2011-04-30, 12:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slincire
Ta bara detta som ett exempel Osama själv hänger ut:
http://1.bp.blogspot.com/_s2NoWEqISI4/TQ9fH-d-sKI/AAAAAAAABDM/MTaLTaUtSFM/s1600/Scan_Pic0018.gif

Vilken normal förälder sitter med sina barn på en teaterföreställning, reser sig plötsligt upp och går därifrån i 5-10 minuter utan någon förklaring till barnen att denne bara ska gå på toaletten och snart kommer tillbaka?
Det hela är helt klart en efterkonstruktion.
Vad Osama gjorde under sina 5-10 minuters frånvaro kan vi bara sia om, men jag sätter en spänn på att han kollade att sidodörren var upplåst och att hans bil fanns nära tillhands.

Sen hur väletablerad man än är ekonomiskt så går man inte runt med 52000 pix i fickan.
Jag undrar i stort hur denna påstådda lånetransaktion sett ut, det borde även skatteverket göra.
Märkligt är också att Osama inte vill känna till de 270 USD som också fanns i hans ficka vid visitationen.

Frågorna är många och de bristande svaren otillfredsställande.

Det kan i och för sig lätt förklaras med olika kulturer, Osama är uppväxt på ett
ställe där det ekonomiska systemet inte har fungerat fullt ut utan man har varit
tvungen att förlita sig på kontanter.

Därför har de flesta som kommer därifrån ett högre kontantinnehav än vad
vi är vana med.

//Reimer
Citera
2011-04-30, 12:47
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ta bara detta som ett exempel Osama själv hänger ut:
http://1.bp.blogspot.com/_s2NoWEqISI4/TQ9fH-d-sKI/AAAAAAAABDM/MTaLTaUtSFM/s1600/Scan_Pic0018.gif

Vilken normal förälder sitter med sina barn på en teaterföreställning, reser sig plötsligt upp och går därifrån i 5-10 minuter utan någon förklaring till barnen att denne bara ska gå på toaletten och snart kommer tillbaka?
Det hela är helt klart en efterkonstruktion.
Vad Osama gjorde under sina 5-10 minuters frånvaro kan vi bara sia om, men jag sätter en spänn på att han kollade att sidodörren var upplåst och att hans bil fanns nära tillhands.

Sen hur väletablerad man än är ekonomiskt så går man inte runt med 52000 pix i fickan.
Jag undrar i stort hur denna påstådda lånetransaktion sett ut, det borde även skatteverket göra.
Märkligt är också att Osama inte vill känna till de 270 USD som också fanns i hans ficka vid visitationen.

Frågorna är många och de bristande svaren otillfredsställande.

Jag håller egentligen med dig i grunderna... Men kolla att bilen fanns tillgänglig?
Tror du hans närminne är så kort att han glömt var han ställt den?
Citera
2011-04-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jag håller egentligen med dig i grunderna... Men kolla att bilen fanns tillgänglig?
Tror du hans närminne är så kort att han glömt var han ställt den?

Det är ju lite det här som präglar båda sidorna - överdrivna tolkningar.

Det är helt ok att klandra Osama för överdrivna tolkningar av saker, men att sen i nästa stund tolka in att en "normal" förälder inte lämnar sina barn för att gå på toaletten utan att säga till. När det dessutom finns en annan vuxen där.

Jag skulle säga TVÄRTOM - om man har nåt skumt planerat så är man väl noga med att säga sitt "alibi"?
Alltså... det är bara fånigt att tolka in det ena eller andra från en sådan sak....
Citera
2011-04-30, 13:45
Medlem
Actividentitys avatar
Citat:
För något inlägg sedan anklagade du mig för att vara ute efter "tjafs", undrar så stilla vad du själv bidrar med när det gäller inlägg som detta?
Förstår inte heller vad du menar i ditt inlägg. Tycker du att jag ska börja boka barn? I så fall till vad ska jag boka dem?

Var tog nu de 52000 SEK och 270 USD vägen som fanns vid visitationen av Osama efter kidnappningen? Var ovanstående det bästa svar du kunde ge på det? Att jag ska börja boka barn???
Hur bemöter du att både tingsrätt och hovrätt funnit Osama skyldig till olaga hot mot sin exfru? Är det också att jag ska börja boka barn till något icke uttalat?

Ni menar att Osama har lämnat sitt företag och sitt liv och sina tillgångar, betalade sina räkning och har betalat skatten på närmare halv miljon kronor och fly med 270 USD?!
Citera
2011-04-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det kan i och för sig lätt förklaras med olika kulturer, Osama är uppväxt på ett
ställe där det ekonomiska systemet inte har fungerat fullt ut utan man har varit
tvungen att förlita sig på kontanter.

Därför har de flesta som kommer därifrån ett högre kontantinnehav än vad
vi är vana med.

//Reimer
Fast nu hävdar ju Osama rätt hårt att han är svensk och bor i Sverige och allt detdär, så att han ska ha den synen faller på hans egna påståenden.
Citera
2011-05-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det är ju lite det här som präglar båda sidorna - överdrivna tolkningar.

Det är helt ok att klandra Osama för överdrivna tolkningar av saker, men att sen i nästa stund tolka in att en "normal" förälder inte lämnar sina barn för att gå på toaletten utan att säga till. När det dessutom finns en annan vuxen där.

Jag skulle säga TVÄRTOM - om man har nåt skumt planerat så är man väl noga med att säga sitt "alibi"?
Alltså... det är bara fånigt att tolka in det ena eller andra från en sådan sak....

Hmm får jag fråga vart modern har sina överdrivna tolkningar enligt dig?
Vad jag kan förstå så finns en ljudfil där pappan säger till mamman att han ska ta barnen ifrån henne och att det är försent. Allting är redan ordnat. Innan han säger detta (tiden innan dvs månaderna) så hade de gemensam vårdnad med växelvis boende men han klarade ej av moderns pojkvän/pojkvänner då hans svartsjuka och kontrollbehov tog över hans person därav hoten mot modern och pojkvän. Det är väl grunden till självaste starten, men säg gärna till om jag missat något. Vart finns moderns överdrivna tolkningar?
Citera
2011-05-02, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Actividentity
Ni menar att Osama har lämnat sitt företag och sitt liv och sina tillgångar, betalade sina räkning och har betalat skatten på närmare halv miljon kronor och fly med 270 USD?!
Nu får du nog precisera dig, länka till det inlägg där jag skulle mena så som du påstår.
Citera
2011-05-23, 17:05
Medlem
AnotherFakeNames avatar
Någon som har sett hans blogg på länge? Rena komiken just nu Är helt säker på att han har fantiserat ihop de där mailen själv...
Citera
2011-05-25, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherFakeName
Någon som har sett hans blogg på länge? Rena komiken just nu Är helt säker på att han har fantiserat ihop de där mailen själv...

Jag är för det första Annas kompis och tar mycket illa vid mig då Osama verkar ha ett otroligt HAT för judar och kvinnor. Visst är det nog så att vår existens i Sverige kan ifrågasättas men här låtsas Osama att fler skriver till honom och han publicerar detta enbart för att få sympati.

Det bästa för barnen Amina och Ali vore om fadern avled snart, det näst bästa vore om han låstes in och släpptes ut när barnen blivit myndiga. Osama är en iskallt beräknande man som troligtvis siktar på att kidnappa och kanske mörda barnen för han tål inte att en kvinna får rätt och inte fogar sig efter honom.

Anna är livrädd för honom och samhället borde agera med krafttag mot denna kidnappande galning som trot eller ej är barnens far, mycket tragiskt men alla inom soc inser att han är galen man, -det såg vi direkt på honom säger de.

Han framställer sig som offer, alla som går in på brå vet att det är muslimerna som ALLTID är förövare, rena gangstermentaliteten. Kolla PI, svensk våldtog muslimsk ´kvinna igen lr? HA HA HA. Osama kommer få lära sig den hårda vägen vad vi anser om muslimska män i allmänhet. Glöm inte att kasta nyckeln och jag hoppas Anna är smart nog att på ett klurigt sätt få barnen att vända sig mot pappan så han till sist inte orkar krångla mer. Han skall bort.

Jag är jude och arbetar inom politiken.
Senast redigerad av Benjami 2011-05-25 kl. 11:45. Anledning: Mer matnyttigt
Citera
2011-05-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benjami
Jag är för det första Annas kompis och tar mycket illa vid mig då Osama verkar ha ett otroligt HAT för judar och kvinnor. Visst är det nog så att vår existens i Sverige kan ifrågasättas men här låtsas Osama att fler skriver till honom och han publicerar detta enbart för att få sympati.

Det bästa för barnen Amina och Ali vore om fadern avled snart, det näst bästa vore om han låstes in och släpptes ut när barnen blivit myndiga. Osama är en iskallt beräknande man som troligtvis siktar på att kidnappa och kanske mörda barnen för han tål inte att en kvinna får rätt och inte fogar sig efter honom.

Anna är livrädd för honom och samhället borde agera med krafttag mot denna kidnappande galning som trot eller ej är barnens far, mycket tragiskt men alla inom soc inser att han är galen man, -det såg vi direkt på honom säger de.

Han framställer sig som offer, alla som går in på brå vet att det är muslimerna som ALLTID är förövare, rena gangstermentaliteten. Kolla PI, svensk våldtog muslimsk ´kvinna igen lr? HA HA HA. Osama kommer få lära sig den hårda vägen vad vi anser om muslimska män i allmänhet. Glöm inte att kasta nyckeln och jag hoppas Anna är smart nog att på ett klurigt sätt få barnen att vända sig mot pappan så han till sist inte orkar krångla mer. Han skall bort.

Jag är jude och arbetar inom politiken.

Jag är Annas kusin, och tänker inte ens gå in i din diskussion gällande sakfrågan, det du skriver får stå för dig! Men pga hur du för din diskussion så ifrågasätter jag starkt att du är Annas vän!
Senast redigerad av UlrikaLB 2011-05-25 kl. 12:33.
Citera
2011-05-25, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UlrikaLB
Jag är Annas kusin, och tänker inte ens gå in i din diskussion gällande sakfrågan, det du skriver får stå för dig! Men pga hur du för din diskussion så ifrågasätter jag starkt att du är Annas vän!

Ok, jag håller med dig, jag kanske inte borde skrivit här för Osama kanske läser här också...

Sorry!
Citera
2011-05-26, 13:20
Medlem
Rättegången är idag, undrar hur många personer som är där med HD kamror och ljudinspelningar dvs hur många som följt bloggens råd och uppmaning? Pinsamt var ordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in