2011-07-06, 16:54
Medlem
Knuules avatar
Tänkte mig att vi i den här tråden ska sätta egna "psyk-diagnoser" på kändisar, dvs att vi förknippar en kändis med en psykisk sjukdom/störning och kompletterar detta med en passande argumentation. Tänk på att diagnosen ska vara någorlunda realistisk, dvs att den passar in på personen lite i alla fall

Jag börjar!

----------------------------------------------------------------------
Carola Häggkvist:

Psykiskt instabil och lider av djupt rotad schizofreni. Har sedan födseln haft en sned & vriden världsbild som hon baserar på sina egna föreställningar om hur en "god" människa ska vara, hon har bl a kastat en blomkruka på sin publik under ett uppträdande på Skansen i tron om att det var en god gärning.
----------------------------------------------------------------------

Har inte riktigt tid att skriva nå mer för måste kila, kanske inte världens roligaste heller för den delen men nu hajar ni vinken i alla fall. Tror vi kan få en hel del roliga diagnoser!

Här är lite matnyttig text för den som vill ha hjälp med psykiska störningar:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Personlighetsst%C3%B6rning

Ps. Thomas Di Leva skulle jag gärna sätta en diagnos på, men passar snällt över den till valfri. Ds.
Senast redigerad av Knuule 2011-07-06 kl. 16:57.
Citera
2011-07-06, 21:11
Medlem
TheLangolierss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knuule
hon har bl a kastat en blomkruka på sin publik under ett uppträdande på Skansen i tron om att det var en god gärning.

När var hur?
Citera
2011-07-07, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLangoliers
När var hur?

Några år sen. Har för mig att h*n som fick plantan/krukan i huvudet fick en vas av carola som kompensation

tror att det är denna.
Senast redigerad av prolaps 2011-07-07 kl. 02:46.
Citera
2011-07-07, 16:41
Medlem
TheLangolierss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolaps
Några år sen. Har för mig att h*n som fick plantan/krukan i huvudet fick en vas av carola som kompensation

tror att det är denna.

Hahaha. Det var ju bara en blomma med jord, någon kruka såg jag inte till.
I ärlighetens namn finns det bra mycket fler kändisar som kastat både det ena och andra (inklusive sig själva) i publikhavet. Normalt ju.

Däremot så kan man ju ta sig en titt på "älska auktoriteter-klippet" som fanns med på 100 höjdare. Där snackar vi diagnos.
Citera
2011-07-07, 23:01
Medlem
FrozClays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolaps

tror att det är denna.

Japp, jag såg den performancen live som unge, minns jag. Det har vart många skämt och pikar om Carola sedan dess.
Citera
2011-07-08, 11:22
Medlem
pajkastarns avatar
Rickard Olsson i Vem vet mest. Jag tror att han har adhd.

http://www.youtube.com/watch?v=y1_MJejAbyY
Citera
2011-07-09, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLangoliers
Hahaha. Det var ju bara en blomma med jord, någon kruka såg jag inte till.
I ärlighetens namn finns det bra mycket fler kändisar som kastat både det ena och andra (inklusive sig själva) i publikhavet. Normalt ju.

Däremot så kan man ju ta sig en titt på "älska auktoriteter-klippet" som fanns med på 100 höjdare. Där snackar vi diagnos.

Även carola har gjort stage dive, även det på skansen. Efteråt gnällde hon på att folk tog henne på murran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in