock ihåg med detaljer.

De har precis gjort ett inbrott, får Polisen efter sig, skiljs åt och beger sig hem. Man får följa med en kille som har förberett sig hemma. Sagt åt grannarna att han ska titta på film på hemmabion och har satt timer på TVn som gått igång av sig själv. Har oxå förberett kanyler med alkohol så han snabbt blir berusad. Dessa spolar han sedan ner i toaletten.. detta är allt jag kommer ihåg. Jag trodde att det var Tusenbröder, men det var det icke. Tips? Tack på förhand!

Hombres, KANAL 5?
Citera
2011-07-19, 22:24
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrenchcoatPanda
Någonstans runt år 2000 så visade någon av Sveriges grundkanaler någon sorts amerikansk fantasy-serie. Det enda jag kommer ihåg är att i ett avsnitt(Det enda jag såg) så fanns det en människa som om han rörde något blev det till sten, lite Midas-stuk över det hela. Avsnittet slutade iaf med att han typ hängde från en balkong eller något och råkade görs sig själv till sten, nu vet jag att det låter rörigt men är det någon som vet vad jag menar?
Bumpar denna
Citera
2011-07-20, 22:04
Medlem
svettiglanas avatar
Jag söker en dockumentär som jag såg på svtplay för några veckor (månader) sedan.
Den handlar om en homosexuell kille som letar efter svaret på frågan om man föds homosexuell eller om man blir det med åren. Någon som vet?
Citera
2011-07-20, 23:51
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettiglana
Jag söker en dockumentär som jag såg på svtplay för några veckor (månader) sedan.
Den handlar om en homosexuell kille som letar efter svaret på frågan om man föds homosexuell eller om man blir det med åren. Någon som vet?

http://svtplay.se/v/2461285/dokumentarfilm/sa_blev_jag_den_jag_ar__del_1_av_3 ?

Länk till svtplay men själva programmet finns inte kvar.
Citera
2011-07-21, 01:31
Medlem
Jag kom nu precis på ett barnprogram som gick när jag var mindre, ett program där Vanna Rosenberg var programledare och hon hade en dinosaurie som "co-host", bland annat tintin visades som barnprogram.
Någon som kommer ihåg vad programmet hette?
Citera
2011-07-21, 01:37
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7R347
Jag kom nu precis på ett barnprogram som gick när jag var mindre, ett program där Vanna Rosenberg var programledare och hon hade en dinosaurie som "co-host", bland annat tintin visades som barnprogram.
Någon som kommer ihåg vad programmet hette?

Vilket år ungefär?
Citera
2011-07-21, 02:30
Avslutad
Vad hette barnprogrammet där en smal pinne eller orm som hade huvudrollen. En tecknad värld i en stad.
Citera
2011-07-22, 19:48
Medlem
sv1nt0s avatar
Söker ett program som jag såg reklam på när jag kollade på discovery channel, ska handla om allt i filmvärlden, om specialeffekter och hur dom gör filmerna. Det är inte Science of movies, det hette typ Brainzone eller nå liknande. Tack.
Citera
2011-07-23, 15:47
Bannlyst
Svensk serie jag letar efter:

Det enda jag kommer ihåg är att det handlar om någon kyrkgrupp för ungdomar där det finns minst två homosexuella ungdomar som försöker kämpa emot sin homosexualitet, jag tror någon person från filmen "Ondskan" var med, serien är från 2000-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in