2011-04-13, 22:44
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Förljugen bild? Men människa, ni startade ett krig i Slovenien, Kroatien, Bosnien och senare även Kosovo. Världen såg vilka hemskheter den serbiska armén begick framför allt i BiH, samma sak höll på att hända i Kosovo där alla från barn till kvinnor blev mördade.

Vad kunde omvärlden göra förutom att bomba Belgrad och sätta stopp för detta? Man varnade ju Milosevic om och om igen och som sagt ville man ju inte att ännu ett folkmord skulle begås. Återigen var det ju fel att civila fick lida men jag tror man helt enkelt inte hade ett annat val.

Jag vet att både albaner och bosniaker också begick krigsbrott men det var trots allt serberna som startade kriget och antalet krigsbrott som albanerna och bosniakerna har gjort kan inte jämföras med antalet som serberna stod för.

Den serbiska nationalismen var ju ett problem under 90talet

USA/NATO använde er bosniaker och albaner som redskap; målet var att splittra Serbien och establera Kosovo som en icke-serbisk nationalstat, eftersom det föll i deras intresse att bekämpa bland annat slavisk pan-nationalism (NATO agerar aldrig objektivt eller oberoende). Motattackerna mot civila serber var förödande för det serbiska folket, vilka är det folk som fått lida mest under denna konflikt (I Kosovo liksom i Serbien) rent konsekvensmässigt - inte minst på grund av EU's subjektiva agerande. NATO hade ingen legitim rätt att bomba Serbien, eftersom man inte opponerade regimen i sig, men folket. Man ignorerade till och med FN's framföranden, och angrep serberna aggressivt och terroristiskt.

Man använde sig vidare av bland annat klusterbomber, något som ni annars brukar vara så strikt emot. USA's agerande bekämpade snarare än befrämjade freden.

NATO's agerande var ingen fredsaktion - det var en militär maktkamp som resulterade i krigsförbrytelser. Att Serbien begick vedervärdiga brott förnekar jag inte, men jag motsäger mig däremot NATO, EU och USA's agerande.

"Yugoslavia was the only country in Eastern Europe that would not dismantle its welfare state and public sector economy. It was the only one that did not beg for entry into NATO. It was - and what's left of it, still is - charting an independent course not in keeping with the New World Order.”

- Michael Parenti

Serbisk nationalism har aldrig varit ett problem i sig, liksom albansk eller bosnisk nationalism aldrig varit ett problem per def.
Citera
2011-04-14, 06:42
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BandieraRossa
Fel.

Statsbildningen Republika BiH existerade innan Dayton, medan dagens statsbildnings (BiH) villkor och existens regleras av Dayton.

RBiH: http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Bosnia_and_Herzegovina

BiH: http://en.wikipedia.org/wiki/Bosnia_and_Herzegovina

"In 1995, the Dayton Peace Accords joined the Federation of Bosnia and Herzegovina with the Serb entity, the Republika Srpska into the state of Bosnia and Herzegovina."

Artiklarna poängterar också att de båda entiteterna inte skall förväxlas med varandra.

Genom att acceptera Dayton-avtalet, accepterar du också serbiskan som ett officiellt språk i ditt eget hemland. Hur kan Bosnien ha en framtid, när dess största nätkrigarpatrioter inte ens står bakom grunden för statens existens?

Du kanske vill ha tillbaka RBiH och kriget; där hade du i alla fall inte serbiskan som ett officiellt språk.

Jag vet att du bara tramsar och tror jag ska bli sur eller något. För du kan omöjligen vara så här pass dum.

Du citerar hur Federationen "gick med" RS och skapade ett Bosnien. Jag vill påstå att Bosnien existerade långt innan dess men att dess nuvarande politiska styre skapades först med Dayton. Och som vi alla vet så byter politiska system där av varandra med jämna mellanrum. Slutsatsen är att du givetvis har fel.

Sen fortsätter tramset i form av "hur kan Bosnien existera som det gör utan mitt personliga godkännande". Ja, bara där sätter du ju ribban kring vilken nivå diskussionen skall ligga på.

Nej, jag vill givetvis inte ha kriget tillbaka, men gärna få tillbaka en tid när din sort iaf försökte ge skenet av att bete sig civiliserat.

EDIT: Hur kan du vara "jugoslav" men propagera för serberna och Serbien så hårt? Var inte alla folken jugoslaver i Jugoslavien (förutom albanerna) ? Sedvanlig typisk serbmentalitet. Dels skäms man över sitt ursprung, dels kan man inte släppa det.
Senast redigerad av 109740 2011-04-14 kl. 06:45.
Citera
2011-04-14, 13:33
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
USA/NATO använde er bosniaker och albaner som redskap; målet var att splittra Serbien och establera Kosovo som en icke-serbisk nationalstat, eftersom det föll i deras intresse att bekämpa bland annat slavisk pan-nationalism (NATO agerar aldrig objektivt eller oberoende). Motattackerna mot civila serber var förödande för det serbiska folket, vilka är det folk som fått lida mest under denna konflikt (I Kosovo liksom i Serbien) rent konsekvensmässigt - inte minst på grund av EU's subjektiva agerande. NATO hade ingen legitim rätt att bomba Serbien, eftersom man inte opponerade regimen i sig, men folket. Man ignorerade till och med FN's framföranden, och angrep serberna aggressivt och terroristiskt.

Man använde sig vidare av bland annat klusterbomber, något som ni annars brukar vara så strikt emot. USA's agerande bekämpade snarare än befrämjade freden.

NATO's agerande var ingen fredsaktion - det var en militär maktkamp som resulterade i krigsförbrytelser. Att Serbien begick vedervärdiga brott förnekar jag inte, men jag motsäger mig däremot NATO, EU och USA's agerande.

"Yugoslavia was the only country in Eastern Europe that would not dismantle its welfare state and public sector economy. It was the only one that did not beg for entry into NATO. It was - and what's left of it, still is - charting an independent course not in keeping with the New World Order.”

- Michael Parenti

Serbisk nationalism har aldrig varit ett problem i sig, liksom albansk eller bosnisk nationalism aldrig varit ett problem per def.

Du säger att USA/NATO ville splittra Serbien och använda oss och albanerna som redskap - men varför attackerade ni oss från första början? Hade ni inte skapat några krig hade USA/NATO aldrig gjort det dom gjorde mot er.

Att serbisk nationalism aldrig har varit ett problem vet ju både du och jag att det är fel, det har varit problem med alla folks nationalism då och då men ni stod för det mesta av problemen med ert Storserbien-tänkande.
Citera
2011-04-14, 13:37
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Nej, jag är jugoslav till etniciteten och det är ingenting jag döljer. Mina förfäder må ha kallat sig serber eller kroater, men detsamma gäller ju dina förfäder några århundraden tillbaka i tiden; jag är lika mycket eller lite serb som du själv.

Okej så det ligger till så här alltså: Dina föräldrar, deras föräldrar osv var serber/kroater och nu är du plötsligt "jugoslav"? Jugoslav är påhittad bara för att sammansvetsa de olika folkslagen i Ex-Juggan.

Att du är lika mycket serb som jag är bara skitsnack då du skyddar serber in i det sista och spottar på oss 'muslimer' så fort du får chansen. Du kan inte vara något annat än serb, men visst fortsätt du kalla dig "jugoslav" men inser du inte hur patetiskt det låter?

Citat:
Nej, jag är allvarlig. Tror du på allvar att en krigsdomstol upprättad i det segrande landet, som dömer kombattanter tillhörande den förlorande sidan, kommer att döma hederligt och rättvist? Som sagt, jag är egentligen inte ute efter ett svar; det är mer av en retorisk fråga för att belysa din spelade idioti för den som har lyckats missa den.

Ja det tror jag, case closed.
Citera
2011-04-14, 14:25
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Jag vet att du bara tramsar och tror jag ska bli sur eller något. För du kan omöjligen vara så här pass dum.

Du citerar hur Federationen "gick med" RS och skapade ett Bosnien. Jag vill påstå att Bosnien existerade långt innan dess men att dess nuvarande politiska styre skapades först med Dayton. Och som vi alla vet så byter politiska system där av varandra med jämna mellanrum. Slutsatsen är att du givetvis har fel.

Sen fortsätter tramset i form av "hur kan Bosnien existera som det gör utan mitt personliga godkännande". Ja, bara där sätter du ju ribban kring vilken nivå diskussionen skall ligga på.

Nej, jag vill givetvis inte ha kriget tillbaka, men gärna få tillbaka en tid när din sort iaf försökte ge skenet av att bete sig civiliserat.

EDIT: Hur kan du vara "jugoslav" men propagera för serberna och Serbien så hårt? Var inte alla folken jugoslaver i Jugoslavien (förutom albanerna) ? Sedvanlig typisk serbmentalitet. Dels skäms man över sitt ursprung, dels kan man inte släppa det.

I och för sig heter landet inte Bosnien utan Bosnien & Hercegovina, därmed finns inget land som heter Bosnien. Du, liksom de flesta muslimer/bosniaker/bosnier eller vad fan ni känner för att kalla er för stunden, blundar totalt för korruptionen bland era egna politiker för att helt och hållet ge skulden för allt som sker i landet på de andra. Arbetslösheten,korruptionen, droger, politisk chauvinism samt utblottning existerar också lika mycket i de områden av landet som kontrolleras av muhammedaner.

Så länge musslorna vill ha ett centralstyrt land från Sarajevo, det är så länge vi kommer ha detta dödläge, det blir ändå ganska pinsamt när ni talibaner börjar prata om ett land/ett folk......samtidigt som man ser klart och tydligt spår av muslimsk nationalism i varje kommentar ni gör rörande de andra.

Framtiden? Bosnien & Hercegovina har ingen, än så länge. Åtgärd? Sätt landet under FN styre i ett par årtionden.
Citera
2011-04-14, 15:16
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masturblija
I och för sig heter landet inte Bosnien utan Bosnien & Hercegovina, därmed finns inget land som heter Bosnien. Du, liksom de flesta muslimer/bosniaker/bosnier eller vad fan ni känner för att kalla er för stunden, blundar totalt för korruptionen bland era egna politiker för att helt och hållet ge skulden för allt som sker i landet på de andra. Arbetslösheten,korruptionen, droger, politisk chauvinism samt utblottning existerar också lika mycket i de områden av landet som kontrolleras av muhammedaner.

Så länge musslorna vill ha ett centralstyrt land från Sarajevo, det är så länge vi kommer ha detta dödläge, det blir ändå ganska pinsamt när ni talibaner börjar prata om ett land/ett folk......samtidigt som man ser klart och tydligt spår av muslimsk nationalism i varje kommentar ni gör rörande de andra.

Framtiden? Bosnien & Hercegovina har ingen, än så länge. Åtgärd? Sätt landet under FN styre i ett par årtionden.

Vem blundar för att det finns hos våra politiker också? Det är snarare ni som blundar att ni försöker förstöra så mycket ni kan för landet.

Muslimsk nationalism? Jag ser ingen här skriva saker som Allahu Ekber, Inshallah osv i sina inlägg.

Men jag håller med att BiH inte har någon framtid än så länge men istället för att sätta landet under FN styre så borde man slopa att varje folk har VETO och låta alla val ske på riktig demokratisk väg där majoriteten helt enkelt bestämmer vad sägs om det?
Citera
2011-04-14, 16:16
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Vem blundar för att det finns hos våra politiker också? Det är snarare ni som blundar att ni försöker förstöra så mycket ni kan för landet.

Muslimsk nationalism? Jag ser ingen här skriva saker som Allahu Ekber, Inshallah osv i sina inlägg.

Men jag håller med att BiH inte har någon framtid än så länge men istället för att sätta landet under FN styre så borde man slopa att varje folk har VETO och låta alla val ske på riktig demokratisk väg där majoriteten helt enkelt bestämmer vad sägs om det?

Vi? Du menar vi som är trötta på drägg av sann efterbliven Bosnisk bondmentalitet?

Du behöver inte se någon skriva Allahu Ekber för att känna igen muslimsk nationalism från Bosnien.... vi kan ta exemplet att man i sann multietnisk anda kallar fallna soldater från ARBiH för "Shehid" vare sig de själva ville det eller ej. Det är lite sådant jag menar, lite smygande "Serber och Kroater är skyldiga till allt ont, och hör inte hemma i Bosnien, men vi är inte nationalister".

Jo visst är det simplast, men det borde kanske Smrdlija Izmetbegovic ha tänkt på innan han skrev under daytonavtalet, men i den stunden var det bara enat Sarajevo som var i tankarna hos den värdelösa idioten....... att man ur ett Bosnienpatriotiskt perspektiv väljer att hedra den hunden visar bara vilken framtid Bosnien har.
Citera
2011-04-14, 17:27
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Vi? Du menar vi som är trötta på drägg av sann efterbliven Bosnisk bondmentalitet?

Men "ni" menar jag sådana som dig, ateister/bosnier/serb/wannabe serb eller vad du väljer att kalla dig. Kolla igenom dina inlägg du har skrivit, man kan ju bara skratta åt det när du påstår saker som "du vill bara Bosniens bästa".

Citat:
Du behöver inte se någon skriva Allahu Ekber för att känna igen muslimsk nationalism från Bosnien.... vi kan ta exemplet att man i sann multietnisk anda kallar fallna soldater från ARBiH för "Shehid" vare sig de själva ville det eller ej. Det är lite sådant jag menar, lite smygande "Serber och Kroater är skyldiga till allt ont, och hör inte hemma i Bosnien, men vi är inte nationalister".

Jaha för vi kallar våra anhöriga som dog i kriget för sehid så är det muslimsk nationalism? Va fan ska vi kalla när serbiska ortodoxa präster välsignar soldater som ska våldta kvinnor och mörda oskyldiga? Det där kallar jag kristen nationalism, och du påstår att vi har muslimsk nationalism.

Citat:
Jo visst är det simplast, men det borde kanske Smrdlija Izmetbegovic ha tänkt på innan han skrev under daytonavtalet, men i den stunden var det bara enat Sarajevo som var i tankarna hos den värdelösa idioten....... att man ur ett Bosnienpatriotiskt perspektiv väljer att hedra den hunden visar bara vilken framtid Bosnien har.

Ja det är ju synd att inte Alija var som Fikret Izdajicanovic

Vad hade Alija för alternativ när Daytonavtalet skulle skrivas under? Det enda han kunde göra var att hålla käft och skriva under. När USA säger hoppa så frågar man hur högt, vi vet vad som händer med dom som trotsar USA, fråga bara Serbien.
Citera
2011-04-14, 17:59
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Men "ni" menar jag sådana som dig, ateister/bosnier/serb/wannabe serb eller vad du väljer att kalla dig. Kolla igenom dina inlägg du har skrivit, man kan ju bara skratta åt det när du påstår saker som "du vill bara Bosniens bästa".

Jaha för vi kallar våra anhöriga som dog i kriget för sehid så är det muslimsk nationalism? Va fan ska vi kalla när serbiska ortodoxa präster välsignar soldater som ska våldta kvinnor och mörda oskyldiga? Det där kallar jag kristen nationalism, och du påstår att vi har muslimsk nationalism.

Ja det är ju synd att inte Alija var som Fikret Izdajicanovic

Vad hade Alija för alternativ när Daytonavtalet skulle skrivas under? Det enda han kunde göra var att hålla käft och skriva under. När USA säger hoppa så frågar man hur högt, vi vet vad som händer med dom som trotsar USA, fråga bara Serbien.

Nej, du har självklart rätt, man är bara Bosnier om man är muslim/bosniak (dagens definition), glöm att andra som är från/bor i Bosnien ska ha något att säga till om, det är ju själva grunden i problemet men du förstår ändå inte vad jag menar så det är bortkastad tid.

Era soldater? Sehid är ett muhamedanskt uttryck och vad jag vet så är inte bosnien något muhhamedanskt land, och vad jag vet så kämpade en del serber och kroater i ARBiH, det låter inte speciellt multietniskt som du vill få det att verka, och där är också problemet, men det verkar du inte heller fatta.

Visst hade Smrdlija alternativ, jag menar hela västvärlden ställde sig i den Bosniska frågan, man skulle aldrig tillåta fortsatt krig, så Smrdlija hade många möjligheter att säkra en bättre framtid, men tog dem inte. Och nu betalar vi priset, eller inte diasporan som du och jag men folk som bor i Bosnien.
Citera
2011-04-14, 19:34
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Nej, du har självklart rätt, man är bara Bosnier om man är muslim/bosniak (dagens definition), glöm att andra som är från/bor i Bosnien ska ha något att säga till om, det är ju själva grunden i problemet men du förstår ändå inte vad jag menar så det är bortkastad tid.

Fel:

"Bosanci su nacija i narod, a čiji pripadnici smatraju Bosnu i Hercegovinu svojom domovinom. Bosanci su i glavni pojam za pripadnike stanovnika zemlje Bosne i Hercegovine, što po opredjeljenju može da uključuje današnje Bošnjake, bosanske Srbe i bosanske Hrvate, kao i ostale stanovnike zemlje Bosne i Hercegovine, kako u samoj Bosni, tako i u inostranstvu.
Ime se odnosi na sve stanovnike Bosne i Hercegovine, pripadnike zemlji Bosni i Hercegovini, bez razlika u regionalnim, vjerskim ili nacionalnim pripadnostima."

Dvs alla i Bosnien som anser BiH som sitt hemland är bosnier.

Du påstår att du inte är serb, hur fan kan du stödja serbernas massakrer på civila människor då och allt som är till fördel serberna ? Medan du stödjer allt som är nackdel till ditt egna folk. Förklara detta, är det för att vi är muslimer eller?

Citat:
Era soldater? Sehid är ett muhamedanskt uttryck och vad jag vet så är inte bosnien något muhhamedanskt land, och vad jag vet så kämpade en del serber och kroater i ARBiH, det låter inte speciellt multietniskt som du vill få det att verka, och där är också problemet, men det verkar du inte heller fatta.

Sehid är ett muslimskt uttryck och man använder uttrycket till de muslimska bosnierna vad är det som är fel med det?

Notera att du säger era soldater men du kallar dig själv för bosnier?

Citat:
Visst hade Smrdlija alternativ, jag menar hela västvärlden ställde sig i den Bosniska frågan, man skulle aldrig tillåta fortsatt krig, så Smrdlija hade många möjligheter att säkra en bättre framtid, men tog dem inte. Och nu betalar vi priset, eller inte diasporan som du och jag men folk som bor i Bosnien.

Snälla berätta de alternativ han hade att välja på som resten av världen verkar ha missat?
Citera
2011-04-14, 19:44
Medlem
BandieraRossas avatar
Citat:

Jag vet att du inte har något vettigt svar att komma med när du inleder så här, men vi gör ett försök:

Citat:

Tja, vad du vill påstå är din ensak; det förändrar inte historiska fakta. Och tyvärr är denna del av Bosnien & Hercegovinas historia alldeles för sentida och närliggande för att du skall kunna förvränga den i politiska syften, till att passa din världsfrånvända uppfattning.

RS + FBiH = BiH. Varför behandlas då BiH och RBiH i olika artiklar, som olika statsbildningar? Lika lite som övergången från Ryssland till Sovjet var ett skifte av politiskt styre, var övergången till BiH en politisk reform.

Jag försöker egentligen inte övertyga dig; du har redan bestämt dig i enlighet med ovan nämnda skeva verklighetsuppfattning. Det här gör jag mest för andras skull (och för eget nöje), för att peka ut dig som den oseriöse pajas du är.

Citat:

Se svar på första citatet; du kan omöjligen vara såpass intellektuellt nedsatt att tolkningen ovan är seriös.

Citat:

Jag vill tycka synd om dig; det är obeskrivligt patetiskt av dig, detta eviga hat mot serber. Provokation efter provokation; vad får du ut av det? Jag vill egentligen inte veta, men jag tror defintivt på att låta barnen leka av sig innan lektionen.

Citat:

Jag propagerar inte för serberna, även om också du gärna ser det som det, för att rättfärdiga minsta lilla chans till ännu en i raden av förutsägbara serbofobiska kommentarer. Jag ser helst att Bosnien & Hercegovina delas upp efter etniska gränser, och alltså propagerar jag för landets delning.

Jag väntar utan spänning på nästa i raden av (patetiska försök till) provokativa, serbofobiska skräpinlägg.

Citat:
Okej så det ligger till så här alltså: Dina föräldrar, deras föräldrar osv var serber/kroater och nu är du plötsligt "jugoslav"? Jugoslav är påhittad bara för att sammansvetsa de olika folkslagen i Ex-Juggan.

Gud, vad roligt. Pratar du om dig själv nu?

Dina föräldrar, deras föräldrar osv, var serber/kroater och nu är du plötsligt "bosniak"? "Bosniak" är bara påhittat för att sammansvetsa muslimerna i Bosnien & Hercegovina.

Det är sant, dock. Jugoslav är en påhittad etnicitet, lika påhittad som "bosniak" eller makedon.

Citat:
Att du är lika mycket serb som jag är bara skitsnack då du skyddar serber in i det sista och spottar på oss 'muslimer' så fort du får chansen. Du kan inte vara något annat än serb, men visst fortsätt du kalla dig "jugoslav" men inser du inte hur patetiskt det låter?

Vi är lika mycket serber, du och jag. Dina förfäder lär ha varit serber i viss utsträckning, även om du kommer att anstränga dig å det yttersta för att vända upp och ned på världen för att det inte skall vara sant.

Jag propagerar inte för serberna i det här fallet, utan för Bosnien & Hercegovinas delning. Gör om, gör rätt.
Senast redigerad av BandieraRossa 2011-04-14 kl. 20:27.
Citera
2011-04-14, 19:49
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Fel:

"Bosanci su nacija i narod, a čiji pripadnici smatraju Bosnu i Hercegovinu svojom domovinom. Bosanci su i glavni pojam za pripadnike stanovnika zemlje Bosne i Hercegovine, što po opredjeljenju može da uključuje današnje Bošnjake, bosanske Srbe i bosanske Hrvate, kao i ostale stanovnike zemlje Bosne i Hercegovine, kako u samoj Bosni, tako i u inostranstvu.
Ime se odnosi na sve stanovnike Bosne i Hercegovine, pripadnike zemlji Bosni i Hercegovini, bez razlika u regionalnim, vjerskim ili nacionalnim pripadnostima."

Dvs alla i Bosnien som anser BiH som sitt hemland är bosnier.

Du påstår att du inte är serb, hur fan kan du stödja serbernas massakrer på civila människor då och allt som är till fördel serberna ? Medan du stödjer allt som är nackdel till ditt egna folk. Förklara detta, är det för att vi är muslimer eller?

Sehid är ett muslimskt uttryck och man använder uttrycket till de muslimska bosnierna vad är det som är fel med det?

Notera att du säger era soldater men du kallar dig själv för bosnier?

Snälla berätta de alternativ han hade att välja på som resten av världen verkar ha missat?

Mitt folk är inte muslimer, jag anser Islam vara precis lika efterbliven samt lika destruktiv som vilken religion som helst, samt att det absolut inte har något positivt att tillföra Bosniens framtid, snarare tvärtom. Med det sagt så är shehid inte ett uttryck jag vill använda på soldater som anses mina, och frågan är hur många av dem som själva hade velat bli kallade så. Och vill man nu ha ett multietniskt bosnien så är Islamiska uttryck inte att rekomendera i statliga verksamheter.

Smrdlija kunde som sagt ha ställt kravet på ett enat Bosnien, eller sagt att han går med på decentralisering så tillsvida att alla samhällen delas i tre administrativa delar. Västvärlden som då blandat sig i konflikten hade knappast bara gett upp, utan sökt en lösning. Dock nöjde sig smrdlija med ett enat sarajevo, med det sagt så är han precis lika ansvarig för dagens situation som de andra. Han var för politiskt efterbliven för att kunna utnyttja situationen.

Bosnien & herzegovina är idag ett totalt nedsketet samt korrupt land, och så länge folk pekar ut varandra så kommer det ggå som det går.... jag bryr mig personligen inte, så länge Ölen är billig så kan det duga som semestermål, i ärlighetens namn så har Sverige gjort mycket mer för mig än det mongolandet, och jag skulle aldrig få för mig att återvända till skitet så som det ser ut, skillnaden mellan mig och dig är att jag säger det du egentligen tycker.

Fel? Jag visste inte att "Bosanci" numera också är en nationalitet/etnicitet, när fan hände det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in