• 2
  • 3
2011-04-17, 00:13
Medlem
MLP5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modvec
Lugn, bara lugn...jag brukar säga när det gäller tro på olika religioner att jag är agnostiker (finns flera förhållningssätt ill just ordet agnostiker så jag klargör min)

"Ett alternativt agnostiskt förhållningssätt ligger nära skepticismen, att tvivla på allt utom det absolut säkra, om man ens tror att någonting är säkert - "Det enda jag med säkerhet vet är att jag ingenting med säkerhet vet"

Samma gäller i denna tråd, men det hindrar mig inte att ta reda på så mycket jag bara kan, tänker inte bilda mig en uppfattning enbart på det lilla jag vet om ett visst ämne.

Nu har spökerier inte räknats som en viss religion. Dom finns ej, och det existerar en viss axiom kring det.

Fast fortfarande. Att du har en aura, betyder inte mycket. Mindre än en trådstart. Att du sedan drar upp agnostiskt där du stigmatiserar 'alla' ( det jag får det till i alla fall ) skeptiker. Men kanske har jag tolkat detta fel?
Senast redigerad av MLP5 2011-04-17 kl. 00:22.
Citera
2011-04-17, 09:55
Medlem
Citat:
Tack.

Ok...? och med det menas vad i lekmannatermer som jag kan förstå.

Pröva att googla på "Chakra colors" så får du fram hur mycket som helst. Traditionellt så har man 6 färger: röd, orange, gul, grön, blå och violett. Beroende på vilken chakra färg du har i din aura så är du fokuserad kring en viss typ av frågor.
Citera
2011-04-17, 17:31
Medlem
dgnrrds avatar
med tanke på att "aura" inte existerar i den mån att mänskliga ögat klarar av att uppfatta någon form av strålning som inte vem som helst kan se, alternativt att "fotografera" den här strålningens alla försök har visat sig vara skitsnack och fake så lär det väl lite som att jag skulle påstå att jag såg en svartröd aura runt dig och kom med ett påstående att du mördat någon?

Skulle du tolka det som att jag hade alla pållar i stallet? Det är bara inte så att du blev lite smickrad och ville veta mer?

Det här kallas för att locka in någon i en fälla. Du blev bete.
Citera
2011-04-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dgnrrd
med tanke på att "aura" inte existerar i den mån att mänskliga ögat klarar av att uppfatta någon form av strålning som inte vem som helst kan se, alternativt att "fotografera" den här strålningens alla försök har visat sig vara skitsnack och fake så lär det väl lite som att jag skulle påstå att jag såg en svartröd aura runt dig och kom med ett påstående att du mördat någon?

Skulle du tolka det som att jag hade alla pållar i stallet? Det är bara inte så att du blev lite smickrad och ville veta mer?

Det här kallas för att locka in någon i en fälla. Du blev bete.

Smickrad? Njae, det vet i 17, eftersom jag inte hade den blekaste om vad det betydde (och fortfarande inte vet egentligen). Som jag sa innan, skeptikern i mig säger att jag inte tror på dessa saker, men sen har jag en stor nyfikenhet som gör att jag inte avfärdar allt direkt heller.

Om du påstod att jag haft en svartröd aura och om det nu betyder att man mördat, så vet ju inte du sanningen om mig eller hur? Kan vara sant, eller hur?

Fälla eller ej, jag har alltid haft ett intresse för det paranormala, nu betyder inte det att jag ser spöken överallt, för det har jag aldrig. Men som sagt...min nyfikenhet gör att jag vill veta mer om vissa saker och nu passade det att posta något om mig själv då det faktiskt blir lite mer intressant än att bara läsa om det generellt. Nu har jag något att jämföra med.

Hoppas mitt svar inte blev alldeles för luddigt nu.
Citera
2011-04-17, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MLP5
Nu har spökerier inte räknats som en viss religion. Dom finns ej, och det existerar en viss axiom kring det.

Fast fortfarande. Att du har en aura, betyder inte mycket. Mindre än en trådstart. Att du sedan drar upp agnostiskt där du stigmatiserar 'alla' ( det jag får det till i alla fall ) skeptiker. Men kanske har jag tolkat detta fel?

Jag trodde att det här med chakra, aura mm var en del av hinduismen och därmed inte räknas som "spökerier".

Nej, det var inte meningen att använda ordet agnostiker på ett nedvärderande sätt (antar att det var så du menade?). Det var ett sätt att försöka förklara hur jag ser på saker och ting och att jag inte utesluter att det faktiskt kan vara på detta sätt. Jag säger tex inte till en troende människa att de har fel, för jag vet faktiskt inte om de har det.
Senast redigerad av modvec 2011-04-17 kl. 18:18.
Citera
2011-04-17, 18:47
Medlem
dgnrrds avatar
Citat:
Smickrad? Njae, det vet i 17, eftersom jag inte hade den blekaste om vad det betydde (och fortfarande inte vet egentligen). Som jag sa innan, skeptikern i mig säger att jag inte tror på dessa saker, men sen har jag en stor nyfikenhet som gör att jag inte avfärdar allt direkt heller.

Om du påstod att jag haft en svartröd aura och om det nu betyder att man mördat, så vet ju inte du sanningen om mig eller hur? Kan vara sant, eller hur?

Fälla eller ej, jag har alltid haft ett intresse för det paranormala, nu betyder inte det att jag ser spöken överallt, för det har jag aldrig. Men som sagt...min nyfikenhet gör att jag vill veta mer om vissa saker och nu passade det att posta något om mig själv då det faktiskt blir lite mer intressant än att bara läsa om det generellt. Nu har jag något att jämföra med.

Hoppas mitt svar inte blev alldeles för luddigt nu.

Jo givetvis kan det vara sant att du mördat, och nej jag har ingen hum om vad aurafärger ska skilja åt, vilket någon annan inte gör heller då något som inte bevisats existens för, syns eller kan mätas inte heller kan studeras. Men att random kläcka ur sig en sådan sak är att göra dig speciell och nyfiken på en fortsättning. Inte smickrad i att "jag tycker så mycket om dig" utan lockande för att få dig på villovägar till att bli imponerad och till slut öppna plånboken eller göra någon tjänst.

Jag har också ett intresse för det paranormala. Jag skulle sjukt gärna vilja se lite bevis på det. Jag sitter inte i det här forumet för att fitta mig med folk, men det behövs en balans här och inte bara massa lirare med vadderade hjälmar som klappar varandra på axeln och säger "jävlar vad medial du är!"
Citera
2011-04-17, 19:16
Medlem
Citat:
men det behövs en balans här och inte bara massa lirare med vadderade hjälmar som klappar varandra på axeln och säger "jävlar vad medial du är!"

Du verkar vara en skön lirare, du fick mig att dra på smilbanden lite där måste jag erkänna

Citat:
Men att random kläcka ur sig en sådan sak är att göra dig speciell och nyfiken på en fortsättning. Inte smickrad i att "jag tycker så mycket om dig" utan lockande för att få dig på villovägar till att bli imponerad och till slut öppna plånboken eller göra någon tjänst.

Ja, då gick hon rejält bet denna gången. Jag kan både vara naiv, cyniskt, skeptiker och allt möjligt ibland, men man får ju ändå se till att stå lite stadigt på jorden och tänka efter lite före. Lite sunt förnuft har jag ju ändå ;-)

Någon plånbok lär knappast öppnas men jag kan förstå hur dina tankegångar går för det finns många som säkert gått på liknande nitar och skulle fråga vidare för att sedan betala en massa pengar för vad du nu tycker är trams. Eller har jag missuppfattat dig där?
Citera
2011-04-17, 20:30
Medlem
dgnrrds avatar
Citat:
Du verkar vara en skön lirare, du fick mig att dra på smilbanden lite där måste jag erkänna

Ja, då gick hon rejält bet denna gången. Jag kan både vara naiv, cyniskt, skeptiker och allt möjligt ibland, men man får ju ändå se till att stå lite stadigt på jorden och tänka efter lite före. Lite sunt förnuft har jag ju ändå ;-)

Någon plånbok lär knappast öppnas men jag kan förstå hur dina tankegångar går för det finns många som säkert gått på liknande nitar och skulle fråga vidare för att sedan betala en massa pengar för vad du nu tycker är trams. Eller har jag missuppfattat dig där?

Rätt uppfattat jo, som alla prenumerationer av random tjänster så får du alltid en fin premie (spådom, massage, smörgåsgrill) och ett bättre pris innan priset ökar och du inser att det kommer kosta dig skjortan att kliva ur.
Citera
2011-04-17, 22:58
Medlem
http://www.yoga.se/artiklar/alla_num...psykisk_energi

Här kan du läsa lite mer om vad övriga världen anser om aura och kroppens energi.

Jag hörde en lustig sak idag. En vän berättade att man har avlat fram en hundras "Labbones", det var tydligen Labrador men okänt vilken mer ras, det kan inte vara pekines för de är jättesmå!?

Rasen ska tydligen användas som hjälphund för autisktiska barn, de ska vara barnens huvudkudde. Man har upptäckt att barnen blir lugna om de lägger huvudet på hunden.
Hur kommer det sig?
Borde ju funka lika bra med en värmedyna, tycker man.

Läste en vetenskaplig rapport som sa att om man har hund så halveras antalet sjukdagar och mängden medicin man äter jämför med folk som inte har djur.
Om man har katt så minskar sjukdagar och medicin med (20% ? är inte riktigt säker på den siffran eftersom jag hade hund).

Hunden kan man bortförklara med motion och frisk luft. Men hur sjutton kommer det sig att man blir friskare av en katt??? Hmm..
Rent mentalt borde det ju vara stressande med den lilla missen som vill bli klappad när man sitter vid datorn lr ha mat så fort den kommer in.. Som att ha ett barn till..
Senast redigerad av Tina... 2011-04-17 kl. 23:01.
Citera
2011-04-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
http://www.yoga.se/artiklar/alla_num...psykisk_energi

Här kan du läsa lite mer om vad övriga världen anser om aura och kroppens energi.

Jag hörde en lustig sak idag. En vän berättade att man har avlat fram en hundras "Labbones", det var tydligen Labrador men okänt vilken mer ras, det kan inte vara pekines för de är jättesmå!?

Rasen ska tydligen användas som hjälphund för autisktiska barn, de ska vara barnens huvudkudde. Man har upptäckt att barnen blir lugna om de lägger huvudet på hunden.
Hur kommer det sig?
Borde ju funka lika bra med en värmedyna, tycker man.

Läste en vetenskaplig rapport som sa att om man har hund så halveras antalet sjukdagar och mängden medicin man äter jämför med folk som inte har djur.
Om man har katt så minskar sjukdagar och medicin med (20% ? är inte riktigt säker på den siffran eftersom jag hade hund).

Hunden kan man bortförklara med motion och frisk luft. Men hur sjutton kommer det sig att man blir friskare av en katt??? Hmm..
Rent mentalt borde det ju vara stressande med den lilla missen som vill bli klappad när man sitter vid datorn lr ha mat så fort den kommer in.. Som att ha ett barn till..

Tror mig veta anledningen till varför man blir friskare av att ha en hund/katt. Men det kanske blir lite för mycket jag frångår topic då. Men kort beror det på att man just "smeker" katten/hunden när man klappar den vilket frigör "välmående-endorfiner". har ingen källhänvisning men sett både dokumentärer och läst om det.

OnT: Tack för länken, ska läsas vid tillfälle.
Citera
2011-04-19, 11:14
Medlem
BadAliass avatar
Citat:
En kvinna sa igår att hon såg en grön aura runt mig och att hon aldrig tidigare hade sett det så starkt hos någon. Jag vet vad grön aura betyder på ett ungefär efter lite sökningar på nätet.

Men vad betyder det när någon som vanligtvis inte ser färger starkt gör det bara på mig?
Men hon ljög ju bara!
Citera
2011-04-21, 16:08
Medlem
mimikryys avatar
Gröna färger i auran ska tydligen tyda på att man är i en läkande process, läste det i en bok för något år sen
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in