2011-05-19, 11:38
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Det står i artikeln att det räcker med 6 man för att öppna upp en avdelning. Jag trodde att det var tio? Har de inte typ speciella regler där i Göteborg eller har jag helt missuppfattat?
Att knoppa av ett chapter är inte samma sak som att starta en helt ny klubb. Annars hade de behövt vara minst 20 stycken innan delningen och det är rätt många.
Citera
2011-05-19, 22:32
Medlem
Frågar om utvecklingen här. Ungefär samma fråga.Hur resonerar Änglarna nu när Mongols är i stan och lär ta upp jakten på dom. Tror ni HA skiter i dom, lägger sig eller försöker joina Mongolerna? Hur pass rädda tror ni dom är?
2011-05-20, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atero
Reglerna gäller inte dom som bestämmer, hint hint, .
Hahahaha!
Så är det i alla föreningar.
Är man i toppen av näringskedjan så kan man ta det ganska lugnt. Men det som sker i Sverge nu är till stor del en reaktion på klubbar och folk som tröttnat på de regler och oskrivna lagar som gäller efter dagsformen på den som sätter dem.
Man kan lite långsökt kanske likna det som sker i mc Sverge men upproren i Mellanöstern. Alla diktaturer faller när folket blir tillräckligt förbannade.

En känd ledare som inte föll sa " Ingen ledare är starkare än sitt folk. Inget folk är starkare än sin ledare. När vi gör det vi bör så är vi starkast."
Citera
2011-05-20, 09:59
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av love2
Frågar om utvecklingen här. Ungefär samma fråga.Hur resonerar Änglarna nu när Mongols är i stan och lär ta upp jakten på dom. Tror ni HA skiter i dom, lägger sig eller försöker joina Mongolerna? Hur pass rädda tror ni dom är?

HA är nog inte speciellt oroliga. Finns inget som talar för i dagsläget att Mongols skulle ta upp jakten på HA! Ingen verkar veta var Mongols finns, hur många dom är etc... Om det nu stämmer som det skrivits i Mongolstråden att det är någon Jonas från CIS som "är" Mongols i Sverige, så vet säkerligen HA redan vem det är. Det blir helt enkelt samma personer med annat märke på ryggen...
Det är vad jag tror. Ett nytt ryggmärke gör inte en människa annorlunda i form av "brutalitet, list, manpower" etc.
HA skulle aldrig joina, det är ju ett skämt att ens tro en sådan sak

Det är i alla fall min teroi. Sen så känns det som det kvittar lite, många verkar ju hoppa från klubb till klubb...
Citera
2011-05-20, 13:29
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av love2
Hahaha men lägg ner nu för fan, vad du ska hålla på. HA är inte det minsta skraja för ett litet gäng töntar med en mytoman och golare som ledare. Mongols (MC?) Sweden kommer att göra sig till åtlöje när dom kommer att skingras som ett gäng skrämda möss när katten kommer in i ladan.

Första bästa tillfälle som ges så kommer HA att slå skiten ur dessa små ex CIS:arna och jag är säker på att Jonas kommer att gråta som en tonårstjej som inte får gå på party för mamma sin medan dom andra små fjortisarna som han lurat på västar kommer att slå världsrekord på 1500 meter häck.
Jag hoppas bara att jag får vara där och se spektaklet, för det kommer att hända om dom tex skulle våga sig till Norrtälje i Juni eller någon annan träff där HA finns representerade.

Att sitta och knäppa kort på varandra i västar i nån jävla förortslägenhet medan man dricker folbärs med imponerade småtjejer med kåtvåta trosor vid sidan av gör dom inte till äkta Mongols.

Vi kommer aldrig att få se dessa pajaser jaga HA här i Sverige så lägg ner dina våta drömmar din pajas och inse verkligheten att ni tagit på er västar ni varken kan fylla ut eller stå upp för.
Citera
2011-05-20, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
HA är nog inte speciellt oroliga. Finns inget som talar för i dagsläget att Mongols skulle ta upp jakten på HA! Ingen verkar veta var Mongols finns, hur många dom är etc... Om det nu stämmer som det skrivits i Mongolstråden att det är någon Jonas från CIS som "är" Mongols i Sverige, så vet säkerligen HA redan vem det är. Det blir helt enkelt samma personer med annat märke på ryggen...Det är vad jag tror. Ett nytt ryggmärke gör inte en människa annorlunda i form av "brutalitet, list, manpower" etc.
HA skulle aldrig joina, det är ju ett skämt att ens tro en sådan sak

Det är i alla fall min teroi. Sen så känns det som det kvittar lite, många verkar ju hoppa från klubb till klubb...

BRA SKRIVET.
FAKTA: Mongols MC e en klubb från Carlifornien. Att vi alla googlat osv. om den klubben (och andra klubbar ochså) e inte lika med att Mongols MC I europa skulle vara som det vi sett på Internet.
Medlemmarna = Klubben. Inget annat.
Det finns ej 1%ers i Sverige mer än de som redan e medlemmar i BMC/HA och i en del andra icke namngivna mindre "Riktiga" biker-klubbar. Fittor i CIS och annat skit, e skit. Inget annat. De, skiten/fittorna/hororna blir inte automatiskt 1%ers pga Patchen.

Sverige är full av fittor som sitter och runkar & fantiserar framför datan, personer som inte har vad som krävs att bli medlem i en, vilken som helst, MC-Klubb i Sverige. Dessa personer hoppar istället med i tex pajas-klubben OMC som ger ut västar gratis, vilket skämt. Och nu Mongols.
Hur fan kan Mongols MC ta upp ett "gäng" som inte ens e bikers?
Fucked up.

I och med detta skit orkar jag ej skriva mera. Jag raderar mitt konto.

Till er som skriver vettigt, ni vet vilka ni är, ha en bra sommar.
FTW & FTL
B.F.F.B
1%ER Certified.
It's a Red & Gold World.
Citera
2011-05-20, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Hahaha men lägg ner nu för fan, vad du ska hålla på. HA är inte det minsta skraja för ett litet gäng töntar med en mytoman och golare som ledare. Mongols (MC?) Sweden kommer att göra sig till åtlöje när dom kommer att skingras som ett gäng skrämda möss när katten kommer in i ladan.

Första bästa tillfälle som ges så kommer HA att slå skiten ur dessa små ex CIS:arna och jag är säker på att Jonas kommer att gråta som en tonårstjej som inte får gå på party för mamma sin medan dom andra små fjortisarna som han lurat på västar kommer att slå världsrekord på 1500 meter häck.
Jag hoppas bara att jag får vara där och se spektaklet, för det kommer att hända om dom tex skulle våga sig till Norrtälje i Juni eller någon annan träff där HA finns representerade.

Att sitta och knäppa kort på varandra i västar i nån jävla förortslägenhet medan man dricker folbärs med imponerade småtjejer med kåtvåta trosor vid sidan av gör dom inte till äkta Mongols.

Vi kommer aldrig att få se dessa pajaser jaga HA här i Sverige så lägg ner dina våta drömmar din pajas och inse verkligheten att ni tagit på er västar ni varken kan fylla ut eller stå upp för.

BRA SKRIVET.

HELLS ANGELS MC SWEDEN är en riktig klubb. Anrik.
Fatta detta ni andra okunniga!
FTW
Citera
2011-05-20, 16:31
Medlem
Loose Cannons avatar
Enligt VF så blir det ingen omprövningen av HA-guldtvisten i Hovrätten, utan dessa smycken kommer att säljas för att täcka delar av skatteskulden:
http://www.vf.se/nyheter/karlstad/ho...rid-om-ha-guld

Som många skriver ang nytillskottet Mongols MC så innebär det ingenting eftersom pajasföreningen CIS endast bytt västar och inte sammansättning. En pajas är alltid en pajas oavsett vilka kläder han har på sig.
Citera
2011-05-21, 18:17
Medlem
brynarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loose Cannon
Enligt VF så blir det ingen omprövningen av HA-guldtvisten i Hovrätten, utan dessa smycken kommer att säljas för att täcka delar av skatteskulden:
http://www.vf.se/nyheter/karlstad/ho...rid-om-ha-guld

Härliga tider! Alltid gött med pungsparkar mot de kriminella
Citera
2011-05-22, 11:24
Medlem
cocaineflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
När får vi se moppegrabbarna kasta loss optimistjollarna och bege sig ut på böljan den blå!??

.

BMC försökte men det gick inte speciellt bra.....

http://mobil.hd.se/helsingborg/2011/...for-polisvald/
Citera
2011-05-25, 18:55
Medlem
Tre rwc-grabbar dömda för misshandel och hot mot en stackars företagare och en oskyldig garderobiär. HA, det är inte bra för varumärket!
Citera
2011-05-25, 20:43
Medlem
Skummat igenom tråden men det är ju en del läsning så jag hoppas att någon orkar svara lite utförligt på denna enkla fråga fast jag är säker på att det redan finns besvarat någonstans i tråden.

Vad hände med MC Sweden? Det var väl en undergrupp till HA för ett par år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in