2010-08-13, 13:47
Medlem
"Till skillnad från många andra tror jag inte att ytterpositionen i 4-5-1 är det stora problemet, han spelade ju där med framgång under våren 2009."

Söder spelade inte speciellt bra då heller, skillnaden var att Blåvitt som lag lyckades bättre. Men Söder var inte bra, långtifrån så bra som han kan vara. Söder är anfallare, ju förr man låter han spela där desto tidigare kommer det riktiga genombrottet.
Citera
2010-08-13, 16:23
Medlem
TFF har tre stora talanger, två födda -90. Jonathan Asp heter den ena och har spelat yttermittfältare i "hela" sin karriär. Där var han ingen supertalang eller någon man trodde jättemycket på, han imponerade inte när han fick spela mao. Men i år när vi mötte Djurgården borta och fick vår 3501 skada, denna gång på vår vänsterback så fick Asp hoppa in och gjorde det GALET bra, sen dess har det fortsatt och han har lagt beslag på vänsterbacksplatsen i laget och varit en av våra bättre spelare denna säsongen. "Synd" att han är högerfotad.

Den andra heter Viktor Svensson och är innermittfältare. Redan inför förra säsongen spelade Viktor jävligt moget i träningsmatcherna och var lagets klart bästa spelare på försäsongen. Men sen när det väl kom till kritan så fick han knappt spela i Allsvenskan, Prahl fegade ur och lät han nöta bänk. Men han fick spela en del och det gjorde han bra. I år har han varit en del skadad men det han har fått spela har han gjort bra, i mina ögon borde han va given på det centrala mittfältet.

Den sista är Sveriges stösta målvaktstalang sen Isaksson, Victor Noring, han är född -91 och har dominerat i Allsvenskan både denna och förra säsogen. Han spelar i u21 landslaget och var även uttagen till Januariturnen tidigare i år. Förra året blev han vald till årets nykomling innom svensk fotboll. Han är nästan en större talang än Isaksson och med lite tur kan TFF få stora pengar för honom när han drar utomlands, förhoppningsvis dröjer det ett år iaf.
Citera
2010-08-14, 03:59
Medlem
ekkams avatar
Man måste fortfarande ge Söder mer tid och utrymme (börjar nästan låta väl klyschigt i fallet Robin Söder), blåvitt måste vara såpass bra att han har råd att misslyckas först då tror jag att han kan hitta självförtroendet, det såg man bl.a. mot Elfsborg där man ledde med flera bollar och han kunde spela ut trots att han inte hade spelat Allsvensk-fotboll på ett jävla bra tag.
Han var borta oerhört länge och spelar dessutom på fel plats men glänser ändå stundtals, och Kalmar-matchen som någon nämnde var nog hans sämsta insats någonsin i blåvitt. Hoppas bara att han kan hitta tillbaka helt och med kontinuitet prestera på en högre nivå, men han kanske behöver matchas som forward för att göra det, men det sätter ju IFK i en prekär situation med tanke på att det är en skyttekung av rang som skall petas ner till kanten i sådana fall, platsombyten i matcherna när spelare kör fast hade kanske varit att föredra, å andra sidan så minnas jag en halvlek mot Qviding på försäsongen 08/09 när han spelade i Stillers roll och kanske var bäst på plan, så det finns ju fler platser än en plats att spela Söder på även om han trivs bäst längst fram.
Citera
2011-01-18, 20:49
Medlem
Bumpar tråden...

Vad händer egentligen med Blåvitt´s talanger?? Främst Söder, Bärkroth och Dyrestam, vet att de haft skadeproblem men kommer de någonsin att blomma ut så mkt som jag hoppas på(landslagsspelare). Även Kamal Mustafa hoppas man ju på och Tobias Sana som iofs kom igång lite under hösten och nu verkar vara på väg att växa sig in i laget.

Hoppas också att Seb Eriksson tar ett par rejäla kliv och tar sig in i "riktiga" landslaget!!!

Någon som har mer insyn och även koll på blåvitts yngre talanger???

MVH
Citera
2011-06-08, 14:35
Bannlyst
Sveriges största talang?

Hej

Vem tycker ni är Sveriges just nu största talang? Vem kan bli vår nästa stora internationella stjärna när Zlatan lägger skorna på hyllan inom några år?
Citera
2011-06-08, 14:46
Bannlyst
Tror mycket på Durmaz, Johan Larsson och Milosevic.
Citera
2011-06-08, 14:48
Medlem
Manomarens avatar
Jag hoppas på Guidetti, sett många positiva ljusglimtar från hans sida
Citera
2011-06-08, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manomaren
Jag hoppas på Guidetti, sett många positiva ljusglimtar från hans sida

+1 på honom det är han man förväntar sig mycket av. Kanske för mycket.
Citera
2011-06-08, 15:02
Medlem
GEELSs avatar
Marko Mitrovic,inte hört så mycket om honom den sista tiden,men om det är positivt eller negativt vet jag ej.Ska visst vara en jävligt vass målskytt i alla fall.
Citera
2011-06-08, 15:06
Medlem
showtimes avatar
Kanske redan etablerade men som jag tror har potential för större klubbar:
*Toivonen
*Martin Olsson

Halvetablerade:
* Guidetti
* Ekdal
* Samuel Armenteros

Övriga ungdomsproffs:
* Carlos Garcia
* Mitrovic
* Lewicki?
Citera
2011-06-08, 15:16
Medlem
* Jiloan Hamad - är grymt mogen i sitt spel, måste få en lite högre högsta nivå bara, men kan bli nått riktigt stort

* Niklas Hult - snabb som tusan och bra spelöverblick

* Albin Ekdahl - ryktas att Borussia Dortmund vill ha han. vore super för hans karriär att gå dit tror jag, där kan han utvecklas maximalt.

* John Guidetti - kan nå toppnivå! har en fantastisk inställning till träning och allt omkring fotboll. hoppas bara hans personlighet stör honom

* Rasmus Elm - hoppas han kan få nästa säsong oskadad. då kommer han konkurrera på allvar om startplatserna i landslaget tror jag
Citera
2011-06-08, 15:36
Medlem
thatis7tisshows avatar
Fastän att alla spelare som är nämna har talang så måste väl ändå John Guidetti räknas som den bästa. Född 1992 och kan ta en plats i Twentes elva, starkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in