Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-16, 11:23
  #121
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Aha! Det kanske kostade en hel del att ringa dit. Tror jag ringde dit 2-3 ggr i mitt liv. Tror klubben skapades 1986 och den lades ned 2006. Måste blivit svårt att få in telefonsamtal när internet kom ut i hemmen och man bara behövde söka på youtube för att se hur man skulle klara vissa delar i spel.

Minns att när Zelda Ocarina of Time kom ut på Nintendo 64 så hade jag en polare som spelade så mycket och kom så långt att tom Nintendoklubben ringde honom för att få hjälp med vissa delar...

Ja precis...Jens berättade att i början fick folk reda på hans hemnr och ringde honom mitt i natten,och på julafton när de hade fått sina spel och hade kört fast
Citera
2017-04-16, 12:56
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Aha! Det kanske kostade en hel del att ringa dit. Tror jag ringde dit 2-3 ggr i mitt liv. Tror klubben skapades 1986 och den lades ned 2006. Måste blivit svårt att få in telefonsamtal när internet kom ut i hemmen och man bara behövde söka på youtube för att se hur man skulle klara vissa delar i spel.

Minns att när Zelda Ocarina of Time kom ut på Nintendo 64 så hade jag en polare som spelade så mycket och kom så långt att tom Nintendoklubben ringde honom för att få hjälp med vissa delar...

När man i framtiden berättar om Nintendo Klubben för sina barn och förklarar att om man fastnade i ett spel så försökte man först ta sig vidare genom att försöka om och om igen i 48 timmar, sedan gå till skolan och be om råd där och sedan återigen nöta i 48 timmar, för att sedan om det inte går ändå RINGA till något som hette Nintendo Klubben för att be om råd. De kommer ju knappt tro en. Lika stenålders som Stumfilm på bio för oss.

Men jäklar vad glad man blev när man väl tog sig vidare.

Ångesten som uppstod när man fastnade i ett spel man hade hyrt var inte att leka med den heller.
Citera
2017-04-16, 13:20
  #123
Medlem
När man alltid satt hos polaren och lirade snes spel och bad polarens farsa snabbt översätta introstoryn på engelska för att man bättre skulle förstå..
Citera
2017-04-16, 14:46
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Hanscom
När man i framtiden berättar om Nintendo Klubben för sina barn och förklarar att om man fastnade i ett spel så försökte man först ta sig vidare genom att försöka om och om igen i 48 timmar, sedan gå till skolan och be om råd där och sedan återigen nöta i 48 timmar, för att sedan om det inte går ändå RINGA till något som hette Nintendo Klubben för att be om råd. De kommer ju knappt tro en. Lika stenålders som Stumfilm på bio för oss.

Men jäklar vad glad man blev när man väl tog sig vidare.

Ångesten som uppstod när man fastnade i ett spel man hade hyrt var inte att leka med den heller.


Hehe! Det var ju verkligen så! Våra barn kommer ju med all sannolikhet att fråga: "Asså - var ni efterblivna på den tiden eller?"

Tekniken går fram med en sån hisklig fart att man själv knappt kan tro det!
Citera
2017-04-16, 16:16
  #125
Medlem
2n00b4Us avatar
Det var väl ganska billigt att hyra spel, har för mig att det kostade drygt 40 kronor o hyra ett spel till Playstation 1.
Citera
2017-04-29, 21:23
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Det var väl ganska billigt att hyra spel, har för mig att det kostade drygt 40 kronor o hyra ett spel till Playstation 1.

Nu kommer jag inte heller ihåg exakt vad det kostade men det var relativt billigt vill jag minnas. Hur som helst det var tider!
Citera
2017-04-29, 21:54
  #127
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Det var väl ganska billigt att hyra spel, har för mig att det kostade drygt 40 kronor o hyra ett spel till Playstation 1.
Rena fyndet, var jag på väg att skriva tills det slog mig att det var ungefär vad det kostade att hyra spel på den tiden som jag gjorde det, det vill säga på NES och SNES-tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback