2011-06-26, 15:52
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobbels
Är den verkligen bättre? Vore intressant om du utvecklade det. Jag får alltid enorm motvilja av Saló, extremt jobbig och obehaglig film att se vilket gör att jag inte heller kan betygsätta den.

Jag skulle hålla Pasolini framför Kubrick any day of the week, men det är kanske bara jag.

Saló är en mycket mer intelligent film än A Clockwork Orange, och mer intressant och diskutabel. Tyvärr så verkar många se Saló som en exploitationfilm, och på så sätt förlorar filmen hela sin poäng.
Citera
2011-06-26, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dobbels
Är den verkligen bättre? Vore intressant om du utvecklade det. Jag får alltid enorm motvilja av Saló, extremt jobbig och obehaglig film att se vilket gör att jag inte heller kan betygsätta den.

Jag kan tänka mig att många blir äcklade av Saló, men jag är den som ser den som en vacker film med massvis av humor rakt igenom. Jag gillar hur de använder sin storhet emot pojkarna & flickorna... Hur de får gå i koppel, tvingas till sodomi och sedan språket de använder, berättelserna, skämten.. wow!
Citera
2011-06-26, 16:48
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtee
Jag kan tänka mig att många blir äcklade av Saló, men jag är den som ser den som en vacker film med massvis av humor rakt igenom. Jag gillar hur de använder sin storhet emot pojkarna & flickorna... Hur de får gå i koppel, tvingas till sodomi och sedan språket de använder, berättelserna, skämten.. wow!

Håller med. Nu var det längesedan jag såg den, men slutet var så fint Avrättningarna på gården som visar människans brutalitet, sedan denna scen http://www.youtube.com/watch?v=HoBpE5wt794. Om jag nu kommer ihåg rätt.
Citera
2011-06-26, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Håller med. Nu var det längesedan jag såg den, men slutet var så fint Avrättningarna på gården som visar människans brutalitet, sedan denna scen http://www.youtube.com/watch?v=HoBpE5wt794. Om jag nu kommer ihåg rätt.

Där fick du till det! Slutet är fantastiskt. Älskar hur hjärntvättade dessa pojkar är, och hur de spontant dansar ut filmen. Åh vilken scen!
Citera
2011-06-26, 17:10
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88

Musiken passar in så jävla bra, helt perfekt scen.
Citera
2011-07-03, 01:57
Medlem
Kosmios avatar
Den helt klart bästa filmen jag har sett är Inception men den slår sig hårt om Transformers 3.
Båda av dom filmerna är helt fantastiska enligt min mening, finns liksom allt i dessa filmer enligt mitt tycke, men Inception kniper nog min första plats.
Citera
2011-07-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmio
Den helt klart bästa filmen jag har sett är Inception men den slår sig hårt om Transformers 3.
Båda av dom filmerna är helt fantastiska enligt min mening, finns liksom allt i dessa filmer enligt mitt tycke, men Inception kniper nog min första plats.

Håller inte med dig där riktigt såg också transformers 3 nyligen och bland de bästa jag sett någonsin. Michael Bay har verkligen lyckats göra 3 helt underbara filmer. Vilken story och känsla! Manus var inte superbra men tyckte skådespeleriet var 9/10!

Dock så drar väl Rosie Huntington ner betyget lite men det får man väl ha översikt med eftersom detta var väl hennes första film ?
Citera
2011-07-03, 15:56
Medlem
jonssonvs avatar
Pulp Fiction och Apocalypse Now delar förstaplatsen.
Citera
2011-07-03, 16:18
Medlem
Sophians avatar
Kissed från 1996 med Molly Parker
Citera
2011-07-03, 16:39
Medlem
Kosmios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonslayer96
Håller inte med dig där riktigt såg också transformers 3 nyligen och bland de bästa jag sett någonsin. Michael Bay har verkligen lyckats göra 3 helt underbara filmer. Vilken story och känsla! Manus var inte superbra men tyckte skådespeleriet var 9/10!

Dock så drar väl Rosie Huntington ner betyget lite men det får man väl ha översikt med eftersom detta var väl hennes första film ?

Visst shia var mer rolig och dryg denna gång, men Rosies öppnings scen när man ser hennes röv, ohja ME LIKE... Annars så är hon lite b-skådis tycker jag. Fattar inte ens varför hon fick så stor scen att manipulera Megatron mot Sentinel Prime :O

Men du scenen när man trodde Bumblebee skulle dö, var jag den enda som var nära att släppa en tår?

Men annars är ju faktiskt Transformers 3 en riktigt bra film tycker jag =)
Citera
2011-07-03, 16:46
Medlem
ConjureMes avatar
Är det bara jag som tycker det är ovärdigt att Transformers 3 diskuteras i en tråd som ska avhandla bästa filmen någonsin alla katogorier? Man måste antingen vara väldigt ung eller ha sett extremt lite film för att tycka att Transformers 3 är världens bästa film alla katogorier.
Citera
2011-07-03, 18:03
Medlem
Kosmios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Är det bara jag som tycker det är ovärdigt att Transformers 3 diskuteras i en tråd som ska avhandla bästa filmen någonsin alla katogorier? Man måste antingen vara väldigt ung eller ha sett extremt lite film för att tycka att Transformers 3 är världens bästa film alla katogorier.

Hahaha, tål du inte att nya filmer kan slås sig in i bland gamla klassiker?
Jag har sett en del andra filmer som är väldigt bra, Inception som jag sa håller jag som störst. Men Salo som tidigare har snackats tycker jag är bara äcklig, dom äter bajs och göra underliga saker med folket.

Sedan har vi ju en äldre film som jag håller faktiskt ganska kärt också, Dr Jekyll and Mr Hyde från 1931 är ganska bra. Jag blir mäktigt imponerad över effekterna under den tiderna och handlingen i filmen håller en röd linje och skådespeleriet är utmärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in