2010-08-24, 01:14
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Jag ska till grönan om ett tag och är grymt åkrädd, sist jag var där för ca 15-16 år sedan vart jag skraj tom när jag åkte nyckelpigan..och då var jag typ 21-22 år Jag åkte trots det bergochdalbanan (minns inte om det var jetline eller den som var innan) och hade sån dödsångest att det inte går att beskriva, var helt övertygad om att jag skulle dö. Att jag lät mig övertalas ångrar jag bittert än idag, det har satt sina spår

Självklart utsätter jag inte mig själv för jetline denna gång, men jag vill ändå utmana ödet. Vilda musen funderade jag på men nej, den verkar på tok för läskig för min del. Men kvasten..hur illa är den för en åkrädd person? Den ser tryggare ut än dom där vagnarna, i jetline och liknande så är man ju övertygad om att allt ska välta då man inte ser spåret under vagnen men i kvasten slipper man ju tänka på det viset då man sitter i en stol, det verkar tryggare iaf. Eller underskattar jag kvasten? Jag bojkottar ju tom bläckfisken pga att den är för mycket

Men..går det att öva bort åkrädslan? I mitt fall känns det verkligen helt omöjligt. Men som sagt..ska utmana ödet med kvasten tänkte jag Förmodligen kommer jag inte att kunna sova på flera månader efteråt. Men jag känner att jag behöver en nära döden upplevelse, för det kommer det säkerligen att bli för mig
Citera
2010-08-24, 03:15
Medlem
xharleyhavocxs avatar
Är du grymt åkrädd är nog även Kvasten en pärs. I och med att man hänger under spåret och inte har någonting att vare sig hålla i eller spjärna benen emot kan den upplevas som obehaglig.
Dock är den anpassad för 110 cm och uppåt (tror jag) så t o m de minsta kidsen kan åka den.

Ett råd är att inte undersöka karusellerna för mycket innan, utan bara köra på när du väl är där. Börja med något som känns överkomligt och jobba dig mot de större åken. Destå mer du åker - pumpar hormonerna - till sist går obehaget över och övergår i lycka att du övervunnit en rädsla.
Citera
2010-08-24, 20:05
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xharleyhavocx
Är du grymt åkrädd är nog även Kvasten en pärs. I och med att man hänger under spåret och inte har någonting att vare sig hålla i eller spjärna benen emot kan den upplevas som obehaglig.
Dock är den anpassad för 110 cm och uppåt (tror jag) så t o m de minsta kidsen kan åka den.

Ett råd är att inte undersöka karusellerna för mycket innan, utan bara köra på när du väl är där. Börja med något som känns överkomligt och jobba dig mot de större åken. Destå mer du åker - pumpar hormonerna - till sist går obehaget över och övergår i lycka att du övervunnit en rädsla.

Klart det kommer att vara en pärs, så mycket har jag insett Jo jag tänkte också på det att längdkravet är 110 cm..och den går ju inte så värst högt heller. Jag är väldigt höjdrädd på grönan, ett fenomen jag inte märker av i vanliga fall. Det är konstigt de där, att stå på väldigt höga höjder är inga problem alls..men det handlar väl om att ha full kontroll jämfört med ingen kontroll. Att försöka lita på något som man inte kan lita på, det är inte så lätt

Ja det handlar ju om att övervinna rädslan, och att få vara med om en nära döden upplevelse vilket kanske ger mig en viss livskraft. Eller så blir det bägaren som får psyket att rinna över, eller nått Men kan vi slå fast att kvasten är ganska harmlös jämfört med jetline?
Citera
2010-08-24, 21:13
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Sjuåringar åker Kvasten med behållning. Barn som just precis klarat 140cm åker inte Jetline.

Om du tycker att bergochdalbana är läskigt kan du börja med Tuff-tuftåget!
Citera
2010-09-10, 14:40
Medlem
abbe1200s avatar
har en fråga är det möjligt att ta med sig dricka in på gröna lund idag när hoffe spelar?
Citera
2010-09-10, 15:12
Medlem
Tobbsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe1200
har en fråga är det möjligt att ta med sig dricka in på gröna lund idag när hoffe spelar?

I ryggsäck ja. Har aldrig varit med om att dom gått igenoms ens väska, så borde vara lugnt.. nu var det ett tag sen jag var där så är inte helt säker
Citera
2011-04-29, 22:11
Bannlyst
Grönan borde ta bort flygande mattan tycker jag. Den är 28 år gammal. Finns en risk det händer samma sak med den som med RAINBOW....
Citera
2011-04-30, 13:54
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Jag tycker de borde bygga berg och dalbanan "2:an", bara att spekulera i hur den skulle kunna se ut ger mig rysningar genom hela kroppen .
Eller en karusell som fungerar på detta sättet: Man sitter på en stol. En dildo förs sakta upp i röven och vibrerar som f-n.
Citera
2011-04-30, 20:18
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon_G
Kärlekstunneln kan vara jävligt skoj ibland.
Det var väldigt kul att byta båtar. Man är tex 4 pers och sätter sig i varsin båt. väl inne i tunneln så hoppar man över till båten längst fram. man stoppar de tre sista båtarna, så de efter en får ett helvete att komma fram. vakterna i tunneln blir jävligt förbannade.

var det föresten någon som lade märke till musen som gav en fingret inne i tunneln? de har tagit bort den nu, men förut stod han där med långfingret i det blå.

Sådär kan man göra i en attraktion på Liseberg också! Tror den heter kaninbåtsracet eller nått i den stilen. Man tar tag i kanterna på banan och trycker sig framåt, sedan hoppar man över till båten framför. Man måste dock akta sig för kameror, annars kommer en vakt och skäller ut den. Men det är riktigt roligt.

En gång gjorde vi detta och hann inte få över alla 6, så vi som var sex i en båt från början kommer in med en fyrbåt och en tvåbåt. Suspekt?? nej nej! :P Vi blev inte stoppade iaf
Citera
2011-05-02, 14:21
Medlem
Gröna Lund suger, Liseberg är mycket bättre!!!
Citera
2011-05-02, 15:06
Medlem
techno_the_kings avatar
Har aldrig varit på Gröna Lund men har eventuellt planer på att besöka detta ställe i sommar
men nu är min fråga är lustiga huset så pass roligt som det sägs samt hur lång tid tar det att gå igenom detta? har haft en våt dröm sen man var barn att besöka detta hus men det har aldrig blivit av.

Har förstått att Gröna Lund liksom Skara Sommarland mest inriktar sig på barnfamiljer
iallafall Skara Sommarland gör detta (samma ägare på båda)
finns det några karuseller på Grönan som passar oss vuxna mer? Sommarland har ju minimalt med karuseller som passar vuxna dom hade aldrig överlevt om dom inte hade haft sitt vattenland.
Citera
2011-05-02, 21:39
Bannlyst
Hoppas att Six flags köper upp gröna lund så att den parken blir roligare och lika cool som de amerikanska nöjesfälten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in