2011-06-01, 18:56
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ett manligt sällskap förmodar jag.
Ja den mannen har alltid gett mig pedofilvibbar!
Citera
2011-06-01, 23:01
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Eller Monte Carlo, i vilket fall levde Stig gott med pengarna han tjänat ihop och verkar ha struntat i om, sonen som gett förstoppning ett ansikte, fick ärva något.
Nej han levde inte gott på några pengar han tjänat ihop. De tog slut på ett tidigt stadium. Därför dumpade han en vacker fru och gifte om sig med en ruggig men rik danska. Vad gör vissa inte för pengar?
Citera
2011-06-02, 22:55
Medlem
Jag minns när Järrel junior och Arne Weise gjorde ett barnprogram där de tillsammans cyklade omkring i muskostymer i plysch. Mycket underlig produktion som jag inte minns namnet på men det var i mitten av 80-talet. Någon annan som minns?
Citera
2011-06-02, 23:22
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Päronbollen
Jag minns när Järrel junior och Arne Weise gjorde ett barnprogram där de tillsammans cyklade omkring i muskostymer i plysch. Mycket underlig produktion som jag inte minns namnet på men det var i mitten av 80-talet. Någon annan som minns?

Mössen i filmarkivet: nr 28-sidan:

Och här en direktbild: http://scenario.nu/mossen.jpg
Senast redigerad av vinbra 2011-06-02 kl. 23:32.
Citera
2011-06-03, 10:29
Bannlyst
Henrik tillhör ju Staken-I-Baken-Folket - det både ser och hör man på honom.

Kanal 5/ Nordic Channel var ett jätteekonomiskt problem.

Den kanalen sänkte Matts Carlgrens ekonomi och blev spiken i hans kista - även om han på nåder hade juste bostad och ett gods.

M C var en av sveriges rikaste och gjorde faktiskt EN bra grej - han slog ihop Iggesund och Mo & Domsjö och skapade stora industrikoncernen MoDo.

I övrigt satsade han pengar på friidrotten - gnodde sig till och skapade relationer med sekreterarna på modo och kanske även inom idrotten - han var GubbSjuk.

Han blev väldigt betuttad i Kari Storeakre och tyckte synd att det skulle gå åthelvete för henne - så han klev på Kanal 5/Nordic Channel och räddade därmed Kari, Åke och uteslutne advokaten Ingemar Drogell (om han inte redan var borta)

Kan någon man ekonomiskt bli mer Slav-Under-Schnabeln än Matts Carlgren????
Citera
2011-06-09, 08:55
Medlem
WT-patrasket Henrik S Järrel lever på oss andra. Någon som är förvånad?

På frågan hur aktivt han sökt jobb svarar Järrel: - Jag har inte anmält mig på någon arbetsförmedling.

Hur var det nu med moderaternas s.k. arbetslinje?

Se http://www.expressen.se/nyheter/1.24...-ut-ersattning
Citera
2011-06-10, 20:50
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
HJS springer mycket i media dessa dagar, jag gissar att det har med hans initiativtagarskap till Riksdagens Rojalistiska Nätverk att göra.

Han ska ha nämnt Desirée Ahokas Schein i nått radioprogram senaste dagarna. Vet någon vad han sa?

Här är ett nätinlägg, utlagt för två timmar sedan:

Jag har blivit kontaktad av en frilansresearcher, Desirée Ahokas Schein, som menar sig i ”Granskningen av Den Motvillige Monarken 2011” genom bandade intervjuer och dokument kunna bevisa att en del av de påståenden som finns i boken, t ex att kungen och hans vänner skulle ha varit på Club Power i Stockholm och Club Carat i Bratislava, inte är sanna.
Det finns grund för att tillmäta hennes efterforskningar och kungens egna dementier högre trovärdighet än DMM:s författare.

http://svtdebatt.se/2011/06/henrik-s...rs-klanterier/

Finns det någon som anser honom vara en belastning för det nya statsbärande partiet? (i o f s verkar han inte haft riksdagsplats på fem år, har han andra m-uppdrag?)

Jag fick svar på min fråga från massmedia väldigt snabbt. Järrel går på inkomstgaranti sedan han tappade sin riksdagsplats 2006, 57 år gammal. Inga större inkomster sedan dess? Han är dessvärre i ett stort sällskap av fd riksdagsledamöter på denna punkt.

(...) Jag har gjort många ansatser att anknyta till mitt gamla yrke i tv-branschen. Jag tycker inte att jag behöver ha alltför dåligt samvete för att jag uppbär den ersättningen.
Ingen i branschen nappar? Han kanske hittar en ny vän i Desirée Ahokas "Schein" iallafall?

Borde han inte vara rätt unik, han halkar ur fast partiet gick framåt med 70%? Moderaterna borde fått ca 42 platser till.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4543737
Citera
2011-06-10, 23:18
Medlem
Med reservation för att jag kan ha misstagit Järrel för en annan TV-hallåman har jag ett speciellt minne av honom.

Han hade en tid en vedervärdigt ful toupé som även en person som var lite eljest kunde identifiera som fejkhår. Efter ett tag försvann den dock. För ett antal år sedan pratade en annan kändis som jag glömt bort namnet på om en intervjuserie de ville ha för ett inslag om människor som bär löshår. De ringde upp Järrel och han svarade typ: "Ja, det låter ju bra, men varför frågar ni mig?".

Som jag skriver kan det vara någon annan då jag inte hittar någon toupébild när jag bildgooglar, men en sån ful peruk glömmer man inte så lätt, den har etsat sig fast på näthinnan.
Citera
2011-06-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3o
Med reservation för att jag kan ha misstagit Järrel för en annan TV-hallåman har jag ett speciellt minne av honom.

Han hade en tid en vedervärdigt ful toupé som även en person som var lite eljest kunde identifiera som fejkhår. Efter ett tag försvann den dock. För ett antal år sedan pratade en annan kändis som jag glömt bort namnet på om en intervjuserie de ville ha för ett inslag om människor som bär löshår. De ringde upp Järrel och han svarade typ: "Ja, det låter ju bra, men varför frågar ni mig?".

Som jag skriver kan det vara någon annan då jag inte hittar någon toupébild när jag bildgooglar, men en sån ful peruk glömmer man inte så lätt, den har etsat sig fast på näthinnan.
Jag har något svagt minne av någon helt annan tv-hallåman som hade toupe vid den tiden. Han hade en ljus toupe. Jag minns inte hans namn, men det var inte Järrel.
Citera
2011-06-11, 10:38
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Jag har något svagt minne av någon helt annan tv-hallåman som hade toupe vid den tiden. Han hade en ljus toupe. Jag minns inte hans namn, men det var inte Järrel.

Efter mycket letande i minnet hittade jag honom. Kom ihåg att hans pappa var skådespelare

http://sv.wikipedia.org/wiki/Christi...8journalist%29

Tyvärr hittar jag inga äldre bilder på honom, den gamla tupén var underbart ful, grå och låg som en basker på huvudet
Citera
2011-06-11, 20:51
Medlem
van.hoogstratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allante
Henrik tillhör ju Staken-I-Baken-Folket - det både ser och hör man på honom.

Kanal 5/ Nordic Channel var ett jätteekonomiskt problem.

Den kanalen sänkte Matts Carlgrens ekonomi och blev spiken i hans kista - även om han på nåder hade juste bostad och ett gods.

M C var en av sveriges rikaste och gjorde faktiskt EN bra grej - han slog ihop Iggesund och Mo & Domsjö och skapade stora industrikoncernen MoDo.

Nordic Channel var inte hans bästa investering precis, men det var bara en liten del. Det var de stora lånen i Modo och maktkampen med Fredrik Lundberg som knäckte honom.
Citera
2011-12-04, 22:18
Medlem
Walkers avatar
Såg precis Järrel benhårt försvara kungen i Agenda. Han gjorde sitt bästa att framhäva att bandupptagningarna med Lettström var manipulerade.

I våras när han gästade Aschberg i Radio1 för att diskutera Haijbyaffären och "Den motvilliga monarken", då vägrade han erkänna att Gustav V var homosexuell. Trotts att skandalen är mer av historisk kuriosa gjorde han sitt bästa för att försvara V-gurra. I samma program försvarade han också adelns privilegier och "deras förmögenheter hopsamlade av eget flit".

Var är det som driver honom?! Han är inte inte det minsta adlig, Stig Järrel hette från början Olsson.
Henrik S Järrel framstår som långt ärkekonservativ och monarkistisk än såväl Magdalena Ribbing som Herman Lindqvist. Det är väl knappt han erkänner att Gustav Wasa var en hårdför regent, utan att det är enbart ett falsarium och den svenska monarkin är ofelbar .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in