Citat:
Ursprungligen postat av maaac
Ja, alltså folk komme ju direkt misstolka mitt inlägg och komma med frågor som "tycker du att man inte ska få något straff när man begår brott"
Jo självklart tycker jag det men jag personligen skulle inte känna mig nöjd med min livslott om jag dagarna i ända höll folk inlåsta
Jag förstår hur du menar. Men som Badcop skriver så ligger inte fokus på att "nu ska han vara inlåst och få livet till ett rent helvete så länge han är här". Anledningen till att jag väljer detta som yrke är att jag började som väktare 2006, jag valde det yrket för att jag trodde att man faktiskt fick hjälpa folk. Tyvärr var man enbart företagets hora och sprang och ryckte i samma dörrar varje natt. Många av mina barndomsvänner (som jag nu på sin höjd har sporadisk kontakt med, hej hej på stan typ) sitter eller har suttit. Hade jag gjort några val åt det andra hållet hade jag också gjort det med största sannolikhet.
Jag vet hur det börjar och var det slutar. Därför tror jag, kanske lite naivt, att jag faktiskt kan tillföra något till kriminalvården. Och förhoppningsvis kan jag nå fram till någon som avtjänar sitt straff, om bara en på 100 väljer att räta ut sitt liv p.g.a mig så är det en bra siffra för mig.
Men visst, det är inget svensson jobb. Det krävs lite alfahanneegenskaper. Att ha ett bra pokerface är A och O, vara lugn och trygg i sig själv samtidigt som man är auktoritär på ett inte provocerande vis är en fin balansgång. Kommer bli en väldigt lärorik sommar.
OnT: Ingen som har någon inblick i lönerna?