2004-02-24, 17:13
Banned
tim_hedlunds avatar
Jag kommer ihåg att jag åkte den för många år sedan, med en manlig bekant (vi fattade inte att det var en "kärleks"-tunnel). Jag kommer ihåg att det var mörkt, och så var det små landskap dom byggt upp där det typ bodde små grodor och andra knasiga figurer.. allt ingav en helvriden mardrömskänsla.. Alltså.. vad är det som är så kärleksfullt med kärlekstunneln? De här bizarra figurerna inger ju ingen fin känsla, och den lilla trälådan man åker i går ju inte att genomföra samlag i.. jag förstår verkligen inte detta!
Citera
2004-02-24, 17:24
Medlem
Oliver Ts avatar
Meningen är att man skall hoppa ur trälådan och besöka valfritt landskap, där man sedan älskar bakom de lustiga figurerna.
Citera
2004-02-24, 17:28
Banned
tim_hedlunds avatar
ah.. men är det inte typ glasfönster för, man måste alltså plumsa ner i vattnet, krossa rutan och in i dekoren och knulla? jobbigt!
Citera
2004-02-24, 17:30
Medlem
Ja, klart man ska utnyttja ytorna med all figurer, och varför inte utnyttja figurerna? Perfekt om man är ensamstående, kåt, eller bara jävligt ful...
Citera
2004-02-24, 17:32
Medlem
Rubbermans avatar
Har för mig att uttrycket "kärleks"-tunnel myntades på 50-talet när man inte kunde hångla så offentligt på stan som idag. En plats och åktur som förälskade par kunde ta för att kunna mysa lite för sig själva under en färd genom tunneln.

Men rätta mig gärna om jag har fel, men tunneln heter väl i dagens läge något med "sagotunneln" eller nåt sånt? Det var längesen jag var på Grönan.
Citera
2004-02-24, 18:07
Banned
tim_hedlunds avatar
jag har varit där en gång på senare år, men då åktes det ingen kärlekstunnel för egen del.. verkade däremot som om massa barn och barnfamiljer åkte in i tunneln!!!!

Däremot gick jag in i det sk "spökhuset", en förskräcklig upplevelse. Mest irriterande var nåt "spöke" som gick omkring, antagligen en sommarlovsanställd chick från nån teaterfolkhögskola, som surrade om sitt döda barn. Den där jävla bruden följde efter oss hela tiden, trots att vi ju var vuxna människor, och det pinsamma var att det ju varken var hemskt och inte heller roligt, utan enbart irriterande. Man visste liksom inte hur man skulle reagera på henne
Citera
2004-02-24, 18:44
Medlem
GrisGugges avatar
Kräkas på hennes skor kanske? Då hade du nog fått vara i fred.
Citera
2004-02-24, 18:50
Banned
tim_hedlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrisGugge
Kräkas på hennes skor kanske? Då hade du nog fått vara i fred.

Undrar om inte detta faller under lagen om att "du får inte röra spökena" som hängde utanför. Tydligen har vissa spöken fått spö av arga besökare, så de har infört förbud mot att röra dem
Citera
2004-02-24, 18:57
Medlem
Ampersands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Undrar om inte detta faller under lagen om att "du får inte röra spökena" som hängde utanför. Tydligen har vissa spöken fått spö av arga besökare, så de har infört förbud mot att röra dem

Man kan inte röra spöken. Om man sträcker ut armen mot... låt säga bröstregionen... på ett kvinnligt spöke, så går armen bara rakt igenom. Det är säkert - testa själv!
Citera
2004-02-24, 20:28
Medlem
Blot-Svens avatar
Den där "kärlekstunneln" (eller vad den nu heter) är obehaglig. Det känns lite som att i sakta mak färdas genom någon ond psykedelisk mardröm!

Jag har förresten arbetat tillsammans med en grabb som tidigare sommarjobbat som just "spöke" på Grönan. Han hade tydligen vid minst ett tillfälle fått stryk och smäll på käften av uppretade (skärrade?) besökare.

Vissa galningar börjar tydligen vifta häftigt med armarna om de blir överraskade.
Citera
2004-02-24, 22:18
Medlem
Rubbermans avatar
Men de där satans spökena. Var på väg att själv lappa till en sån vid mitt första besök där. De får väl skylla sig själva om de skräms. De har säkerligen försäkring så lappa på allt vad ni har om de skrämmer er. Jädrans otyg!
Citera
2004-02-24, 23:42
Medlem
TWATEs avatar
Undrar va dom gör när alla båtarna e fulla när dom åker in, å en e tom när den kommer ut.. =)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback