2011-06-20, 19:53
Medlem
KiaWs avatar
Två ämnen sammanfogade.
/Mod
Citera
2011-06-20, 21:54
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Kidsen övar sig för större uppgifter?

"Förbipasserande upptäcker att en koja till en förskola vid Fäladstorget står i brand. Branden släcks och en anmälan om skadegörelse genom brand upprättas."

http://www.polisen.se/Skane/sv/Aktuellt/Handelser/Skane/2011-06-19-1737-Brand-Lund/

Alla måste ju börja någonstans, de börjar med att bränna kojor, råna barn, kasta sten på flickor samt tafsa på kvinnor för att sedan gå över till att sätta eld på bilar, råna vuxna, kasta sten på polisen och våldta kvinnor.
Citera
2011-06-27, 17:40
Medlem
PsykoBrahes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Integral3n
Att hävda att Norra Fäladen är Lunds sämsta stadsdel är en sanning med modifikation.
NF är otroligt uppdelat. Man kan säga att det är i tre delar.

I den norra/västra delen bor nästan bara barnfamiljer och pensionärer. Där är det väldigt lugnt.
I den östra delen bor nästan bara studenter. Där är det väl en hel del festande men inget mer. Studenter handlar dock främst på Willys och inte på Fäladstorget.
Den södra delen däremot består av miljonprogramslägenheter och hyser en hel del bråkstakar. Dessa byggnader ligger också precis kloss intill Fäladstorget.
Någon stadsdel är "sämst", det hindrar inte något område/kvarter från att vara mindre "dåligt". Det finns säkert kvarter i Tripoli som är förskonade från död/våld... (Självfallet motsäger dit inlägg inte min uppfattning om att stadsdelen skulle vara Lund "sämsta").

Citat:
Ursprungligen postat av dodemom
Testa att läsa trådstarten en gång till, om du inte hittar någon ålder på ungarna så får du nog gå om grundskolan. Gör om gör rätt.
Tack, på Flashback sammanfogas trådar och rubriker ändras, samt tidningsartiklar uppdateras; ingen ålder angav när jag skrev inlägget. Det kommer säkert fler uppgifter om fallet i framtiden, så därför kan jag be dig att inte be mig läsa saker som inte skrivits än i fortsättningen.
Citera
2011-07-05, 21:23
Medlem
Sentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Ännu ett pojkstreck.

"Tidigt på lördagsmorgonen, klockan tjugo över fem, promenerade en 33-årig man längs Magistratsvägen i Lund. På vägen möter han fyra unga män, varav åtminstone två bar på varsin skateboard.

Precis när han passerade gänget lyfte en av dem sin skateboard och gav honom ett rejält slag i bakhuvudet.

– En av dem svingade skateboarden, så att killen åkte i backen. Sedan började samtliga att sparka på honom. Det var mycket brutalt. De sparkade mot huvudet, berättar ett vittne som befann sig i närheten.

Enligt vittnet slogs och sparkades offret medvetslös, varefter rånarna plockade på sig hans saker.

– Det sista var att en av dem som hoppade på hans huvud. Det såg ut som ett mordförsök. Jag har mått mycket dåligt efter det här, säger vittnet som inte vill ha sitt namn i tidningen."

http://www.sydsvenskan.se/lund/article1507458/Nedslagen-med-skateboard.html

Är det här den stora tråden om ungdomsbrott i Lund?

Jag tycker att det verkar vara ett annat MO* på detta och även GM verkar vara äldre.

Brottet är fegt och brutalt och förtjänar en egen tråd, förutom att det säkert är OT i denna.

* MO = Modus Oprandi, "Tillvägagångsätt"
Citera
2011-07-06, 10:31
Medlem
Har bodde på fäladen i 5 år utan minsta problem. När jag kom tillbaka ett år senare blev jag nerslagen av 5-8 personer. Har inga problem med att åka dit men alla jag känner som bodde där har flyttat därifrån, framför allt till andra delar av lund.
Citera
2011-07-06, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iujhu
Har bodde på fäladen i 5 år utan minsta problem. När jag kom tillbaka ett år senare blev jag nerslagen av 5-8 personer. Har inga problem med att åka dit men alla jag känner som bodde där har flyttat därifrån, framför allt till andra delar av lund.

Varför blev du misshandlad? Av vilka? Varför har alla du kände flyttat? Hänger det ihop med att de blev trötta på de oprovocerade brott som tog plats i området?
Citera
2011-07-06, 11:02
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Varför blev du misshandlad? Av vilka? Varför har alla du kände flyttat? Hänger det ihop med att de blev trötta på de oprovocerade brott som tog plats i området?

I mitt fall bodde jag där under studietiden. Jag (och alla andra jag kände) flyttade till andra områden så fort man fick möjlighet. I mitt fall var det till stor del på grund av att området var ett ghetto. Någon blev halvt ihjälslagen (oprovocerat) på magistratsvägen vid Statoil en halvtimme efter att jag fyllekäkat där, jag var en av få som bodde på bottenplan som inte haft inbrott än och det var allmänt sunkigt. Lägg därtill att det inte var särskilt billigt eller centralt.

Det här var 2007-2008 för övrigt, men det känns osannolikt att det blivit bättre med tanke på vad man läser i sydsvenskan.
Citera
2011-07-06, 12:23
Medlem
Var och hälsade på en arbetskamrat som bor på rådhusrätten igårkväll. Har inte satt min fot på norra fäladen på flera år och tycker området i sig är ganska trevligt. Men såg direkt en massa skitungar som frekventerade området med rop och smällare. Blev antastad av en riktigt ful 10-årig bosnier som gick rakt på sak och frågade vad i helvete jag gjorde på "hans" gård. Ignorerade honom varpå han blev förbannad och bestämde sig för att blockera ingången till trapphuset. Stod väl och tjafsade med honom iallafall i nästan 5 minuter innan jag fick nog och lyfte bort ungjäveln. Givetvis hotade han med att kalla på sin farsa och bla bla bla...Var fan har respekten för äldre tagit vägen och vilka är föräldrarna till dessa illbattingar? Min brorson är 12 år och har redan blivit rånad 2 ggr(En gång vid vikingavägen och en gång på Lunds C) av barn i hans egen ålder.
Citera
2011-07-06, 17:22
Medlem
KiaWs avatar
Rubrik förtydligad

Edit:
Orginalrubriken: "Barngäng oroar (Lund)" ändrad till "Barn- och ungdomsgäng oroar i Lund"
/Mod
Senast redigerad av KiaW 2011-07-06 kl. 19:35.
Citera
2011-07-06, 17:40
Bannlyst
Varför inte bara utgå från att det var blattar? Inga svenska 7-åringar beter sig så här det vet vi ju.
Citera
2011-07-06, 18:47
Moderator
blomvattnares avatar
Två inlägg är utbrutna till en egen tråd.

https://www.flashback.org/t1591878

/Mod
Citera
2011-07-07, 14:40
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sossefri
Varför inte bara utgå från att det var blattar? Inga svenska 7-åringar beter sig så här det vet vi ju.
Jag bor mindre än 1 km från fladden, när jag pluggade bodde jag där. Jag har aldrig sett några barn med svenskt utseende där alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in