• 1
  • 2
2011-03-16, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Men jag menar jag köper Tonfisk med olja, men oljan har typ blivit vatten istället fast inte helt...
Har den blivit dålig då ?

Tonfisken kanske har sugit åt sig all olja?

Vet faktiskt inte, men jag skulle bli mer rädd om tonfisk i vatten såg ut som olja.
Citera
2011-03-16, 11:24
Medlem
thesquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuvili
Är man smart väljer man olja.
Skulle du dricka vatten från en brunn i Colombia eller Kina? Skulle inte jag iaf.
Allvarligt talat, tror du att sverige skulle tillåta import om vattnet i burkarna inte va rent? Skulle räcka med att en person skulle bli sjuk så skulle importen stoppas.
Citera
2011-03-16, 16:13
Medlem
dismembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesquid
Allvarligt talat, tror du att sverige skulle tillåta import om vattnet i burkarna inte va rent? Skulle räcka med att en person skulle bli sjuk så skulle importen stoppas.

Men vem vill ta risken att bli den första som dör av någon äcklig bakterie som finns i vattnet, typ galna tonfisk bakterien. Inte jag i allafall.

Därför köper man alltid tonfisk i olja, som man sen häller bort och ersätter med finare olja.
Citera
2011-03-16, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Hejsan ja har på senare tid öppnat en del burkar tonfisk med olja inköpta på willys.

Senaste burken ja öppnade igår smakade ganska äckligt tyckte jag...
I en del av dessa har det mera varit vatten i än olja, tyder det på att det kan vara nåt dåligt med tonfisken ?

Jag antar att du är en 90-talist som handlar mat för första gången utan mamma och helt sonika tagit tonfisk med vatten.
Citera
2011-03-16, 16:16
Medlem
RoaldDahls avatar
Hur kan man välja tonfisk med olja öht??
Det är som att ha olja på blodpuddingen.
Citera
2011-03-16, 16:23
Medlem
gaugeones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismember
Men vem vill ta risken att bli den första som dör av någon äcklig bakterie som finns i vattnet, typ galna tonfisk bakterien. Inte jag i allafall.

Därför köper man alltid tonfisk i olja, som man sen häller bort och ersätter med finare olja.
Fortsätt att va nojjig över att det kommer dyka upp en galna tonfisk bakterie du
Du måste ha det jobbigt när du handlar mat
Citera
2011-04-15, 21:49
Medlem
Köpa med olja och sedan hälla bort det mesta av oljan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in