Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-08, 13:12
Bannlyst
Har sökt men inte fått något riktigt svar på hur det ligger till så jag undrar; funkar det att ta metadon dagen efter man har tagit sub? Eller uteblir effekten eller nån sån skit? Vet ju att det inte går om man gör tvärt om, metadon först och sen sub.
Citera
2011-07-08, 22:14
Medlem
Malrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Text...
Tack för infon! Jag är inte ute efter kicken av sub så mycket som att det faktiskt borde vara mer ekonomiskt. Jag antar väl att man behöver mindre IV än nasalt? I så fall, hur mycket mindre, proportionerligt?
Citera
2011-07-09, 01:26
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
Lyrica och Subutex

Är ingen van brukare av sub, men kom över 2st 8mg vilka jag snortade i mig på lite drygt en vecka. Började på en dos på 1mg. någon timma senare 1mg till. Senare intag var standarden på 1-3mg, möjligt fördelat på några timmar.

Nu till min fråga. Jag har 2st Temgesic (0.4mg) vilket är lite för lite för mig att få bra effekt på.
Har även Lyrica vilka jag inte har någon tolerans på. 600mg är lagom typ.

Vilket tror ni blir bäst;
Slänga i mig lagom dos Lyrica och sedan snorta 0.8mg, Eller börja med 0.8mg för att sedan fylla på med bara lite lyrica, säg 300mg.?

Nä börja med att ta Lyrican innan du tar båten, då får du ett mycket bättre rus enligt mig iaf.
Citera
2011-07-09, 02:50
Medlem
FISKISCHs avatar
Lyrica + Temgesic = Starkt Opiatrus?

Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Nä börja med att ta Lyrican innan du tar båten, då får du ett mycket bättre rus enligt mig iaf.

vilket blir det dominanta basruset? Slår Buprenorfinet igenom ett kraftigt rus på Lyrica så att opiatkänslan gör sig igenkännlig? Är ju såklart opiatruset jag vill känna av mest!
Citera
2011-07-09, 04:21
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Har sökt men inte fått något riktigt svar på hur det ligger till så jag undrar; funkar det att ta metadon dagen efter man har tagit sub? Eller uteblir effekten eller nån sån skit? Vet ju att det inte går om man gör tvärt om, metadon först och sen sub.

Hade en flaska med med ca 100mg i ca. Tog först gången 20mg två dagar efter senaste sub-intaget på ca 3-4mg. Hände inget, dag efter 30ml, började klia lite i ansiktet, nja typ inte mer än så. 4e dagen så tog 40-45ml det va sista som fanns kvar, då fick jag mig lite opiatkänsla, lite humörlyft, smått med klåda, men det vara bara 2-3 timmar typ..

Troode 40mg skulle räcka om man ligger på 3-4mg sub normalt. Men kan ju vart blocken med, kört i år år så byggs ju upp en del.

ev. stavfel beror på mr green.
Citera
2011-07-09, 09:42
Medlem
Streetmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
Lyrica + Temgesic = Starkt Opiatrus?

vilket blir det dominanta basruset? Slår Buprenorfinet igenom ett kraftigt rus på Lyrica så att opiatkänslan gör sig igenkännlig? Är ju såklart opiatruset jag vill känna av mest!
Om det är ett opiatrus du vill ha så skulle jag ta någon lyrica först (inte så mycket) och sen några temgesic efter, på det sätter kommer du få ett skönt buprenorfinrus med ett inslag av lite lyrica

Ha det bra
/ Streetmann
Citera
2011-07-10, 04:40
Medlem
undervattenfisks avatar
har nå norspan plåster och undrar ifall de går att röka ev iv? har haft på mig i armhålan i säkert 12 timmar och druckit alkohol känner ingeting, är bara hungrig och sugen på mat ju.....
Citera
2011-07-10, 13:03
Medlem
Går de ens å ta subb 2 gånger i veckan å få 2 bra rus? för ja måste nämligen vänta skitlänge innan ja tar nästa gång om ja vill få bra rus känns de som...

Och om det nu går vid vilka doser måste man ligga på tro? om man inte tar någe annat endast subb bara kanske förstärker lite me tramm sometimes.

De går itne å svara på exakt det fattar jag men på ett ungefär va tror ni?
Senast redigerad av Trinitron-87 2011-07-10 kl. 13:12.
Citera
2011-07-10, 15:04
Medlem
Streetmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinitron-87
Går de ens å ta subb 2 gånger i veckan å få 2 bra rus? för ja måste nämligen vänta skitlänge innan ja tar nästa gång om ja vill få bra rus känns de som...

Och om det nu går vid vilka doser måste man ligga på tro? om man inte tar någe annat endast subb bara kanske förstärker lite me tramm sometimes.

De går itne å svara på exakt det fattar jag men på ett ungefär va tror ni?

Vänta tills suben har gått ur helt ur kroppen innan du tar nytt!
Alltså tills det försvinner helt ur ditt system.
Ta - vänta tills det går ut ur ditt system - ta igen och testa om du får effekt på de viset.

teoretiskt sätt så borde du få effekt varje gång om du gör så medans om du tar det för ofta så får man inte lika bra effekt som om man tar första gången, just därför du borde låta det gå ur ditt system innan du tar det igen.

Ha det bra
/ Streetmann
Citera
2011-07-10, 15:57
Bannlyst
Fuck me. Hoppas ni orkar läsa.

Jag äter ungefär 32-40mg sub i månaden och har gjort det i ungefär ett halvår. Äter nästan konstant i två veckor och är sen ren i två veckor. Som vanligt (för mig). Inga konstigheter där.

Men jag mår mentalt skit och har gjort det i en vecka. Riktigt deprimerad (något jag är i vanliga fall också, men inte så här) och tankarna på självmord ligger ständigt och lurar - ibland lite, ibland mer. Blev t.ex. inlagd för läkarna var oroliga för mig.

Jag kommer på mig själv med att t.ex. ligga i soffan och frustrerat och uppgivet säga "Jag vill ha SUB!!". Det brukar jag inte riktigt göra, utan mer "Gud vad trevligt det vore med lite sub nu".

Så jag undrar om det kan vara så att jag är lite småhooked på skiten och att jag nu när subbet är ute ur systemet efter ett par veckor sedan senast att jag har sånna enorma cravings och därmed blir så enormt deppig och semi-suicid?

Hoppas ni kan ge svar, råd - vad fan som helst. Jag undrar så...

Hör av er.
Citera
2011-07-10, 16:31
Medlem
flygandApans avatar
Svaret är rätt enkelt, du börjar bli beroende. Sluta medans du kan, ett subutexberoende är INTE roligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartmyran
Fuck me. Hoppas ni orkar läsa.

Jag äter ungefär 32-40mg sub i månaden och har gjort det i ungefär ett halvår. Äter nästan konstant i två veckor och är sen ren i två veckor. Som vanligt (för mig). Inga konstigheter där.

Men jag mår mentalt skit och har gjort det i en vecka. Riktigt deprimerad (något jag är i vanliga fall också, men inte så här) och tankarna på självmord ligger ständigt och lurar - ibland lite, ibland mer. Blev t.ex. inlagd för läkarna var oroliga för mig.

Jag kommer på mig själv med att t.ex. ligga i soffan och frustrerat och uppgivet säga "Jag vill ha SUB!!". Det brukar jag inte riktigt göra, utan mer "Gud vad trevligt det vore med lite sub nu".

Så jag undrar om det kan vara så att jag är lite småhooked på skiten och att jag nu när subbet är ute ur systemet efter ett par veckor sedan senast att jag har sånna enorma cravings och därmed blir så enormt deppig och semi-suicid?

Hoppas ni kan ge svar, råd - vad fan som helst. Jag undrar så...

Hör av er.
Citera
2011-07-10, 19:53
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Svaret är rätt enkelt, du börjar bli beroende. Sluta medans du kan, ett subutexberoende är INTE roligt.

+1, starkt ändå att kuna köra så pass höga doser 2v. sen va utan i 2v. jag klarar inte ens va utan en dag, om jag inte skulle vara utan stash.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in