2011-04-06, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Han kanske inte har dödat henne. Han kanske bara hjälpte till att få henne bortförd av någon anledning. Någon annan kanske sedan fortskred med andra planer.. Kanske en rik affärsman med egen tortyrkällare?
Du har nog rätt!

edit:
tyvärr var han nog inte så rik utan behövde nog pengarna istället!
Senast redigerad av Yznof 2011-04-06 kl. 19:03.
Citera
2011-04-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Du har nog rätt!

Troligtvis inte. Men det finns väl ingenting som egentligen talar mot att det KAN vara någon annan som har utfört själva sluthandlingen om man säger så?
Citera
2011-04-06, 19:05
Bannlyst
Citat:
Troligtvis inte. Men det finns väl ingenting som egentligen talar mot att det KAN vara någon annan som har utfört själva sluthandlingen om man säger så?
Absolut inte, det kan finnas en person som är inlejd. Men FS har med fallet att göra tror jag.
Citera
2011-04-06, 19:12
Bannlyst
Quarrel

Intressant med skivorna. De talar sitt eget språk om vad ev. bilen kan ha varit någonstanns.

När Mariana blev efterlyst borde de ha hittat bilen snabbare än de gjorde. Det var inte så många km från hennes hem.
Citera
2011-04-06, 19:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Quarrel

Intressant med skivorna. De talar sitt eget språk om vad ev. bilen kan ha varit någonstanns.

När Mariana blev efterlyst borde de ha hittat bilen snabbare än de gjorde. Det var inte så många km från hennes hem.
Hon blev inte efterlyst förrän 2-3 dagar innan den hittades. Och efterlysningen blev inte offentlig på en gång. Så jag tror att bilen mycket väl kan ha stått på parkeringsplatsen hela veckan från försvinnandet.
Citera
2011-04-06, 19:25
Medlem
Citat:
Han kanske inte har dödat henne. Han kanske bara hjälpte till att få henne bortförd av någon anledning. Någon annan kanske sedan fortskred med andra planer.. Kanske en rik affärsman med egen tortyrkällare?

Kanske inte helt fel tänkt, Marina var nog öppen för att även testa som ug, däremot sa hon att F inte delade det intresset
Citera
2011-04-06, 19:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlstadkille
Kanske inte helt fel tänkt, Marina var nog öppen för att även testa som ug, däremot sa hon att F inte delade det intresset
Vi har diskuterat en sammankomst i Örebro de dagarna, och möjligheten att M åkte dit. Hon kanske åkte till ett gammalt ödetorp i Halland istället. Oavsett i vilken ände av piskan hon var kan det ha hänt en olycka. F kan vara helt oskyldig.
Citera
2011-04-06, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
de sa till mig att de tog datorerna samt 2 grejer till. Sen har jag märkt lite andra saker som är borta som de tagit utan att säga

Låter märkligt tycker jag. Om det är som du skriver så borde du fått ett "kvitto" av polisen. Kan du berätta vad de tog?
Citera
2011-04-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi har diskuterat en sammankomst i Örebro de dagarna, och möjligheten att M åkte dit. Hon kanske åkte till ett gammalt ödetorp i Halland istället. Oavsett i vilken ände av piskan hon var kan det ha hänt en olycka. F kan vara helt oskyldig.
Sant, fast jag fick inte intrycket av att hon var så mycket för sammankomster, tror inte på nåt örebrospår, tror ju att F är skyldig förstås men inte alldeles omöjligt att hon träffat nån via Darkside, men då tror jag att dom sågs ensamma
Citera
2011-04-06, 19:39
Medlem
saffys avatar
Han är ju en lämplig syndabock! Det kanske är någon/några andra som ville ha bort MJ? Jag minns en nära person till familjen, som skrev någonting om att "ibland väljer folk att försvinna" och hon antydde om problem runt Mj. Vem vet, och frågan är ju hur och varför utredningen har tagit fart nu? Dom hade ingenting fram till februari.
Pampalow: minns du inte när MJ:s bil var synlig..före eller efter försvinnandet?
Citera
2011-04-06, 19:40
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PampaLow
Låter märkligt tycker jag. Om det är som du skriver så borde du fått ett "kvitto" av polisen. Kan du berätta vad de tog?

det de inte sa att de tagit var massa smycken som var mina
Citera
2011-04-06, 19:52
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
det de inte sa att de tagit var massa smycken som var mina

har du fått några smycken av f?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera