2011-04-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Här har du klippet. Jag visste att det var lista.se som gjort detta klipp så sökte bara på det på youtube.

JA! Tack
Citera
2011-04-22, 04:22
Medlem
En gång för väldigt många år sedan (20+) när jag arbetade i en radio och tv affär så kom det in en äldre herre med sin radioapparat. Den var fullständigt indränkt med olja och om jag kommer ihåg rätt så var det symaskinsolja. Anledningen till detta var att han hade haft dålig mottagning och sprutat in lite olja i alla små hål han kunde hitta för att få bättre ljud. Det är den enda gången jag plockat isär en radio och diskat alla delar och sedan satt ihop den igen. Den fungerade efteråt men man undrar ju hur folk tänker ibland.
Citera
2011-04-22, 04:24
Medlem
Sedan fanns det ett tillfälle när jag hittade en ostmacka i en tv-apparat... Har hittat en hel del saker i videobandspelare men det beror oftast på barn som stoppar i allt de kan hitta men en ostmacka i en tv... :-)
Citera
2011-04-22, 11:57
Medlem
fiskmåss avatar
Jobbade på support för en massa år sen man blir verkligen mörkrädd för vilka idioter det finns ute i stugorna klientelen som var värst är damer i högre medelåldern och berikare
Citera
2011-04-24, 17:23
Medlem
Zephyreuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskmås
Jobbade på support för en massa år sen man blir verkligen mörkrädd för vilka idioter det finns ute i stugorna klientelen som var värst är damer i högre medelåldern och berikare

Förklara, vi vill höra mer!

-Zeph
Citera
2011-04-26, 10:46
Medlem
negerbarns avatar
Har ett riktigt guldkorn sen helgen:
Extraknäckte lite igår på Willys i söndags (studerar vanligvis så jobbar väl där ett par gånger i månaden). Det var påskdagen och vädret har ju som bekant varit strålande, så köttdisken hade börjat sina mot kvällen när en kvinna kommer in och ska ha grillkött. Det må vara dåligt av oss att inte ha tillräckligt med varor, men kundens reaktion är så mycket värre:

Kund: Men varför finns det inga grillskivor här? (Fullt normal fråga, det är ju faktiskt slut)
Jag: Det är tyvärr så att vi inte räknat med detta vackra väder, så tyvärr så har vi inga såna kvar.
Kund: Det var ju dåligt.
Jag: Jo, visst är det synd, jag beklagar.

(Här brukar de flesta kunder muttra lite surt och gå därifrån, men icke...)

Kund: Kan du inte kolla efter på lagret då?
Jag: Jag kan garantera dig att det inte finns några där.
Kund: Kan du inte kolla ändå? Jag trodde det var bra service i denna butiken..
Jag: (Försöker hålla en god min och trevlig ton) Det fanns inga för 3 timmar sen så det finns med säkerhet inga nu heller.
Kund: Men vet du vart man kan få tag på grillskivor då?
Jag: Mja, både Konsum och Ica brukar ha faktiskt - de ligger bara nån kilometer bort.
Kund: Okej, vet du om det finns kvar där då?
Jag: Jag har faktiskt ingen aning...
Kund: Men du jobbar ju i affär, har du inte koll på konkurrenterna? (Vad svarar man på detta? Trodde först att hon skämtade med mig)
Jag: Nej, men du kan ju alltid åka bort och kolla.
Kund: Okej. Vet du hur länge de har öppet?
Jag: Båda har öppet till åtta på söndagar vanligtvis.
Kund: Ja det vet jag väl! ( Hon börjar bli riktigt snäsig här) Jag menade ju självklart om du visste deras påsköppettider, det är ju påskdagen idag!
Jag: Nej, det har jag verkligen ingen aning om.

Kund: Du verkar inte ha någon koll alls du. Ett under att du får jobba kvar här. Och så dålig service! Jag ska då ALDRIG handla på Ica mer. ( Notera att det är en Willysbutik hon är inne i)

När man möter såna människor är jag glad att jag utbildar mig till något där man slipper handskas med kunder som är såna idioter.
Citera
2011-04-27, 18:16
Medlem
Cerseis avatar
Där jag jobbade förr så fanns det en kvinna som blivit portad från typ varenda butik i stan där jag bor pga att hon snattar. Hon är ganska obehaglig och så fort hon dyker upp krävs det att en anställd leder ut henne ur butiken för att hon gormar "hörru fröken" och kräver stor uppmärksamhet på samma gång som hon (om hon inte snattat innan) försöker lura till sig något.

Flera gånger när jag stått i kassan har jag i alla fall sett denna kvinna komma in i butiken. Ta två födelsedagskort ur stället vid ingången för att sedan gå fram till kassan och vifta med det ena och säga att hon köpte det här förut och vill byta till det andra hon har i handen. Givetvis kan hon inte styrka sina "köp" med ett kvitto utan tror att det ska gå ändå. Efter att detta hänt ungefär fyra gånger så blev jag trött på henne och sa att hon fick ge sig och att jag sett när hon tog båda korten ur stället.
När hon blivit konfronterad lägger hon bara ifrån sig korten och går därifrån.

Samma kvinna brukar be om att låna telefonen och vid jakande svar ringer hon något utlandssamtal och vägrar ge ifrån sig luren och viftar bort en när man ber henne lägga på. Aldrig någon butik som lånar ut telefonen till henne efter det :P
Citera
2011-04-28, 11:01
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cersei
Där jag jobbade förr så fanns det en kvinna som blivit portad från typ varenda butik i stan där jag bor pga att hon snattar. Hon är ganska obehaglig och så fort hon dyker upp krävs det att en anställd leder ut henne ur butiken för att hon gormar "hörru fröken" och kräver stor uppmärksamhet på samma gång som hon (om hon inte snattat innan) försöker lura till sig något.

Flera gånger när jag stått i kassan har jag i alla fall sett denna kvinna komma in i butiken. Ta två födelsedagskort ur stället vid ingången för att sedan gå fram till kassan och vifta med det ena och säga att hon köpte det här förut och vill byta till det andra hon har i handen. Givetvis kan hon inte styrka sina "köp" med ett kvitto utan tror att det ska gå ändå. Efter att detta hänt ungefär fyra gånger så blev jag trött på henne och sa att hon fick ge sig och att jag sett när hon tog båda korten ur stället.
När hon blivit konfronterad lägger hon bara ifrån sig korten och går därifrån.

Samma kvinna brukar be om att låna telefonen och vid jakande svar ringer hon något utlandssamtal och vägrar ge ifrån sig luren och viftar bort en när man ber henne lägga på. Aldrig någon butik som lånar ut telefonen till henne efter det :P
Jobbig kärring. Inte funderat på att göra en polisanmälan? Jag tycker att någon form av bedrägeri borde vara tillämpligt i det här fallet.

Vilken stad är det förresten?
Citera
2011-04-29, 09:37
Medlem
bastard.s avatar
Körde taxi en sommar för något år sedan då detta hände: Jag hade plockat upp en kille i 40-årsåldern utanför en nattklubb. Han talade om sin adress som inte låg så långt bort och jag körde dit. När vi kom fram utspelades denna scen:

Jag - 78 kr tack!

Kund - Kan jag få en offert på vad det kommer kosta?

Jag - Va? 78 kr kostar det.

Kund - Som kund har jag rätt att kräva en skriftlig offert vad detta kommer kosta mig som kund!

Jag - Ja 78 kr. Offert brukar man be om före man köper en tjänst, inte efteråt.

Kund - Jag vill ha en offert!

Jag - Ok. Betala så får du ett kvitto där priset står, hur lång tid det tog och hur många kilometer du åkt.

Kund - JAG VILL HA EN OFFERT!! Du ska inte arbeta i servicebranschen! OFFERT OCH DET ÄR NU!

Jag - Ok, du får det då. Varsågod här har du din offert (räcker över kvittot)

Kund - Det där är ett kvitto. Jag ska ringa din chef imorgon!

Citera
2011-04-29, 09:56
Medlem
Cerseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Jobbig kärring. Inte funderat på att göra en polisanmälan? Jag tycker att någon form av bedrägeri borde vara tillämpligt i det här fallet.

Vilken stad är det förresten?

Haha jo hon är polisanmäld. Hon är välkänd i hela staden (bor i en stad på västkusten) så det gäller att hålla ögonen öppna när hon är inne bara
Citera
2011-04-30, 09:57
Medlem
I supporten stöter man på ganska många okunniga kunder. Men jag tänkte ta lite exempel på ren idioti, att datorn inte är påslagen osv har ni hört redan.
TV4 hade en långdragen frivisning på deras kanalpaket, med bla tv4 fakta, tv11 osv. I EPG på dessa kanaler stod det FRIVISNING med stora bokstäver. När frivisningen upphörde ringde många arga/dumma kunder.

Kund: Jag saknar en massa kanaler och programbibliotek!
Jag: Vilka kanaler är det du saknar? (Kollar här också vad kunden abbonnerar på)
Kund: Ja det är tv11, tv4 fakta osv.
Jag: Okej, det har varit en frivisning på just dessa kanaler som upphörde idag.
Kund: Men hur fan kan ni ta bort massa kanaler? Jag tänker inte betala för det här!
Jag: Vi har inte tagit bort något, tv4 har valt att helt gratis demonstrera sina kanaler för våra kunder. Du har inte betalat för det, det har varit gratis sedan Januari. Om du önskar ha dessa kanaler kostar det fr.om idag.
Kund: Jag tänker inte acceptera det här, jag tänker säga upp allting! (kund låter oerhört arg, det är en dum 08-kvinna i 30-års åldern. Hon har suttit i kö i 30min för att ett antal lika blåsa idioter ringer om samma grej)
Jag: Men du har ju bindingstid till 2013. Kanalerna har varit gratis. Vill du ha dem får du numera betala. Se det som en enda lång reklam, man vill visa folk vad de kan abbonnera på innan de bestämmer sig.
Kund slänger på luren.

Denna dag tog dessa kunder upp all telefontid hos oss. De kunder med genuina problem fick vänta pga dessa.
Citera
2011-04-30, 17:16
Medlem
Amazon-mannens avatar
Jag kan till viss del förstå kvinnan i ovantående post. Samma sak hände mig när jag bytte digitalbox på grund utav ett fel i denna, och när den nya kom och installerades , ja då hittades en attans massa kanaler jag inte hade innan

Jaha, det var ju en trevlig överraskning,men varför inte ha en "rullande textremsa" om att denna/dessa kanaler just nu är gratis och visas fritt?? Jag blev också förvånad när hela Discovery-paketet försvann en dag 2 veckor efter att den nya boxen var installerad. Men sen förstod man ju.. ahh, gratisvisning.

Men en rullande textremsa hade gett kunden svar på frågan i samma stund de slår på Tv`n och undrar " -Va´fan är nu Hardcore XXX-kanalen?!?!?!" besparat kundtjänst en massa gnäll !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in