2005-10-30, 17:20
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Frågeprogrammen för var ofta rätt kul. Minns Femettan med Staffan Ling

Sen minns jag ett annat program där en panel snackade en massa strunt. Minns att Anna Sundqvist var med men jag minns inte vad det hette. Kan det hetat struntpratarna eller nåt sånt?

Var det där man tävlade för att får typ tre kryss/ringar i rad. Varje "stjärna" hade ett kryss eller cirkel bakom sig?
Citera
2005-10-30, 17:27
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Var det där man tävlade för att får typ tre kryss/ringar i rad. Varje "stjärna" hade ett kryss eller cirkel bakom sig?

Prat i kvadrat. Programledare bl.a Fredrik Belfrage och Martin Örnroth
Citera
2005-10-30, 22:41
Medlem
Kuggarns avatar
Hittade en höjdare på VHS hemma hos pärona...

"Titta han flyger" http://www.classic-tv.com/shows/greathero.asp

Grymt bra serie! Då iaf...
Citera
2005-10-30, 23:00
Medlem
KaZibers avatar
Det kan inte varit länge sedan Ringo var på TV ? Jag har det där jävla nummret på hjärnan fortfarande.
"Ring ringo 0200234234 ahhhaaa RINGO!"

Blåsningen var ett bra program som nämnts.
Citera
2005-10-31, 09:11
Medlem
ordbilnds avatar
Man förvånas av vilka programidéer som slagit igenom tidigare i TV, hysteriskt dåliga i vissa fall. Men sedan om man betänker vad som går nu varje förmiddag på många kanaler, som Ordjakten osv där praktiskt taget hela ordet redan visas i rutan så ska vi nog inte tro att utvecklingen går spikrakt uppåt.
Citera
2005-10-31, 14:21
Medlem
Jaevelbergs avatar
Vilka skådisar mer än Gösta Engström var det som var med i Clark Kent, serien om gubbarna som återupplivar sitt gamla rockband? Den serien minns jag att jag gillade, speciellt scenen när någon av dem spiller en stor stark över mixerbordet
Citera
2005-10-31, 14:35
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaevelberg
Vilka skådisar mer än Gösta Engström var det som var med i Clark Kent, serien om gubbarna som återupplivar sitt gamla rockband? Den serien minns jag att jag gillade, speciellt scenen när någon av dem spiller en stor stark över mixerbordet

http://www.imdb.com/title/tt0094438/
Clark Kent
Citera
2005-10-31, 15:19
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Någon som kan tala om för mig vilka som var med i Storstad. Minns bara Lina Englund, Mats Bergman (Han hade en hund) och Tomas Lausistola. Sen minns jag en massa karaktärer men inte vad skådisarna heter. Coma, Han med flakmoppen som jobbade med grönsaker, Han som var med i Svarta skallar och vita nätter, Jocke tror jag han hette i Storstad samt Hon som var alkis i tre kronor

Eric Ericson (De drabbade, Storm, Vinterviken, Hotet, Som man bäddar mm)
Kent Andersson (otaliga filmer bla Råttornas Vinter och Dom Unga Örnarna)
Lia Boysen (otaliga filmer och serier)
Antonio de Ponziano (Kommissionen, Vendetta)
Siw Erixon
Palle Granditsky
Anki Lidén
Boman Oscarsson
Mikael Persbrandt
magnus Skogsberg
Birgitta Valberg

för att nämna några..
Citera
2005-10-31, 15:35
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Eric Ericson (De drabbade, Storm, Vinterviken, Hotet, Som man bäddar mm)
Kent Andersson (otaliga filmer bla Råttornas Vinter och Dom Unga Örnarna)
Lia Boysen (otaliga filmer och serier)
Antonio de Ponziano (Kommissionen, Vendetta)
Siw Erixon
Palle Granditsky
Anki Lidén
Boman Oscarsson
Mikael Persbrandt
magnus Skogsberg
Birgitta Valberg

för att nämna några..

Var Lia Boysen och Persbrandt med alltså? Minns jag inte. Vad spelade dom?
Citera
2005-10-31, 19:10
Medlem
redbull72s avatar
För att inte glömma: världens bästa ungdomsprogramm: BULLEN med Martin timell o Cissi elwin (ett underskattat MILF för övrigt!) Dom körde ju en serie om några elever på en skola, det var ju en negress med jättepattar med i den serien, vad heter hon? vad gör hon nu?
Citera
2005-10-31, 19:32
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
För att inte glömma: världens bästa ungdomsprogramm: BULLEN med Martin timell o Cissi elwin (ett underskattat MILF för övrigt!) Dom körde ju en serie om några elever på en skola, det var ju en negress med jättepattar med i den serien, vad heter hon? vad gör hon nu?

Du tänker på klassliv

*Bill och Benny, dom tuffa hårdrockarkillarna
*Sportkillen som såg äldre ut än alla andra och låg med negressen
*Kim Sulocki spelade nyinflyttad med hysterisk mamma som tvingade i honom grönsaker
*Malin o Stella, de två skvallertjejerna. Den ena spelad av Frida Hallberg (Så som i himmelen)
*Coma från storstad var med i en biroll
*Elaka Rolf Ryckert, läraren i klassen, spelad av Claes Ljungmark

Kom det inte en spinoff på klassliv också?

Minns också sketcherna som kördes på bullen, Ett tag var det ju Johan Rheborg som var "Börje" och senare var väl Olle Sarri med också.

Sen var ju introt med en springande Svullo en klassiker också

Från första början var väl Bullen mer av ett tävlingsprogram av enkelt slag? Med Martin Timell som ensam programledare
Citera
2005-11-01, 14:55
Medlem
ordbilnds avatar
hehe visste inte att MILF numera är ett fullt accepterat, vedertaget uttryck i dessa dagar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in