2011-05-05, 21:35
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Jag har bestämt för mig att jag hörde Den Store Leif GW Persson prata om det där. Att det var ganska få individer som utförde ganska många brott och vips! Statistiken visar att invandrare begår fler våldsbrott.
Ja då är det ju som jag sa antagligen ingenting som tas upp i rapporten. Det hindrar ju inte att det kan vara sanningen vilket jag skrev i mitt förra inlägg också.
Citat:
Ja, det kanske man har (inte jag, dock, men jag är sällan i Stockholm, bor en bit utanför) men hur vet du att det är olika individer du ser varje gång och inte ett fåtal individer ur ett gäng? Ja, jag griper efter halmstrån men jag vill bara visa hur jag tänker.
Men i dag kan ju vara den där enstaka dagen då jag har fel!
Men i dag kan ju vara den där enstaka dagen då jag har fel!

Man kan nog utan problem säga att det är fler invandrargäng som är ute och slås än svenska gäng. Men som sagt de har en lite annorlunda kultur och har säkert sin ungdomsrevolt på ett annorlunda sätt än oss. Men det verkar ju mest vara ett övergående problem.
Citat:
Vi kan nog ändå vara överens om att statistik kan vara ett bra verktyg eftersom man egentligen kan få den att bevisa vad som helst.
Ja som alla vet så finns det lögn förbannad lögn och sen så finns det statsetik. Därför gäller det att kolla källan själv och försöka tyda ifall det finns några försök till vinkling. Jag tror nog att BRÅ försökt att hålla sig objektiva iaf.
Svagheten i undersökningen är att ifall jag inte har fel för mig så utgår den från dömda och misstänkta för de anmälda brotten. Så saker som kan ge en felaktig bild är ifall det finns en större benägenhet att anmäla ett brott ifall det begås av en invandrare eller ifall polisen i högre grad misstänker invandrare.
Citat:
Det är möjligt, och tänker du så får du ju faktiskt mitt påstående att stämma. Ett fåtal ungdomar som stojar och begår misshandel, varför dra alla invandrare över en kam då?
Mig veterligen har jag inte gjort det utan jag försöker se på problematiken från en objektiv synvinkel.
Citat:
Det var jag... Och jag tror verkligen inte de är rätt parti att föra den här frågan. Vad har de gjort hittills som skakat Sverige i sina grundvalar? Förutom att kasta kontokort på isländska bartenders och slagit sönder ex-flickvänners TV-apparater, då?
Nej som jag sa SD har inga lösningar och jag tror aldrig att de kommer att ha det heller. Det de har bidragit med är att de gjort det omöjligt för de andra partierna att låtsas som att allting fungerar som det ska.