Citat:
Ursprungligen postat av Integral3n
Att hävda att Norra Fäladen är Lunds sämsta stadsdel är en sanning med modifikation.
NF är otroligt uppdelat. Man kan säga att det är i tre delar.
I den norra/västra delen bor nästan bara barnfamiljer och pensionärer. Där är det väldigt lugnt.
I den östra delen bor nästan bara studenter. Där är det väl en hel del festande men inget mer. Studenter handlar dock främst på Willys och inte på Fäladstorget.
Den södra delen däremot består av miljonprogramslägenheter och hyser en hel del bråkstakar. Dessa byggnader ligger också precis kloss intill Fäladstorget.
Någon stadsdel är "sämst", det hindrar inte något område/kvarter från att vara mindre "dåligt". Det finns säkert kvarter i Tripoli som är förskonade från död/våld... (Självfallet motsäger dit inlägg inte min uppfattning om att
stadsdelen skulle vara Lund "sämsta").
Citat:
Ursprungligen postat av dodemom
Testa att läsa trådstarten en gång till, om du inte hittar någon ålder på ungarna så får du nog gå om grundskolan. Gör om gör rätt.
Tack, på Flashback sammanfogas trådar och rubriker ändras, samt tidningsartiklar uppdateras;
ingen ålder angav när jag skrev inlägget. Det kommer säkert fler uppgifter om fallet i framtiden, så därför kan jag be dig att inte be mig läsa saker som inte skrivits än i fortsättningen.