2011-04-11, 00:10
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Fann ett gäng trådar om vissa produkter från Eldorado och en vs tråd men inte en ordentlig tråd om Eldorado i stort, så här kommer en seriös tråd där jag hoppas att vi kan komma fram till vilka produkter som är dugliga och vilka som man bör undvika. Hårdtestade massa euroshopper produkter nyligen och kände att jag nu var tvungen att hårdtesta Eldorado. Den gångna helgen har jag provat:

Bacon - skivat

Wow vad billigt var min första tanke bredvid all annan bacon, sen såg jag att det bara var 120 gram medans dom andra märkena har 140 gram som standard. Smart men ganska fult skulle jag säga, kilopriset ligger ungefär i linje med konkurrenterna. Men de smala skivorna smakade som bacon ska göra så betyget får bli 7/10

Mjölkchoklad

Lite chokladkalender varning på detta på gott och ont, självklart inget marabou här men helt ok choklad som jag gett flera chanser. Mest pga priset dock..får bli 6/10

Cola

Nu talar vi om läsk här och jag provade deras 2 liters cola, den var riktigt jävla dålig..sämre än sämst och betyget får bli 2/10

Lemon Lime

Också läsk och denna har jag köpt igen för den är absolut drickbar, inte lika smakfull som apotekarnes citronsoda men prisvärd läskedryck som går ner utan problem 7/10

Lingonsylt

Smakar lingonsylt med en viss underlig eftersmak 3/10

Breakfast Tea

Smakar som breakfast tea brukar göra..fast svagare, ganska mycket svagare 3/10

Kinesisk soja

Nä den får inte riktigt godkänt 4/10

Vita bönor i tomatsås

Yes, köper jag igen faktiskt. Smakar som man vill att det ska göra 8/10

Vingummin

Skandal, sämsta vingumminen som jag någonsin har smakat. Slemmiga och smaklösa 1/10

Längre än så här har jag inte kommit, vore kul att höra era åsikter om dessa produkter och allt annat som dom har att bjuda på. Att jag betygsatte varorna handlar ju mer om att jag personligen gillar att sätta allt i siffror, så tanken är inte att det ska vara någon recensionstråd precis
Citera
2011-04-11, 00:14
Bannlyst
Eldorados toalettpapper är ju ingen höjdare, strävt som sandpapper och tunt som ett pappersark

1/10
Citera
2011-04-11, 00:19
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Deras honungspuffar är betydligt godare än orginalet.

EDIT: Eldorados hudkräm är även väldigt prisvärd, kostar i princip 1/3-1/4 av vad Nivea/Dove/Ldb kostar. Tar du dock en för stor klick när du smörjer in händerna så kan du bli lite klibbig i handflatorna.
Senast redigerad av RosaRutigPenna 2011-04-11 kl. 00:51.
Citera
2011-04-11, 00:34
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Deras honungspuffar är betydligt godare än orginalet

Och betydligt billigare antar jag? Måste testas, låter nästan för bra för att vara sant
Citera
2011-04-11, 00:43
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Och betydligt billigare antar jag? Måste testas, låter nästan för bra för att vara sant
Skiljer nog 10-15 kronor, var länge sedan jag handlade det.
Citera
2011-04-11, 01:27
Medlem
Yuri Andropovs avatar
Nu har jag bara levt på Eldoradochoklad i 6 år, men jag ger deras nötchoklad 10/10. Anser att ingen annan choklad har en chans mot den. Sedan är jag en tredje gradens kakmissbrukare, så jag har testat deras mazariner, arraksbollar, punchrullar och citronmazariner.

Arrarkbollarna är enligt mig oerhört goda, lagom stora med bra konsistens. 10/10
Punchrullarna har ganska bra smak, men de är små och kletiga. 4/10
Mazarinerna och citronmazarinerna är helt OK. 7/10
Citera
2011-04-11, 01:51
Medlem
Themonkeymans avatar
Deras tonfisk, och majoriteten av deras produkter men framför allt tonfisken, hade jag inte ens gett till min hund!
Citera
2011-04-11, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Themonkeyman
Deras tonfisk, och majoriteten av deras produkter men framför allt tonfisken, hade jag inte ens gett till min hund!
Tonfisken är helt okej, i jämförelse med Euroshoppers söndermalda fiskrens är den klart bättre i alla fall. Inte för att jag ogillar Euroshoppers heller direkt. Men visst finns det bättre, men då får man ofta lägga ut ca: dubbelt så mycket också.
Citera
2011-04-11, 04:36
Medlem
samfishers avatar
Måste säga att deras Goudaost är helt okej som frukostost. Sen är också deras färskost, både den neutrala och den med vitlök och örter riktigt bra. 9,90 kr för färskosten tror jag.

Den neutrala har jag använt flera gånger när jag gjort cheesecake
Citera
2011-04-11, 05:12
Medlem
Beelzebobs avatar
Eldorados nötchoklad är hur god som helst. Det är väl nästan det enda jag tycker Eldorado verkligen har lyckats med!
Citera
2011-04-11, 05:40
Medlem
Julmurres avatar
Tycker helt klart att Eldorados vita bönor håller måttet.
Heinz bönor är väl lite godare dock, men med tanke på prisskillnaden så är Eldorado vinnaren.
Citera
2011-04-11, 14:00
Medlem
samfishers avatar
Deras skalade hela tomater på burk smakar inget annorlunda mot dess dyrare konkurenter. Sen tycker jag inte att det är någon skillnad i smak på deras kikärtor, bönor etc på burk jämfört med t.ex Zeta eller dyrare märken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in