2011-05-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Jag har bestämt för mig att jag hörde Den Store Leif GW Persson prata om det där. Att det var ganska få individer som utförde ganska många brott och vips! Statistiken visar att invandrare begår fler våldsbrott.

Ja då är det ju som jag sa antagligen ingenting som tas upp i rapporten. Det hindrar ju inte att det kan vara sanningen vilket jag skrev i mitt förra inlägg också.

Citat:
Ja, det kanske man har (inte jag, dock, men jag är sällan i Stockholm, bor en bit utanför) men hur vet du att det är olika individer du ser varje gång och inte ett fåtal individer ur ett gäng? Ja, jag griper efter halmstrån men jag vill bara visa hur jag tänker.

Men i dag kan ju vara den där enstaka dagen då jag har fel!

Man kan nog utan problem säga att det är fler invandrargäng som är ute och slås än svenska gäng. Men som sagt de har en lite annorlunda kultur och har säkert sin ungdomsrevolt på ett annorlunda sätt än oss. Men det verkar ju mest vara ett övergående problem.

Citat:
Vi kan nog ändå vara överens om att statistik kan vara ett bra verktyg eftersom man egentligen kan få den att bevisa vad som helst.

Ja som alla vet så finns det lögn förbannad lögn och sen så finns det statsetik. Därför gäller det att kolla källan själv och försöka tyda ifall det finns några försök till vinkling. Jag tror nog att BRÅ försökt att hålla sig objektiva iaf.

Svagheten i undersökningen är att ifall jag inte har fel för mig så utgår den från dömda och misstänkta för de anmälda brotten. Så saker som kan ge en felaktig bild är ifall det finns en större benägenhet att anmäla ett brott ifall det begås av en invandrare eller ifall polisen i högre grad misstänker invandrare.

Citat:
Det är möjligt, och tänker du så får du ju faktiskt mitt påstående att stämma. Ett fåtal ungdomar som stojar och begår misshandel, varför dra alla invandrare över en kam då?

Mig veterligen har jag inte gjort det utan jag försöker se på problematiken från en objektiv synvinkel.

Citat:
Det var jag... Och jag tror verkligen inte de är rätt parti att föra den här frågan. Vad har de gjort hittills som skakat Sverige i sina grundvalar? Förutom att kasta kontokort på isländska bartenders och slagit sönder ex-flickvänners TV-apparater, då?

Nej som jag sa SD har inga lösningar och jag tror aldrig att de kommer att ha det heller. Det de har bidragit med är att de gjort det omöjligt för de andra partierna att låtsas som att allting fungerar som det ska.
Citera
2011-05-05, 21:43
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Ja då är det ju som jag sa antagligen ingenting som tas upp i rapporten. Det hindrar ju inte att det kan vara sanningen vilket jag skrev i mitt förra inlägg också.

Det kan ju vara rent önsketänkande från min sida också. Eller tidig demens, vad vet jag.

Citat:
Man kan nog utan problem säga att det är fler invandrargäng som är ute och slås än svenska gäng. Men som sagt de har en lite annorlunda kultur och har säkert sin ungdomsrevolt på ett annorlunda sätt än oss. Men det verkar ju mest vara ett övergående problem.

Som sagt, jag är sällan "på stan" så jag ser väl inte problemen i lika hög grad som ungdomarna (ja, jag är en gammal tant).

Citat:
Ja som alla vet så finns det lögn förbannad lögn och sen så finns det statsetik. Därför gäller det att kolla källan själv och försöka tyda ifall det finns några försök till vinkling. Jag tror nog att BRÅ försökt att hålla sig objektiva iaf.

Jo, man får ju hoppas det.
Citat:
Svagheten i undersökningen är att ifall jag inte har fel för mig så utgår den från dömda och misstänkta för de anmälda brotten. Så saker som kan ge en felaktig bild är ifall det finns en större benägenhet att anmäla ett brott ifall det begås av en invandrare eller ifall polisen i högre grad misstänker invandrare.

Där sade du något! Så kan det ju mycket väl vara. Men att försöka övertyga de tuffa "realisterna" här på FB om det lär bli svårt. De nöjer sig nog med statistiken.

Citat:
Mig veterligen har jag inte gjort det utan jag försöker se på problematiken från en objektiv synvinkel.

Nej, jag menade inte att du gjort det. Ber om ursäkt om det tolkades så. Tanten börjar bli trött.

Citat:
Nej som jag sa SD har inga lösningar och jag tror aldrig att de kommer att ha det heller. Det de har bidragit med är att de gjort det omöjligt för de andra partierna att låtsas som att allting fungerar som det ska.

Men har de det? Har det blivit några jättedebatter, utredningar osv? Jag tycker inte det händer så mycket. Men det är klart, det har inte gått så lång tid. Jag är inte bara en trött, gammal och lite dement tant, jag har inget tålamod heller...
Citera
2011-05-05, 21:55
Medlem
Citat:

Men har de det? Har det blivit några jättedebatter, utredningar osv? Jag tycker inte det händer så mycket. Men det är klart, det har inte gått så lång tid. Jag är inte bara en trött, gammal och lite dement tant, jag har inget tålamod heller...

Nu kan jag ju inte påstå att jag sitter och tittar på riksdagsdebatt dagarna i ända så jag vet inte exakt hur debatterna är där. Men man kan med stor säkerhet säga att SD tar upp frågan relativt ofta så därför har de andra i riksdagen satt sig in i ämnet bättre för att kunna säga emot dem. Vilket det inte fanns motiv att göra när alla tyckte likadant, och vi kan ju vara överens om att det är bra att de sätter sig in i frågan oavsett vilken slutsats de kommer fram till.

Men jag syftade mer på den offentliga debatten följer man ledarsidor Newsmill osv så kan man se en viss ökning i debatten inom området.
Citera
2011-05-05, 22:19
Medlem
Daos avatar
Ingen är RÄDD för SD!

Det är bara en tidsfråga innan de hamnar på samma ställe som deras föregångare NyD - på soptippen!
Citera
2011-05-05, 22:45
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Att invandrarna, vissa, inte ser Sd som ett hot mot deras normlösa kriminella leverne beror på att de har de andra partiernas, som de föraktar, stöd.

Jag skriver vissa för många invandare 17% tror jag visst är medlemmar i Sd och de är mer upprörda än svernsken i gemen.
Det kanske blir inbördeskrig mellan invandragrupper om landet. Svensken har gett upp vill inget se sitter med huvet i händerna och jojkar voine voine.

Det där håller jag delvis med om. Om det blir inbördeskrig så kommer vissa invandrargrupper (sekulariserade etniska muslimer) slåss hårdare om den svenska demokratin än vissa söndercurlade och allmänt bortskämda svenska sena 80-talister och tidiga 90-talister som är födda och ouppfostrade i landet.
Citera
2011-05-06, 09:43
Medlem
anders_judges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expoexpo
De vrider och vänder på verkligheten tills det till slut blir svenskarnas ansvar och skyldighet att försörja dem. Om en arab tex kastar en sten på en ambulans är inte hans fel, det är svenskarnas. Psykopater tänker på exakt samma sätt. - En afrikan tar sig "rätten" att parasitera på oss svenskar eftersom det förekom slavhandel på 1700-talet i de södra delstaterna i USA.

Vad du skriver låter bekant av Nicolai Sennes beskrivning av det muslimska psyket som även gäller kristna i muslimska länder och jag tycker faktiskt att det på ett träffande sätt beskriver varför det till skillnad från andra folkslag inte fungerar för dem.

Det kan vara så trist att utopin av det mångkulturella samhället tyvärr inte tog i beaktning folkslag med starka antisociala tendenser...

http://europenews.dk/en/node/28848
Citera
2011-05-06, 09:50
Medlem
anders_judges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dao
Ingen är RÄDD för SD!

Det är bara en tidsfråga innan de hamnar på samma ställe som deras föregångare NyD - på soptippen!

Nog uppenbarligen är det iaf många i media som är rädda eftersom de känner sig tvungna att piska upp stora anti-SD kampanjer och uttryckligen varna folk för att rösta fel.
Sedan ifall SD gör en NyD eller inte återstår att se... det är nog denna mandatperiod som räknas och ifall de håller sig kvar i nästa val så bör de nog definitivt betraktas som ett permanent inslag i svensk politik som inte går att komma undan.

Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Haha, Sverigedemokraten Runar Filper är gravt överrepresenterad när det gäller valdsbrott ... dömd nästan ett dussin ganger ...

Ajaj, nu drar du visst många över en kam utfrån enskilt fall... sådant är väl inte bra?
Senast redigerad av anders_judge 2011-05-06 kl. 09:59.
Citera
2011-05-06, 10:38
Medlem
Daos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders_judge
Nog uppenbarligen är det iaf många i media som är rädda eftersom de känner sig tvungna att piska upp stora anti-SD kampanjer och uttryckligen varna folk för att rösta fel.
Sedan ifall SD gör en NyD eller inte återstår att se... det är nog denna mandatperiod som räknas och ifall de håller sig kvar i nästa val så bör de nog definitivt betraktas som ett permanent inslag i svensk politik som inte går att komma undan.

Problemet är att det inte har VARIT någon sådan massmedial konspiration mot SD som du hävdar. När mp kom in i riksdagen så fick även de en rejäl omskrivning, och mycket var helt uppåt väggarna.

Grejen är den att mp fick aldrig så många möjligheter att förklara sin politik, som sd fått under denna tid. Problemet är att när massmedia tar upp alla faktafel och direkta lögner som sd då presenterar sina tankar - skriker ni att det råder "hat-angrepp" och liknande...

Huruvida det går att "komma undan" sd eller inte är helt upp till väljarna. Men troligen kommer inget enfrågeparti utom moderaterna att kunna hålla sig kvar i parlamentet speciellt länge. Snart är hat inte på mode längre...
Citera
2011-05-06, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz
Man ser ju så många nackdelar och hål i vad vi kallar multikulturalism, på grund av på vilket sätt den skötts genom åren.

Det hade inte spelat någon roll hur massinvandringen och mångkulturen skötts, det är ett dödfött projekt och har aldrig lyckats någonstans i världen, inte heller i Sverige. Så länge vi tar in extremt många och dessutom under kort tid så spelar det ingen roll vilken politik som förs. Det finns ingen politik i världen som fungerar.

Enda lösningen är att stoppa invandringen helt och hållet. Kasta ut varenda brottsling, även retroaktivt för allvarliga brott som våldtäkt, mord, misshandel, stöld, inbrott osv. Sen får man göra det bästa av det, många har redan offrats till förmån för mångkulturen och det lär dröja innan Sverige är sig likt även med SD:s politik. Kommer ta längre än vår livstid. Innan dagens invandrares barns barn känner sig som en del av Sverige och kan accepteras av gemene svensk. Dom invandrare som fått barn idag kan man i stora drag ge upp hoppet om, det är deras barn och barnbarn som man får hoppas kan bli någorlunda människor.

Problemet är folk från mena-länderna, dom kan aldrig bli en del av vårat samhälle. Det går inte och kommer aldrig att gå.
Senast redigerad av Mjukisen 2011-05-06 kl. 10:56.
Citera
2011-05-06, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ingen är RÄDD för SD!

Ledsen att göra dig besviken men du pratar skit som vanligt. En smart människa väntar till efter den 15 maj att uttala sig om framtiden.
Citera
2011-05-06, 10:58
Bannlyst
Citat:
Problemet är att det inte har VARIT någon sådan massmedial konspiration mot SD som du hävdar. När mp kom in i riksdagen så fick även de en rejäl omskrivning, och mycket var helt uppåt väggarna.

Grejen är den att mp fick aldrig så många möjligheter att förklara sin politik, som sd fått under denna tid. Problemet är att när massmedia tar upp alla faktafel och direkta lögner som sd då presenterar sina tankar - skriker ni att det råder "hat-angrepp" och liknande...

Huruvida det går att "komma undan" sd eller inte är helt upp till väljarna. Men troligen kommer inget enfrågeparti utom moderaterna att kunna hålla sig kvar i parlamentet speciellt länge. Snart är hat inte på mode längre...

Vilket jävla trams. När hatet inte är på mode längre kommer din skitideologi ligga på soptippen och SD kommer vara över 20%. Det största hatet kommer ur din förträffliga mångkultur. Gå och göm dig din skithög.
Citera
2011-05-06, 11:15
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders_judge
Majoriteten av integrerade och skötsamma invandrare ser nog dumheterna i dagens invandringspolitik utan att känna skuld därav och är medvetna om att det inte är de själva som är måltavla för SD's politik.

Det är en korrekt analys som du gör, och dessa har i regel så gott det nu går försökt integrera sig i det svenska samhället.Men de är inte så många!
Vill påpeka att det är inte populärt bland de flesta av invandrargrupperna, att man anpassar sig efter svenskt levnadsmönster, eftersom det löser upp de förhållanden som totalt råder bland de attityder som har gjorts gällande, nämligen att "svensken är lätt att ställa åt sidan"!
Då det gäller bostadsmarknaden, anhöriginvandring och bidrag överhuvudtaget är det inte fråga om någon skuld då man utifrån dessa privilegier skor sig efter vad man kan ta för sig!
Man skall komma ihåg att samhället är format med långårig manipulation och indoktrinering, för att man på så sätt genom tid och flexibilitet kunna påverka utvecklingen av de idag förekommande ghetton man låtit växa upp i de städer som varit lämpade för denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in