2011-05-10, 01:08
Medlem
allt.o.ingets avatar
Jag tror ingenting vad gäller chemtrails, jag är neutral. Däremot måste jag säga att jag upplever att det har hänt något med vissa flygplans avgasutsläpp. Vissa plan släpper ut avgaser som stannar länge, tillslut efter en viss tid, sprider det ut sig och bildar en tunn vit dimma på himlen. Vissa breder ut sig över en mycket stor yta.

Jämför man med andra plan så sprutas det ut avgaser som omedelbart blandas ut med luften. Varför denna skillnad? Om det är vindar och luftlager som är orsaken så förklarar det ändå inte den där "dimman" som uppstår efteråt.

Oavsett om det är chemtrails eller inte kan man konstatera att det släpps ut åt helvete med skit i atmosfären numera.
Citera
2011-05-10, 01:37
Medlem
cephs avatar
Kondensationsstrimmor är inte avgaser utan kondensation, dvs. små vattendroppar, samma sak som moln i princip. De heter contrails på engelska, tänk på det. Dessa saker uppstår i olika omfattning beroende på temperatur, lufttryck osv. Därför skiljer de sig ofta från fall till fall och därför kan de dyka upp plötsligt (och försvinna lika plötsligt) när flygplanet färdas genom olika luftlager. Naturligtvis påverkas de av atmosfäriska förhållanden precis som annan molnbildning, dessutom, så att vissa fall blir diffusa slöjor eller liknande är inte uppseendeväckande för fem öre.

Ett tips till alla foliehattar är att observera era kära "chemtrails" och sedan kolla upp det på nätet via flightradar24 eller liknande. Då märker ni att det är rutinflygningar från vanliga bolag, dessutom märker ni hur jävla långt borta dessa strimmor ofta är och hur totalt jävla meningslöst det vore att släppa ut hemliga kemikalier på det där viset.

Som exempel så spårade jag en 707 från Emirates som flög över Nordpolen, över Sverige och vidare mot Baltikum och Vitryssland (den skulle till Dubai från Los Angeles). När jag dubbelkollade med min position, vädersträcken och så vidare, så befann sig detta flygplan alltså en sisådär 150-200km bort från mig, med en kondensationsstrimma som sträckte sig 300-400 kilometer, MINST, med en enormt stor del av strimman över Östersjön. Denna strimma höll i sig väldigt länge (vilket brukar vara ett chemtrailsignum enligt foliehattarna). Ojojoj.
Citera
2011-05-10, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
så spårade jag en 707 från Emirates
Jag tor du börjar lägga av dig med fakta
Citera
2011-05-10, 23:12
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Jag tor du börjar lägga av dig med fakta

Ja, oj. Jag hittade faktiskt transponderloggen så den får tjäna som rättelse:

"Flight UAE218/EK218, Boeing 777, Los Angeles - Dubai", över Sverige tidigt på morgonen den 19 April.

Tänkte nog inte till riktigt där.
Senast redigerad av ceph 2011-05-10 kl. 23:16.
Citera
2011-05-10, 23:21
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Kondensationsstrimmor är inte avgaser utan kondensation, dvs. små vattendroppar, samma sak som moln i princip. De heter contrails på engelska, tänk på det. Dessa saker uppstår i olika omfattning beroende på temperatur, lufttryck osv. Därför skiljer de sig ofta från fall till fall och därför kan de dyka upp plötsligt (och försvinna lika plötsligt) när flygplanet färdas genom olika luftlager. Naturligtvis påverkas de av atmosfäriska förhållanden precis som annan molnbildning, dessutom, så att vissa fall blir diffusa slöjor eller liknande är inte uppseendeväckande för fem öre.

Ett tips till alla foliehattar är att observera era kära "chemtrails" och sedan kolla upp det på nätet via flightradar24 eller liknande. Då märker ni att det är rutinflygningar från vanliga bolag, dessutom märker ni hur jävla långt borta dessa strimmor ofta är och hur totalt jävla meningslöst det vore att släppa ut hemliga kemikalier på det där viset.

Som exempel så spårade jag en 707 från Emirates som flög över Nordpolen, över Sverige och vidare mot Baltikum och Vitryssland (den skulle till Dubai från Los Angeles). När jag dubbelkollade med min position, vädersträcken och så vidare, så befann sig detta flygplan alltså en sisådär 150-200km bort från mig, med en kondensationsstrimma som sträckte sig 300-400 kilometer, MINST, med en enormt stor del av strimman över Östersjön. Denna strimma höll i sig väldigt länge (vilket brukar vara ett chemtrailsignum enligt foliehattarna). Ojojoj.

Jag är inte så insatt förutom att ha sett "whatintheworldaretheyspraying". Men, är inte hela poängen med "konspirationen" att det är i blandat i bränslet som vanliga flygplan använder? Om det stämmer faller ju hela din debunkning med att kolla på flightradar.

Finns ju patent på nya mixar av Jet-Fuel, med Aluminium i, samtidigt som geoengineering-möten i FN säger att det vore bra om vi kunde göra detta, om det funkade. Men mer tester "bör göras".

Men, inte förrän jag ser säkerställda testresultat på aluminium och barium i vatten i Sverige så tror jag inte det sker. Än...
Citera
2011-05-10, 23:29
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Jag är inte så insatt förutom att ha sett "whatintheworldaretheyspraying". Men, är inte hela poängen med "konspirationen" att det är i blandat i bränslet som vanliga flygplan använder? Om det stämmer faller ju hela din debunkning med att kolla på flightradar.

Finns ju patent på nya mixar av Jet-Fuel, med Aluminium i, samtidigt som geoengineering-möten i FN säger att det vore bra om vi kunde göra detta, om det funkade. Men mer tester "bör göras".

Men, inte förrän jag ser säkerställda testresultat på aluminium och barium i vatten i Sverige så tror jag inte det sker. Än...

Då blir det ju faktiskt ännu mer ohållbart, tycker jag. Bränslet levereras från ett otal producenter, är förstås strikt kontrollerad osv. Är alla inblandade aktörer/företag då med på "konspirationen" eller är det hemliga män i svart som strör det magiska pulvret i cisternerna när ingen ser? Kedjan av konspiratörer och säkerhetshål blir ju omedelbart orimligt lång då. Det hade vart enklare att hålla det vattentätt om man hållt sig till de omärkta myskoflygplanen som folk länge pratade om.
Citera
2011-05-10, 23:34
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Då blir det ju faktiskt ännu mer ohållbart, tycker jag. Bränslet levereras från ett otal producenter, är förstås strikt kontrollerad osv. Är alla inblandade aktörer/företag då med på "konspirationen" eller är det hemliga män i svart som strör det magiska pulvret i cisternerna när ingen ser? Kedjan av konspiratörer och säkerhetshål blir ju omedelbart orimligt lång då. Det hade vart enklare att hålla det vattentätt om man hållt sig till de omärkta myskoflygplanen som folk länge pratade om.

Jag vet inte riktigt. Jag antar att uppfattningen är att man maskerar det, med ett patent som har ett annat syfte. Så kan det styras på högsta nivån.

http://coupmedia.org/arial-spraying/airbus-jet-engine-failures-connection-to-geoengineering-1811
I kommentarerna där ges något slags sådant patent.

Att högsta hönsen inom BP, Shell, Wall Street och FN hänger samman är ju ingen som förnekar direkt, och ja. Det skulle väl behöva vara något från RAND- och CFR-anknytningar som skulle lyckas få igenom detta. Finns ju 100 olika konspirationer, då och då visar sig någon vara sann. Vem vet egentligen.
Citera
2011-05-11, 10:44
Medlem
Antinomoss avatar
Är det här något att diskutera fortfarande? Trodde det var belagt att chemtrails existerar och vad de består av.
Citera
2011-05-11, 22:55
Medlem
Detta borde inte vara i konspirationer egentligen! För detta är sanning dessa soliga dagar har jag sett massa chemtrails över himmelen... Vanliga flygplan som släpper ut dessa "moln" går bort nästan direkt. Men dessa flygplan som släpper ut chemtrails så stannar dessa spår sen sprider dom ut sig och blir som moln!

Kolla på What in the world are they spraying? (Chemtrails) part 1-7 på Youtube. Dom har gjort tester i USA och hittat mängder med barium och aluminium. Detta är ett projekt va jag tror för att minska världens befolkning eftersom vi kan se hur alzheimers ökar och andra konstiga cancer från ingenstans

Det är ett militärt komplex av NATO eftersom alla nato länder blir besprutade av chemtrails

Sanningen är läskig eftersom dom flesta långt uppe i samhället som politiker osv har ingen aning om detta

Detta är en av gifterna som attackerar oss med.. Flour är ett annat och GUD vet mer vad förgiftar oss med.
Idag var en solig och blå himmel.. Vaknade tidigt och såg dessa plan släppa ut chemtrail som attan! blev tillslut moln och nu mot kvällen när mörkret är här kan jag inte se några stjärnor? Varför??

Dags att rädda våra barn

EDIT oj kanske allt jag har sagt har redan sagts.. ursäkta isåfall
Senast redigerad av flystar 2011-05-11 kl. 23:42.
Citera
2011-05-12, 08:52
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Detta borde inte vara i konspirationer egentligen! För detta är sanning dessa soliga dagar har jag sett massa chemtrails över himmelen... Vanliga flygplan som släpper ut dessa "moln" går bort nästan direkt. Men dessa flygplan som släpper ut chemtrails så stannar dessa spår sen sprider dom ut sig och blir som moln!

Kolla på What in the world are they spraying? (Chemtrails) part 1-7 på Youtube. Dom har gjort tester i USA och hittat mängder med barium och aluminium. Detta är ett projekt va jag tror för att minska världens befolkning eftersom vi kan se hur alzheimers ökar och andra konstiga cancer från ingenstans

Det är ett militärt komplex av NATO eftersom alla nato länder blir besprutade av chemtrails

Sanningen är läskig eftersom dom flesta långt uppe i samhället som politiker osv har ingen aning om detta

Detta är en av gifterna som attackerar oss med.. Flour är ett annat och GUD vet mer vad förgiftar oss med.
Idag var en solig och blå himmel.. Vaknade tidigt och såg dessa plan släppa ut chemtrail som attan! blev tillslut moln och nu mot kvällen när mörkret är här kan jag inte se några stjärnor? Varför??

Dags att rädda våra barn

Om du är så rädd för din hälsa och dina barn, så sätt dig på en spårvagn/tunnelbana eller börja använda elbil istället, eller varför inte, ta cykeln till jobbet/skolan!

Sluta leta dårskap på himlen och ta ned ögonen mot något mer jordnära
Citera
2011-05-12, 08:59
Medlem
Parkers avatar
Citat:

Dags att rädda våra barn

Från vad? Från chemtrails? Isåfall, vad i dessa chemtrails är det som är så farligt? Är det något i utsläppen som gör att de allra flesta av oss lever runt 80 år och är relativt friska under tiden? Ska vi rädda barnen från det?
Citera
2011-05-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Att högsta hönsen inom BP, Shell, Wall Street och FN hänger samman är ju ingen som förnekar direkt, och ja.
Och - om det ändå var så - varför skulle man inte satsa på massor med metall i bilbensinen istället, då den inte kontrolleras minutiöst och förbrukas tusenfalt?

Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos
Är det här något att diskutera fortfarande? Trodde det var belagt att chemtrails existerar och vad de består av.
Rätt. Alla som följt tråden vet att den kemiska substansen är diväteoxid.

Citat:
Men du sa inte hur långt du kommit i förslagen enligt #484.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in