Jag ska till grönan om ett tag och är grymt åkrädd, sist jag var där för ca 15-16 år sedan vart jag skraj tom när jag åkte nyckelpigan..och då var jag typ 21-22 år

Jag åkte trots det bergochdalbanan (minns inte om det var jetline eller den som var innan) och hade sån dödsångest att det inte går att beskriva, var helt övertygad om att jag skulle dö. Att jag lät mig övertalas ångrar jag bittert än idag, det har satt sina spår
Självklart utsätter jag inte mig själv för jetline denna gång, men jag vill ändå utmana ödet. Vilda musen funderade jag på men nej, den verkar på tok för läskig för min del. Men kvasten..hur illa är den för en åkrädd person? Den ser tryggare ut än dom där vagnarna, i jetline och liknande så är man ju övertygad om att allt ska välta då man inte ser spåret under vagnen men i kvasten slipper man ju tänka på det viset då man sitter i en stol, det verkar tryggare iaf. Eller underskattar jag kvasten? Jag bojkottar ju tom bläckfisken pga att den är för mycket
Men..går det att öva bort åkrädslan? I mitt fall känns det verkligen helt omöjligt. Men som sagt..ska utmana ödet med kvasten tänkte jag

Förmodligen kommer jag inte att kunna sova på flera månader efteråt. Men jag känner att jag behöver en nära döden upplevelse, för det kommer det säkerligen att bli för mig