2011-05-04, 08:03
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Frågar igen angående lars jeppsson...nån som vet var man kan se bild på honom? Eftersom den som lades ut här tydligen var på en skådespelare

För att inte outa en person som verkar gilla sin "anonymitet" , har du nu PM..
Citera
2011-05-04, 08:11
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring

2. OP skall ha haft händerna i brösthöjd när han skjöts. Höll han just på att stoppa in (eller ta ut) något ur innerfickan?

Länk?
Citera
2011-05-04, 10:07
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
1. OP's kläder togs väl snabbt omhand av polisen. Finns det någon förteckning över tillhörigheter, innehåll i fickorna, etc?
2. OP skall ha haft händerna i brösthöjd när han skjöts. Höll han just på att stoppa in (eller ta ut) något ur innerfickan?
Redan det faktum att båda händerna blev genomskjutna har tystats ner av någon anledning. Men säkert fick han ta emot något som efteråt skulle kunna användas som bevis för att OP verkligen skulle vara en landsförrädare om Holmér på något sätt skulle vara på väg att lyckas bättre i att kunna bevisa motsatsen.
Min gissning att OP tog sig för bröstet som en reflex på det första skottet som visslade förbi tvärs framför eller över huvudet kan då fortfarande vara möjlig. Tipset Uddis fick om skottordningen verkar åtminstone rimligt. Sårkanalen genom bröstkorgen, träffpunkten i gatan och blodstänkområdet som blev lika förnekat gav i vilket fall en annan förklaring för mig. / Ove M
Citera
2011-05-04, 10:30
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Märkliga omständigheter, del femtielva:

Holmérs far arbetade under Alvar Lindencrona vid Thule (Skandia).

http://liljensparre.blogg.se/frimurare/category/palmemordet.html

Jag skulle inte kategorisera det som en "märklig omständighet". Självklart hade Holmérs bakgrund betydelse för vilken relation han skulle få till SAP, men så var och är det ju med alla som rör sig i och kring det politiska etablissemanget.

Jag rekommenderar dig och andra som är intresserade av ämnet, att läsa Den politiska adeln, av Anders Isaksson. Den beskriver hur det egentligen fungerar i politiken, bland såväl folkvalda som politiska tjänstemän, och ger dessutom fett med skvaller - reder ut familjeband o.s.v. -, för den som vill se konkreta exempel på hur nepotismen går till.

Den boken borde ingå i kurslitteraturen på grundkursen i Statskunskap vid universiteten.

Och nej, jag har inte procent på försäljningen. Dessutom är ju Isaksson tråkigt nog död. Han spred många sanningar omkring sig den mannen. Bland annat hade vi vetat mycket mindre om Ebbe Carlsson-affären om det inte vore för honom. En cynisk lakoniker. Som en journalist ska vara om du frågar mig.
Citera
2011-05-04, 11:33
Bannlyst
Grabbar, Djurfeldt-piketen, vad gör den?

Som någon tidigare påpekade så stämmer inte riktigt tiderna med YNs vittnesmål och sprinten från Dekorima. Något hände i den där korsningen.

1. Djurfeldt hämtar upp mördaren, därför fördröjer man larmet. I vilken värld man skulle våga göra det undrar jag dock, kanske plockas han upp nere vid Kungsgatan, han fick springa lite mer.

2. Djurfeldt ställer dit en bil så att vapnet ska kunna droppas.

3. Djurfeldt släpper av en falskmördare att springa på Malmskillnadsgatan.

4. Djurfeldt cirkulerar helt enkelt området, redo att rycka in om något oväntat uppstår.

5. Djurfeldt cirkulerar området i jakt på Victor G, för att skjuta honom.

Etc.

Någon som vet var Djurfeldt var när han vände mot Dekorima? Tänk om de bor någon vi känner igen i området?.
Senast redigerad av Acech 2011-05-04 kl. 11:45.
Citera
2011-05-04, 12:25
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Grabbar, Djurfeldt-piketen, vad gör den?

Som någon tidigare påpekade så stämmer inte riktigt tiderna med YNs vittnesmål och sprinten från Dekorima. Något hände i den där korsningen.

1. Djurfeldt hämtar upp mördaren, därför fördröjer man larmet. I vilken värld man skulle våga göra det undrar jag dock, kanske plockas han upp nere vid Kungsgatan, han fick springa lite mer.

2. Djurfeldt ställer dit en bil så att vapnet ska kunna droppas.

3. Djurfeldt släpper av en falskmördare att springa på Malmskillnadsgatan.

4. Djurfeldt cirkulerar helt enkelt området, redo att rycka in om något oväntat uppstår.

5. Djurfeldt cirkulerar området i jakt på Victor G, för att skjuta honom.

Etc.

Någon som vet var Djurfeldt var när han vände mot Dekorima? Tänk om de bor någon vi känner igen i området?.

Gissar på 4
Citera
2011-05-04, 12:57
Medlem
En liten tanke bara ...OM nu lisbet palme varit vittne vid då tex vårdnadstvister i tinget BORDE hon då inte fått LITE hum om hur regler och så är inom rättsväsendet? Ändå ställer hon massa krav på både åklagare och alla vid mordet...dessutom säger hon ju att hon inte är insatt i sådana saker...klingar falskt i mina öron. Sen en annan sak , vittne säger ju att hon. Vad tror ni andra här inne om att det var någon slags kontakt mellan palmes och GM, vad tror ni???
Citera
2011-05-04, 14:04
Medlem
Citat:
En liten tanke bara ...OM nu lisbet palme varit vittne vid då tex vårdnadstvister i tinget BORDE hon då inte fått LITE hum om hur regler och så är inom rättsväsendet? Ändå ställer hon massa krav på både åklagare och alla vid mordet...dessutom säger hon ju att hon inte är insatt i sådana saker...klingar falskt i mina öron. Sen en annan sak , vittne säger ju att hon. Vad tror ni andra här inne om att det var någon slags kontakt mellan palmes och GM, vad tror ni???

Om man går igenom vittnesmålen ordentligt så ser man helt klart att det har varit en kontakt mellan GM och makarna Palme. Men tyvär fick inte det här komma fram utan man börja jaga CP istället..
Citera
2011-05-04, 14:22
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
....Vad tror ni andra här inne om att det var någon slags kontakt mellan palmes och GM, vad tror ni???
Att det var en planerad kontakt som både OP och LP kände till i korsningen är mycket sannolikt men att denna samtidigt skulle vara gm är ytterst osannolikt. Proffsen på politiska mord i offentlig miljö är betydligt listigare än så.
Utredningens fixering vid att skytten skulle vara densamma som den man de mötte på gatan är istället tecken på att skådespelet var arrangerat med uppköpta media, åklagare och villospår samt mörkläggning och bevis planterade i förväg. / Ove M
Citera
2011-05-04, 14:54
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av mackeee
Om man går igenom vittnesmålen ordentligt så ser man helt klart att det har varit en kontakt mellan GM och makarna Palme. Men tyvär fick inte det här komma fram utan man börja jaga CP istället..

Christer P blev framplockad i utredningen tre år efter mordet så att hävda att mötesscenariot mörkades för att möjliggöra honom som GM är fel. Har ett mötesscenario skett har det mörkats för att annars skulle Lisbet Palme veta vem skytten var.

Ang. Mötesscenariot så finns det vittnen vars fragmentariska intryck skulle kunna antyda att en kontakt har skett. Dock är det just intryck. Mötesscenariots stjärnvittnen, Björkman och Delsborn, är i min mening helt enkelt inte tillräckligt bra. Morelius vittnesmål väger mer än deras.

Dock har jag ännu inte läst Walls bok, man ska aldrig säga aldrig. Min största aversion mot Mötesscenariot är väl snarare varför man skulle inleda en konversation.
Citera
2011-05-04, 14:58
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Alltså Ove,du är kunnig och vet en hel del i namnfloran runt MOP,men du borde skriva av dig lite i nåt <filosofi forum...eller i nåt forum där man diskuteran nån ny politisk inriktning..i all välmening
Tack, men något sådant behov har jag inte! Det enda som intresserar mig i det här fallet är motivbilden om den på något sätt har samband med vad jag personligen råkat ut för då jag råkat ställa vissa frågor. För mig gäller bara att söka samband på något filosofiskt/psykologiskt plan istället för att drunkna i politik intriger och detaljer. Från centralt överordnat håll är det dock tydligt att man vill misstänka mig för något annat eftersom jag aldrig avvisat någon som tagit kontakt med mig hur galen bakgrunden än verkat. / Ove M
Citera
2011-05-04, 15:04
Bannlyst
Frågestund

Jag tror mig förstå hur Palmemordet formades på det internationella planet. Kvar är vad som hände i korsningen. Victor Gunnarsson, Stig Engström, Anette Kohut, Anti Avsan, Thomas Piltz, Leif Tell och de båda polisbilarna. Alla dessa befann sig inom en mindre radie från korsningen och enligt mig är de alla inblandade på något sätt, de kan nog även de flesta här skriva under på. Pusslet måste ihop, därför har jag satt ihop en quiz!.

Citat:
Mordplatsen

1. Planerad med ett mötesscenario.

2. Planerad med ett uteblivet mötesscenario.

3. Oplanerad.

4. Planerad med minutvarsel.

Anti Avsan

1. Sköt

2. Var den som skulle skjuta, men fegade ur.

3. Levererar ett mordvapen.

4. Håller fältet rent för Skandiamannen som skjuter.

Thomas Piltz

1. Sköt

2. Tar över mordvapnet på Brunkebergsåsen

Leif Tell

1. Sköt

2. Hänger på Thomas Piltz allmänt.

Stig Engström

1. Sköt

2. Sköt men är egentligen en annan person.

3. Är mytoman

4. Håller flyktvägen ren.

5. Är ett rent desinformationsspår för att helt enkelt förvirra.

6. Levererar ett vapen.

7. Stämplar ut, utan att gå ut, för att skaffa sig alibi för någon annan handling, exempelvis som förare för eventuell flyktbil.

8. Engström bevittnade egentligen händelsen fast på avstånd, hans vittnesmål är ett snedtänt försök att skapa oklarheter kring mördarens signalement.

Anette Kohut

1. Släpper in mördaren.

2. Släpper in Dekorimamannen.

3. Släpper in någon annan.

4. Släpper in Engström, som inte är mördaren.

5. Släpper in Skandiamannen, som inte är mördaren.

6. Gör någonting annat.

Djurfeldt-piketen.

1. Hämtar mördaren.

2. Släpper av falskmördare.

3. Cirkulerar för att vara beredd att rycka in om någonting oväntat uppstår.

4. Levererar en bil för att droppa vapnet i.

5. Cirkulerar för att skjuta Victor Gunnarsson.

Ekesäter-bilen

1. Täcker upp mördarens flyktväg.

2. Cirkulerar för att vara beredd att rycka in om någonting oväntat uppstår.

3. Cirkulerar för att skjuta Victor Gunnarsson.

Victor Gunnarsson

1. Sköt

2. Är jagad av konspirationen och drabbas av panik

3. Vill skaffa sig ett alibi fort som fan.

4. Är egentligen inte Victor Gunnarsson utan en person som spelar honom.

Hittar man rätt väg genom quizet hittar man också sanningen till vad som hände utanför Dekorima, det tror jag. Märk väl att varje person också innefattar alternativet "Övrigt" för de som vill där. Tankekarta :)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in