2011-05-16, 10:49
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Hela tråden består av personliga påhopp.

Jag tror Hawkings påstår/tror att det är svart efter livet, det gör han på grund av att han är bitter.

Jag menar, vem som skulle inte vara bitter i hans situation. Alla runtomkring dig kramar tjejer, kör banracing å grejer, HAwkings pratar inte ens. Där har du bitter i ett nötskal.

Jag är inte religiös men tror ändå på att där är något efteråt. Typ reinkarnation. Sen ifall man utifrån sitt nuvarande leverne blir "bedömd" och upp eller nergraderad till nästa liv vet jag inte men definitivt finns det något man aldrig lyckats sätta sitt finger på.

Kanske av en anledning, vi ska nog inte veta. Exempelvis, för om vi hade fått veta att våran livssituation hade gått att förändra genom att göra bra här och sen "byta liv", alltså dö och uppgradera, då hade fan folk begått självmord till höger och vänster. Bättre liv hade blivit nya handelsvaran.

Så vi ska inte veta. Vi får inte veta. Gissa går bra, och mata tvivlare som hawkings likaså men facit får vi aldrig. FÖrresten, med min teori så borde Hawkings varit en riktig skitstövel förra "livet" Kanske därför han är raketforskare nu, för att förbättra sina odds?

så vad gör jag då, jag kör ett kickback liv och ser till så jag inte hamnar för djävla mycket på minus. Vill inte fuck upp min karma för jävligt tills när det är dags.
Senast redigerad av Kalle-Dussin 2011-05-16 kl. 10:53.
Citera
2011-05-16, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin
Hela tråden består av personliga påhopp.

Jag tror Hawkings påstår/tror att det är svart efter livet, det gör han på grund av att han är bitter.

Jag menar, vem som skulle inte vara bitter i hans situation. Alla runtomkring dig kramar tjejer, kör banracing å grejer, HAwkings pratar inte ens. Där har du bitter i ett nötskal.

Jag är inte religiös men tror ändå på att där är något efteråt. Typ reinkarnation. Sen ifall man utifrån sitt nuvarande leverne blir "bedömd" och upp eller nergraderad till nästa liv vet jag inte men definitivt finns det något man aldrig lyckats sätta sitt finger på.

Kanske av en anledning, vi ska nog inte veta. Exempelvis, för om vi hade fått veta att våran livssituation hade gått att förändra genom att göra bra här och sen "byta liv", alltså dö och uppgradera, då hade fan folk begått självmord till höger och vänster. Bättre liv hade blivit nya handelsvaran.

så vad gör jag då, jag kör ett kickback liv och ser till så jag inte hamnar för djävla mycket på minus. Vill inte fuck upp min karma för jävligt tills när det är dags.

Du ska veta att det finns fler som är utanför propagandan, Vi finns här med dig! Lyssna inte på alla andra idioter där ute eller här inne med sina argument utan kött på benen!
Citera
2011-05-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
– Jag ser på hjärnan som en dator. Den lägger av när komponenterna slutar fungera. Det finns ingen himmel eller liv efter detta. Det är sagor gjorda av människor som är rädda för mörkret, säger "Stephen Hawking" till The Guardian.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13032487.ab

Det är förstås bara vad han tror, vad tro ni?

Själv ser jag inte hjärnan som en dator, utan som en radio.

Öppet sinne.

Man kan också se det på så sätt att datorn behöver elektricitet/energi för att fungera, och när den inte får detta så kan den inte fungera.
Citera
2011-05-16, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Camileon
Man kan också se det på så sätt att datorn behöver elektricitet/energi för att fungera, och när den inte får detta så kan den inte fungera.

Ja det stämmer. Men själen kräver ingen energie för den består av energie som smällter in i energien du inte ser och där av kan röra sig fritt.

Hur tror du vi kan röra oss fritt genom föremål sa precis en ande till mig!
Senast redigerad av NordLandeRs 2011-05-16 kl. 10:55.
Citera
2011-05-16, 10:56
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag tror att man kan kombinera begreppet korkad och intelligens. Hitler var ju som bekant väldigt intelligent, men korkad, Det ena behöver inte utesluta det andra.

Jag tror dock att hawkins har en poäng. Jag tror inte heller på ett liv efter döden.
Vet inte om Hitler var korkad. Han gjorde en massa saker som de flesta tyckte var dåliga. Korkad blir ett subjektivt begrepp.

Hawking har såklart helt rätt. Det finns inga belägg någonstans för ett liv efter detta. Många påstår att det finns, men det gör inte påståendet sant.
Citera
2011-05-16, 10:58
Medlem
Laguna563s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordLandeRs
Ja det stämmer. Men själen kräver ingen energie för den består av energie som smällter in i energien du inte ser och där av kan röra sig fritt.

Hur tror du vi kan röra oss fritt genom föremål sa precis en ande till mig!

Vad har du mer hört från andarna? När hör/ser du dessa? Hur går det till?

Varför kommer de just till dig? Har de någonsin berättat om hur det "ser ut" i efterlivet?

Finns himlen och helvetet?

Tack på förhand
Citera
2011-05-16, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Vet inte om Hitler var korkad. Han gjorde en massa saker som de flesta tyckte var dåliga. Korkad blir ett subjektivt begrepp.

Hawking har såklart helt rätt. Det finns inga belägg någonstans för ett liv efter detta. Många påstår att det finns, men det gör inte påståendet sant.

Vill du samtala med en död släkting så jag få dig att fatta så är du välkommen till min andra trådd.

OnT: Hitler.. Var styrd av ödet, Han förföljde bara sitt öde som han var menad att göra det. Plus han var ett medium.
Citera
2011-05-16, 11:00
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laguna563

Varför kommer de just till dig? Har de någonsin berättat om hur det "ser ut" i efterlivet?

Tack på förhand

Himmel och helvete är skapat av människan genom religion för att skrämma till lydnad.

Religion är en utmärkt affärsidé!
Citera
2011-05-16, 11:00
Medlem
Men "datorn" "kroppen" är ett "vertyg" här på jorden. Och när vi (energi) (själen) "kommer in" så börjar den "fungera". När (själen) (energin) lämnar kroppen, kallar "vi" det död men vi har bara lämnat vertyget "kroppen" som "används" här på jorden. Så på samma sätt som datorn inte fungerar utan elektricitet, fungerar inte kroppen utan en "själ" "energi". Så kan man se det, om man vill. KRAM
Citera
2011-05-16, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laguna563

Tack på förhand

Har redan försökt säga detta en miljon gånger till alla er,

Har hört en hel del som jag spridit i diverse tråddar här på FB, Testa att läsa alla mina inlägg.

Himlen finns och helvetet finns, Ja.

Andar brukar komma till mig då dom behöver hjälp med att prata med en person som är i jorden livet nu för att reda ut saker. Så det blir ett par timmar i veckan man lägger ner på att samtala med olika personer vill säga ringa upp oh samtala sedan ge information. Du vet agera mellanhand i en diskussion helt enkelt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordLandeRs
OnT: Hitler.. Var styrd av ödet, Han förföljde bara sitt öde som han var menad att göra det. Plus han var ett medium.
Vafan! Tror du på vad som helst?

PS. Jultomten finns inte.
Citera
Moderator
Psilosophers avatar
Stephen Hawking saknar kvalifikation, och borde således undvika att uttrycka sig kategoriskt i ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in