2011-06-29, 23:40
Medlem
Ooh.. nostalgioverload!

Minns att vi ofta åkte in till Video West och hyrde NES spel och även SNES med spel några gånger.

Edit: Jaguar hyrde vi också!!
Citera
2011-07-01, 00:17
Medlem
Satanazists avatar
Oh yes baby! Jag och min bror hyrde konstant spel till vårt Super Nintendo på statoil och satt fastklistrade med blicken två cm ifrån TV-skärmen tills ögonen blev totalpixliga och hjärnan exploderade under pottfrillan, back in the glory days. Super Probotector, The Addams Family, Pocky & Rocky, Zombies ate my neighbors, Wild Guns osv osv osv... Faun vilka goa tider alltså.
Senast redigerad av Satanazist 2011-07-01 kl. 00:21.
Citera
2011-07-01, 11:17
Medlem
Bret-Harts avatar
Det var en fråga man frågade sig ibland,hyra tv-spel eller film?
Citera
2011-07-01, 16:52
Medlem
Synt4x_3rr0rs avatar
4 spel i 4 dagar för 44kr! stod det på skyltfönstret till min lokala videobutik. Hyrde massor av SNES och Mega Drive spel där som barn.

De hade även en Neo Geo MVS arkadmaskin där med bland annat Metal Slug 2 och nåt shoot 'em up där man kunde vara en svensk viking minns jag. Aero Fighters tror jag det heter. Minns att jag en gång växlade 200kr, som jag precis hade fått av min farmor, till 5 kronor och trodde att jag skulle klara Metal Slug... men jag spelade upp alla pengarna utan att klara det
Citera
2011-07-01, 17:47
Medlem
Scientologens avatar
Jag var så uppskattad/tragisk att jag i tioårsåldern brukade få hem en hel hög med spel till NES som kunder klagat på för att testa dem. Videobutiken tog även mot mina förslag på spel de borde beställa hem (Pitfigher till Mega Drive bitches!!!!) och gjorde ofta som jag ville.
Citera
2011-07-01, 18:15
Medlem
Vivvis avatar
Kommer ihåg när butiken på gatan även fick in Sega Master System, och vad coolt man tyckte det var när man upptäckte att det fanns ett INBYGGT spel..."fränt" - som man sa på den tiden
Citera
2011-07-02, 11:51
Medlem
born1984s avatar
Hur länge fick man ha konsolen och spelen? Min lokala videobutik försedde alla kids med helgpaket iaf. Kommer bara inte ihåg hur länge det var... Jag HAR FÖR MIG att det kostade ett par hundralappar för ett snes i 4 dagar.

Kommer ihåg hur några klasskompisar hyrde road rash 2 eller 3 till megadriva. Var runt 10 bast då har jag för mig och tyckte spelet var kattens pyjamas..
Citera
2011-07-02, 11:59
Medlem
GlassKattens avatar
Självklart! Hyrde games till SNES eller Sega och varvade det med polare under helgen, funkade prima ju.
Fina, okomplicerade tider.
Citera
2011-07-02, 13:36
Medlem
parskis avatar
Speluthyrning fanns kvar tills Nintendo 64 era har jag för mig. Jag kan i alla fall inte komma ihåg att jag har hyrt Gamecube eller PlayStation 2 spel.
Citera
2011-07-02, 15:06
Medlem
Vivvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av born1984
Hur länge fick man ha konsolen och spelen?
Här fick man ha kvar spelet / videoboxen fram till 17:00. Så man såg till att hyra grejerna så tidigt som möjligt på dagen.
Citera
2011-07-02, 15:13
Medlem
Blurgarens avatar
Minnena kommer tillbaka, kommer ihåg i slutet på 90-talet då vi hyrde ett N64 som var i en svart skinnväska som man vecklade ut. Kom ihåg att jag hyrde Mariokart, Goldeneye, Banjoo och Kazooi,

och så nåt spel då man var en skum rund figur som ska ha varit en kameleont förut och han hade en lång tunga som man skickade ut hela tiden, ringer det nån klocka?
Citera
2011-07-02, 15:52
Bannlyst
Den gamla goda tiden när man var tvungen att blåsa i spelen så att dom skulle fungera

Minns när jag å några polare hyrde ett spel till snes så satt vi och lira hela jävla natten tills polarens pappa fick flipp för att vi aldrig slutade spela så han drog ut spelet medans vi spelade och kastade det i väggen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in