2011-04-06, 19:56
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
har du fått några smycken av f?

ja men de har jag kvar, smycken jag fick efter att min farmor gått bort har de tagit med sig
Citera
2011-04-06, 19:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
ja men de har jag kvar, smycken jag fick efter att min farmor gått bort har de tagit med sig
Har du sett smycket som M har på bilden? http://www.expressen.se/1.2385978
Citera
2011-04-06, 20:00
Medlem
Finlisas avatar
Citat:

tråkigt men du får tillbaka dom, dom är i säkert förvar
Citera
2011-04-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Han är ju en lämplig syndabock! Det kanske är någon/några andra som ville ha bort MJ? Jag minns en nära person till familjen, som skrev någonting om att "ibland väljer folk att försvinna" och hon antydde om problem runt Mj. Vem vet, och frågan är ju hur och varför utredningen har tagit fart nu? Dom hade ingenting fram till februari.
Pampalow: minns du inte när MJ:s bil var synlig..före eller efter försvinnandet?

Det är just det jag inte minns. Vet bara att jag reagerade på bilen (av en anledning som jag inte vill outa här men som INTE har med fallet att göra). Ska jag våga mig på en gissning så borde det varit i slutet av juli jag såg bilen. Har försökt "gå tillbaka" i minnet och räkna på när det kan ha varit men det är omöjligt att säga exakt. Det är inte ens säkert att det var hennes bil. Om det var det så borde det ju gå att ta markprover på sand/ lera och jämföra med platsen jag uppgett. Eller är det också så de bara gör på tv
Citera
2011-04-06, 20:03
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du sett smycket som M har på bilden? http://www.expressen.se/1.2385978

inte sett det mer än på bilden
Citera
2011-04-06, 20:09
Medlem
bagarn29s avatar
Vilken typ av golv finns i MJs hus?
Citera
2011-04-06, 20:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
inte sett det mer än på bilden
Bra. Men skriv upp allting som polisen har tagit, så du vet att du får tillbaka allting. Det går inte att komma några månader efteråt, "det saknas ett par örhängen". Ska du vara trovärdig ska du klaga på en gång om något saknas.

Men de som kan krim bättre än jag, får polisen göra såhär? Ta grejer utan kvitto? Ta någon ej misstänkt utan förvarning och hålla inspärrad för förhör i 3,5 timmar?

- Är jag misstänkt? frågar alltid den förhörde i amerikanska filmer.
- Nej.
- Hejdå.

Ska jag sluta titta på amerikanska filmer?
Citera
2011-04-06, 20:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Bra. Men skriv upp allting som polisen har tagit, så du vet att du får tillbaka allting. Det går inte att komma några månader efteråt, "det saknas ett par örhängen". Ska du vara trovärdig ska du klaga på en gång om något saknas.

Men de som kan krim bättre än jag, får polisen göra såhär? Ta grejer utan kvitto? Ta någon ej misstänkt utan förvarning och hålla inspärrad för förhör i 3,5 timmar?

- Nej.
- Hejdå.

Ja, det kan de göra. Antar att Fredrik antogs bo i bostaden, tillfälligt eller permanent, och då kan husransakan göras och beslag tas, utan att de behöver redovisa något. Polisen registrerar alla beslag och dessa återlämnas efter att de undersökts eller efter rättegång, om beslagen har betydelse för fallet.

Att hålla någon under 3.5 timme fungerar utmärkt för att klarlägga eventuella misstankar eller hålla förhör i en pågående brottsutredning. Efter förhör ska dock en åklagare skyndsamt bedöma om personen ska anhållas eller inte.
Citera
2011-04-06, 20:24
Medlem
maskrooss avatar
Citat:

- Nej.
- Hejdå.

polisen sa till mig: ”du kommer säkert att märka att fler saker fattas, även dina saker.” Mer var det inte, brydde mig heller inte så mycket om det då eftersom de även tog f med sig. De tyckte jag var värre än det andra så klart
Citera
2011-04-06, 20:42
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Vi har diskuterat en sammankomst i Örebro de dagarna, och möjligheten att M åkte dit. Hon kanske åkte till ett gammalt ödetorp i Halland istället. Oavsett i vilken ände av piskan hon var kan det ha hänt en olycka. F kan vara helt oskyldig.
Hoppas du skämtar om detta !
Polisen har tydliga bevis för att B.O. är mördad i hennes stuga....
Deras problem är bara att bevisa detta, enär kroppen inte är återfunnen...
Om inte g.m. börjar tala, så kan detta mordet bli olöst...
Citera
2011-04-06, 20:46
Medlem
Minardis avatar
Citat:
?

Det brukar alltid upprättas något som heter beslagsprotokoll, hon kan be om ett sånt, ja de har rätt att ta in någon på förhör men sen har man alltid rätt att inte svara på frågorna, det är olagligt att ljuga för polisen men det är dock inte olagligt att inte svara på frågorna t.ex "jag vet inte" "jag har inget att säga" Man kan begära att få veta om man är misstänkt eller inte.
Citera
2011-04-06, 20:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Hoppas du skämtar om detta !
Polisen har tydliga bevis för att B.O. är mördad i hennes stuga....
Deras problem är bara att bevisa detta, enär kroppen inte är återfunnen...
Om inte g.m. börjar tala, så kan detta mordet bli olöst...
Jag skämtar inte. Varifrån har du fått att polisen har bevis för att M mördades i sin stuga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in