2011-04-01, 09:52
Medlem
länsmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChokingHazard
Fortfarande ska du inte mixtra med läkemedel utan läkares ordination/godkännande..

1 vecka är ingenting. Biverkningar är oftast övergående, ha tålamod!

Ok, men jag klarar inte av desas bivekningar längre så jag har slutat med den medicinen. Jag mådde hemskt utav dem. Jag förstår att man ska äta det ett tag men jag klarar bara inte det. Kanske är så att jag inte är bipolär.
Citera
2011-04-01, 09:59
Medlem
länsmanns avatar
Det är en månad kvar tills jag ska få träffa en psykatriker på psyk och jag orkade inte vänta så länge på att få en ny medicin så jag åkte till akutpsyk och fick utskrivet theralen som ska fungera mot ångest enligt läkaren. Jag fick theralen droppar och han skrev att jag ska ta mellan 0,5 ml till 1 ml dagligen. Nu i efterhand undrar jag hur många ggr daligen ska jag ta det?

Jag tog i går eftermiddag 0,5 ml vilket resulterade i att jag efter en timme sommna och sov i 4 timmar. I morse tog jag och provade 0,5 ml och nu känner jag mig extremt trött och seg. Jag ska nog halvera den dosen till 0,25 ml eller ännu mindre om det går. Det tar i alla fall bort min ångest känner jag. Helvette vad seg jag känner mig.
Citera
2011-04-01, 19:39
Medlem
Cruella de Vils avatar
Det är väldigt väldigt väldigt många som blir sega av den skiten. Jag fick otrevliga krypningar i kroppen också. Jävla rävgift. Jag tar inte ens i det med tång.
Citera
2011-04-03, 16:55
Medlem
länsmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Det är väldigt väldigt väldigt många som blir sega av den skiten. Jag fick otrevliga krypningar i kroppen också. Jävla rävgift. Jag tar inte ens i det med tång.

Hur länge tog du theralen och vilken dos? Ska inte trötthet som bivkerning försvinna efter ett tag?
Citera
2011-04-03, 18:04
Medlem
Cruella de Vils avatar
Jag tog skiten ett par gånger bara eftersom krypningarna i kroppen är på liknande sätt som jag känner när vanföreställningarna börjar snurra igång så dessa är inga jag klarar av att vänta ut. Bakfyllekänslan och segheten hade jag ju också, och det är möjligt att dessa biverkningar går över, en del tar ju Theralen och tycker att det hjälper. Jag har 15mg Sobril/Oxazepam som lugnande och tycker att de funkar finfint. Mindre ångestfull, lugn och avslappnad blir jag.
Senast redigerad av Cruella de Vil 2011-04-03 kl. 18:09.
Citera
2011-04-04, 17:29
Medlem
länsmanns avatar
har en karta atarax som jag provar nu som jag har fått av en polare. Mår bra av den just nu förutom att jag har en jävla jobbig yrsel av den. Orolig att yrseln inte försvinner, för i övrigt känner jag att det är den bästa medicinen jag har provat hittils. Har ingen ångest alls, känner mig lugn.
Citera
2011-04-04, 17:59
Medlem
Jag har, tror jag, läst igenom tråden ganska bra. Men tror att detta ämne är förbigånget.

Hursomhelst, någon av er som har problem med sexxet?
Satan, man känner inte mycket när man ligger där i sovrummet och filar. Skavsår får man , men inte mer.

Jag knaprar Citalopram 20 gr, plus 4 stycken Depakine 300 mg per dag. Vet ej om Depakine har ett annat namn i Sverige.

Anar att det är Citalopram som är boven i dramat.
Citera
2011-04-05, 15:49
Medlem
länsmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenoCeno
Jag har, tror jag, läst igenom tråden ganska bra. Men tror att detta ämne är förbigånget.

Hursomhelst, någon av er som har problem med sexxet?
Satan, man känner inte mycket när man ligger där i sovrummet och filar. Skavsår får man , men inte mer.

Jag knaprar Citalopram 20 gr, plus 4 stycken Depakine 300 mg per dag. Vet ej om Depakine har ett annat namn i Sverige.

Anar att det är Citalopram som är boven i dramat.

Jag har själv knaprat citalopram och jag fungerade då inte sexuellt. Det står även på bipacksedeln att man kan få störningar på snoppen.
Citera
2011-04-05, 15:51
Medlem
länsmanns avatar
Jag gav upp atarax då den inte hjälpte speciellt mot min ångest istället har jag fått en karta sobril utskrivet och jag mår rikigt bra på dom. Den häver min ångest. Det är 5 mg tabletter och jag har bara tagit en halv utav den (2,5 mg) i morse.
Citera
2011-04-05, 16:59
Medlem
länsmanns avatar
Inte säkert jag har problem med hypomani tanke på att sobrilen gör mig till en normal människa. Det verkar som att antidepresiva gör mig hypoman. Mina djupa depresioner kanske beror på långvarig ångest.

Jag blir lite orolig för att jag ska utveckla tollerans mot sobril så jag inte kommer kunna äta dom livet ut. För så här bra har jag nog aldrig mått. Jag är läkemedels känslig och då kanske man inte utvecklar tollerans? Jag mår ju bra på endas 2,5 mg sobril hittils. Någon som vet om man kan äta sobril hela livet utan att utveckla tollerans?
Citera
2011-04-05, 18:21
Medlem
Cruella de Vils avatar
Antidepp kan ofta trigga bipolära så att de blir hypomana/maniska.

Angående Sobrilen är jag tveksam, läkarna undviker så långt det bara går att skriva ut benso som ska tas dagligen resten av livet. Det brukar skrivas ut som en "vid behovs medicin". Det behövs uppehåll (eller inte ta allt för ofta) annars kommer du att vänja dig vid den. Jag tar mina då och då, har 15mg:s tabletter vilket brukar räcka men ibland tar jag två. Dessa tar jag inte allt för ofta just för att inte toleransen ska öka samt att jag behöver ha dem fortsatt utskrivna. Så jag sköter det snyggt och tar dem inte för ofta.
Citera
2011-04-05, 18:47
Medlem
länsmanns avatar
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in