Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-05-21, 00:19
Medlem
Imperativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo 240
Det är ju för att de ska slippa ligga och självdö, humant och bra.
Eller så låter man dem leva.

Citat:
Och vad är det vettiga i att föda fram oönskade barn. Inte så kul för några inblandade, eller barnet.
Inskränkt aborträtt kombinerat med en sund sexualundervisning samt ett aktivt motarbetande av amerikansk dekadent skräpkultur skulle göra underverk.
Citat:
Det behövs mindre folk på jorden, sverige ska ju föregå med gott exempel i allt annat så varför inte även i denna fråga?
Varför? Därför att europas vita befolkning har en oroväckande låg nativitet. Det föds för få barn, speciellt i Skandinavien.
Citat:
Nej men seriöst, att bränna fostrena är det bästa och det får tyst på folk som gnäller om att foster utan nåt som helst medvetande ligger och självdör.
Är du någon sorts ålderdomlig bitter jude som medelst politiskt lobbande försöker få till en bisarr och försenad hämnd mot Sveriges befolkning för att vi i viss mån hjälpte tyskarna under andravärldskriget?
Citat:
Mycket bättre att kasta de i en ugn så fort de plockas ut.
Eller så gasar vi dem?

Citat:
Bränner man inte mycket annat som tex blir över efter en operation och itne ska forskas på?
Ett foster som kan överleva utanför magen är inte samma sak som en blindtarm.
Citera
2011-05-21, 01:02
Bannlyst
Jag är varken emot att äta kött eller abort i laglig mening, men det allra trevligaste är ju om man inte gör något av det.
Citera
2011-05-21, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
Rättighet att få mörda barn, hur sjuka i huvudet är ni? Smuts är ni.
Är du emot preventivmedel också då?
Citera
2011-05-21, 11:04
Medlem
Roebarrts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manhattan
Är du emot preventivmedel också då?

i det läget en kondom eller dylikt förhindrar en befruktning finns inget liv att ta
Citera
2011-05-21, 11:20
Medlem
Jrgens avatar
Abort är givetvis något hemskt och omoraliskt som inte borde förekomma. Men det är kvinnans kropp och man kan inte tvinga kvinnor att bära barn mot deras vilja, precis som man inte kan tvinga Sven att bjuda hem Erik på sin fest. Men det betyder för den sakens skull inte att kvinnor får döda oskyldiga barn precis hur de vill. Barnet är en olovlig inkräktare i kvinnans kropp, men det ger inte kvinnan rätt att göra vad hon vill. Om du hälsar på hemma hos mig så kan jag inte plötsligt "ändra mig" och skjuta dig med ett gevär för att du är där mot min vilja. Jag får be dig att gå ut, och ha tålamod när du tar på dig dina skor, trots att jag inte vill att du ska vara där. Vill man inte ha någon i sitt hem eller i sin kropp får man föra ut den oönskade individen på vänligast tänkbara vis.

Detta innebär att om barnet på något vis kan räddas och någon är villig att finansiera det så ska abort inte vara tillåtet. Och även om det inte finns någon möjlighet att rädda barnet så betyder inte det att kvinnan får döda barnet precis hur hon vill. Hon är skyldig att göra det på det vänligaste tänkbara sätt, vilket i fall det inte finns möjlighet att rädda barnet innebär det minst plågsamma sättet som är möjligt. Och det är definitivt inte att slänga barnet på en aborthög och låta det självdö, det är oförsvarligt hur man än vrider och vänder på det.
Citera
2011-05-21, 11:45
Medlem
Roebarrts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Abort är givetvis något hemskt och omoraliskt som inte borde förekomma. Men det är kvinnans kropp och man kan inte tvinga kvinnor att bära barn mot deras vilja, precis som man inte kan tvinga Sven att bjuda hem Erik på sin fest. Men det betyder för den sakens skull inte att kvinnor får döda oskyldiga barn precis hur de vill. Barnet är en olovlig inkräktare i kvinnans kropp, men det ger inte kvinnan rätt att göra vad hon vill. Om du hälsar på hemma hos mig så kan jag inte plötsligt "ändra mig" och skjuta dig med ett gevär för att du är där mot min vilja. Jag får be dig att gå ut, och ha tålamod när du tar på dig dina skor, trots att jag inte vill att du ska vara där. Vill man inte ha någon i sitt hem eller i sin kropp får man föra ut den oönskade individen på vänligast tänkbara vis.

Detta innebär att om barnet på något vis kan räddas och någon är villig att finansiera det så ska abort inte vara tillåtet. Och även om det inte finns någon möjlighet att rädda barnet så betyder inte det att kvinnan får döda barnet precis hur hon vill. Hon är skyldig att göra det på det vänligaste tänkbara sätt, vilket i fall det inte finns möjlighet att rädda barnet innebär det minst plågsamma sättet som är möjligt. Och det är definitivt inte att slänga barnet på en aborthög och låta det självdö, det är oförsvarligt hur man än vrider och vänder på det.

Mycket bra sammanfattning av det hela!
Citera
2011-05-21, 11:57
Medlem
I framtiden ska dessa mordiska svin själva bli avlivade.
Citera
2011-05-21, 12:05
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Nej, parasiten är det jag liknar ett oönskat foster med p.g.a. likheterna mellan dessa.
Så om jag gärna vill ha en fästing på mig så är fästing ingen parasit?
Citera
2011-05-21, 12:13
Medlem
Jrgens avatar
Givetvis är ofödda foster parasiter. Men det är ju även barn, fram till dess att de skaffar ett jobb och flyttar hemifrån. Det ger dig ingen rätt att döda dem.
Citera
2011-05-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen

Det är fruktbart att se barnet som en gäst, inte som en inkräktare. Barnet har ju inte valt att komma dit utan det är ju mamman och pappan som är ansvariga för att den är där. Ditt exempel med gästen är ofullständigt eftersom gästen inte dör om du kör ut honom. Om jag bjuder hem dig till mitt hus på nordpolen har ju jag ingen rätt att slänga ut dig i snöstormen utan möjlighet att ta dig hem fastän jag äger marken.
Citera
2011-05-21, 15:31
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperativ
Eller så låter man dem leva.

Inskränkt aborträtt kombinerat med en sund sexualundervisning samt ett aktivt motarbetande av amerikansk dekadent skräpkultur skulle göra underverk.

Varför? Därför att europas vita befolkning har en oroväckande låg nativitet. Det föds för få barn, speciellt i Skandinavien.

Är du någon sorts ålderdomlig bitter jude som medelst politiskt lobbande försöker få till en bisarr och försenad hämnd mot Sveriges befolkning för att vi i viss mån hjälpte tyskarna under andravärldskriget?

Eller så gasar vi dem?

Ett foster som kan överleva utanför magen är inte samma sak som en blindtarm.
Fostret har fortfarande ingen intelligens eller självmedvetenhet att prata om.

En sind sexualundervisning? Tror du att folk följer det de lär sig i skolan om sex? Gör du det själv? Räkna med att elverna skulle bry sig än mindre om undervisningen blev mer moraliserande och "sund"

Nej få folk att använda preventivmedel så vore detta en ickefråga.

Angående ugnar och judar, självklart bör även oönskade judiska foster aborteras, och snabbt och humant brännas till aska istället för att ligga och dö av sig själva.

PRoblemet är inte de vitas låga nativitet, problemet är svartas och MENA samt asiens höga nativitet. Kina är på rätt väg med enbarnregeln.
Citera
2011-05-21, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roebarrt
i det läget en kondom eller dylikt förhindrar en befruktning finns inget liv att ta
Skit samma om det är liv eller inte. Riktigt liv är det ju när den föds. Det är ju inte så att ungen blir ledsen för att den inte får leva när den inte är "fullvuxen" eller vad man ska kalla det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in