Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Kondensationsstrimmor är inte avgaser utan kondensation, dvs. små vattendroppar, samma sak som moln i princip. De heter contrails på engelska, tänk på det. Dessa saker uppstår i olika omfattning beroende på temperatur, lufttryck osv. Därför skiljer de sig ofta från fall till fall och därför kan de dyka upp plötsligt (och försvinna lika plötsligt) när flygplanet färdas genom olika luftlager. Naturligtvis påverkas de av atmosfäriska förhållanden precis som annan molnbildning, dessutom, så att vissa fall blir diffusa slöjor eller liknande är inte uppseendeväckande för fem öre.
Ett tips till alla foliehattar är att observera era kära "chemtrails" och sedan kolla upp det på nätet via flightradar24 eller liknande. Då märker ni att det är rutinflygningar från vanliga bolag, dessutom märker ni hur jävla långt borta dessa strimmor ofta är och hur totalt jävla meningslöst det vore att släppa ut hemliga kemikalier på det där viset.
Som exempel så spårade jag en 707 från Emirates som flög över Nordpolen, över Sverige och vidare mot Baltikum och Vitryssland (den skulle till Dubai från Los Angeles). När jag dubbelkollade med min position, vädersträcken och så vidare, så befann sig detta flygplan alltså en sisådär 150-200km bort från mig, med en kondensationsstrimma som sträckte sig 300-400 kilometer, MINST, med en enormt stor del av strimman över Östersjön. Denna strimma höll i sig väldigt länge (vilket brukar vara ett chemtrailsignum enligt foliehattarna). Ojojoj.
Jag är inte så insatt förutom att ha sett "whatintheworldaretheyspraying". Men, är inte hela poängen med "konspirationen" att det är i blandat i bränslet som vanliga flygplan använder? Om det stämmer faller ju hela din debunkning med att kolla på flightradar.
Finns ju patent på nya mixar av Jet-Fuel, med Aluminium i, samtidigt som geoengineering-möten i FN säger att det vore bra om vi kunde göra detta, om det funkade. Men mer tester "bör göras".
Men, inte förrän jag ser säkerställda testresultat på aluminium och barium i vatten i Sverige så tror jag inte det sker. Än...