• 1
  • 2
2011-05-14, 11:04
Medlem
Dorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Hej. Tack för ditt kåseri.

Det var...inte särskilt förvånande. I ärlighetens namn tror jag gemene man förväntar sig precis samma beteende från alla hotellreceptionister. På alla hotell. Och andra yrkesplatser. Och andra yrkesgrupper. Man öppnar inte brev adresserade till någon annan.

Så polis dög inte åt herrskapet. Vågar jag fråga vilket skriftliga dokument ni önskade från en åklagare? Dög det med inbjudningskort till sagda åklagares 50-årskalas eller avses någon särskild skrivelse för att tillfredsställa hotellreceptionister?

Du tycker alltså det vedervärdiga sveket mot den stackars hotellreceptionisten är nyckelfrågan, snarare än det faktum att han innehade, och förmedlade, narkotika?

hahaha vet du? Jag läste hela ditt inlägg som att du var skitnödig blev jätteroligt då. Jag fnissade irl flera gånger.

Nej polis dög ikke. Bara för de har ett id-kort som det står "POLIS" på betyder inte att jag måste berätta en massa saker om min gäst. Nej inget injudningskort, inget fancy. Bara ett papper med stämpel, underskrift osv. Då togs det kontakt med hotelldirektören och så sköttes det därifrån. Oftast var det inget speciellt eftersom de inte kom tillbaka. Tror poliserna mest ville gå runt och visa sig duktiga och snoka.

Ja, alltså... jag tycker inte lite röka är så farligt. Jag hade nog frågat om han kunde bryta av en bit åt mig som tack för hjälpen.
Citera
2011-05-14, 11:51
Citat:
Ursprungligen postat av Dors
hahaha vet du? Jag läste hela ditt inlägg som att du var skitnödig blev jätteroligt då. Jag fnissade irl flera gånger.

Nej polis dög ikke. Bara för de har ett id-kort som det står "POLIS" på betyder inte att jag måste berätta en massa saker om min gäst. Nej inget injudningskort, inget fancy. Bara ett papper med stämpel, underskrift osv. Då togs det kontakt med hotelldirektören och så sköttes det därifrån. Oftast var det inget speciellt eftersom de inte kom tillbaka. Tror poliserna mest ville gå runt och visa sig duktiga och snoka.

Ja, alltså... jag tycker inte lite röka är så farligt. Jag hade nog frågat om han kunde bryta av en bit åt mig som tack för hjälpen.
Så om vi nu skall tro på vad du säger så menar du att ni hellre istället för en SIS-godkänd tjänstelegitimation med bild och namn hellre godtog ett A4-papper med en stämpel, något som varenda fjortonåring med en word-mall kan fixa?

Nej, så gick det nog inte till. Första bästa hotellreceptionist som skulle säga "nej jag släpper inte in er" om polisen har ett beslut att titta skulle se hur konstaplarna gjorde det ändå. Utan något papper.
Citera
2011-05-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Fast nu är ju tullverket en del av det allmänna, och de behöver uttryckligt lagstöd för att kontrollera försändelser. Det har dom också.

Ett hotell är inte en del av det allmänna, dom kan inte utföra någon husrannsakan. Däremot lyder dom under samma regler som alla andra i brottsbalken. Jag tänker då närmast på 4:8 och 4:9.

Polisen vet alltid bäst
Citera
2011-05-14, 13:48
Medlem
Dorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Så om vi nu skall tro på vad du säger så menar du att ni hellre istället för en SIS-godkänd tjänstelegitimation med bild och namn hellre godtog ett A4-papper med en stämpel, något som varenda fjortonåring med en word-mall kan fixa?

Nej, så gick det nog inte till. Första bästa hotellreceptionist som skulle säga "nej jag släpper inte in er" om polisen har ett beslut att titta skulle se hur konstaplarna gjorde det ändå. Utan något papper.

Självfallet tar ju inte repan hand om A4pappret. VD på hotellet tar hand om det. Berättar bara hur det går till.
Citera
2011-05-15, 08:17
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dors
Ett nöje att kunna glädja. Jag återgäldar gärna komplimangen med en tillbaka - ditt kåseri fick mig att le över hela ansiktet.

Citat:
Aaah. Jag förstår. Ja jo, ett A4 med något så officiellt som stämplar går inte av för hackor det.

Jag måste fråga. Överlevde den stackars polismannen skrattattackerna när du inte accepterade hans identifikation och istället bad om "ett papper med stämplar på"?
Citera
2011-05-15, 10:21
Medlem
Dorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Ett nöje att kunna glädja. Jag återgäldar gärna komplimangen med en tillbaka - ditt kåseri fick mig att le över hela ansiktet.

Aaah. Jag förstår. Ja jo, ett A4 med något så officiellt som stämplar går inte av för hackor det.

Jag måste fråga. Överlevde den stackars polismannen skrattattackerna när du inte accepterade hans identifikation och istället bad om "ett papper med stämplar på"?

Det var flera ggr polisen kom på besök. Men nej jag tror inte poliserna överlevde skrattattackerna eftersom de inte kom tillbaka med det lilla A4-pappret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in