• 1
  • 2
2011-03-21, 00:30
Medlem
Finns det något sätt där man kan bli nedsövd i en eller ett par månader. Anledningen till att jag undrar är att jag är inne i en extremt jobbig tid i mitt liv och har börjat seriöst fundera på att ta mitt liv. Men då jag tycker att det en feg utväg så hoppas jag att man kan bli nedsövd och när man vaknar så kanske det värsta av mina problem har blivit lite mindre eller mindre betydelsefulla. En konstig lösning kanske men jag vill nog egentligen inte ta mitt liv men jag vill inte heller fortsätta mitt liv på det sätt som det har blivit... för det är inte något liv att leva känns det som. Jag är bara så jävla less... så jävla less!!!
Citera
2011-03-21, 00:37
Medlem
JeffreyDahmers avatar
Nedsövd kommer du inte bli..

Men du bör ju skaffa annan hjälp. Ibland kan terapi och medicinering hjälpa otroligt mycket. Har du sökt psykologisk hjälp eller?

Citat:
Ursprungligen postat av deadlypitbull
Finns det något sätt där man kan bli nedsövd i en eller ett par månader. Anledningen till att jag undrar är att jag är inne i en extremt jobbig tid i mitt liv och har börjat seriöst fundera på att ta mitt liv. Men då jag tycker att det en feg utväg så hoppas jag att man kan bli nedsövd och när man vaknar så kanske det värsta av mina problem har blivit lite mindre eller mindre betydelsefulla. En konstig lösning kanske men jag vill nog egentligen inte ta mitt liv men jag vill inte heller fortsätta mitt liv på det sätt som det har blivit... för det är inte något liv att leva känns det som. Jag är bara så jävla less... så jävla less!!!
Citera
2011-03-21, 00:39
Bannlyst
Rök en brajj så blir allt bra! Om det inte funkar gå över till heroin. Och om dina problem fortfarande finns kvar så finns det nog bara en utväg!
Citera
2011-03-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazztobak420
Rök en brajj så blir allt bra! Om det inte funkar gå över till heroin. Och om dina problem fortfarande finns kvar så finns det nog bara en utväg!

Jovars. Naiva Ivar är i farten igen.
Citera
2011-03-21, 00:50
Medlem
Ja jag har försökt med terapi från och till flera år nu. Den sista fick jag själv betala ur egen ficka 50 sessioner som kostade 1000kr st. Har pratat med läkare och psykologer i kommunen och det enda dom gör är att proppa mig full med massa psykofarmaka, har nog testat tio olika sorter nu. Inget som fungerar. Heroin är nog inte någon ide va, då kommer det bara drabba folk runt mig negativt. Röka fet funkar ok för stunden men det är ingen hållbar lösning, men det funkar bättre än de där jävla lyckopillrena som man får utskriven hela tiden. Enligt mig är det bara skit.
Orkar inte mer, snart är all min ork slut då varje dag är en kamp. När jag vaknar varje dag så är det enda jag längtar efter är att bli trött och få sova för då slipper jag känna hur dåligt jag mår.
Orkar inte kämpa varje dag år ut och år in... snart är bägaren full. Väldigt väldigt snart.
Citera
2011-03-21, 00:54
Medlem
MrDeltoids avatar
Bad inte Elvis sin läkare att söva ner honom i en månad för att gå ner i vikt?
Citera
2011-03-21, 00:54
Medlem
JeffreyDahmers avatar
Testat att vända dig till psykakuten?

Citat:
Ja jag har försökt med terapi från och till flera år nu. Den sista fick jag själv betala ur egen ficka 50 sessioner som kostade 1000kr st. Har pratat med läkare och psykologer i kommunen och det enda dom gör är att proppa mig full med massa psykofarmaka, har nog testat tio olika sorter nu. Inget som fungerar. Heroin är nog inte någon ide va, då kommer det bara drabba folk runt mig negativt. Röka fet funkar ok för stunden men det är ingen hållbar lösning, men det funkar bättre än de där jävla lyckopillrena som man får utskriven hela tiden. Enligt mig är det bara skit.
Orkar inte mer, snart är all min ork slut då varje dag är en kamp. När jag vaknar varje dag så är det enda jag längtar efter är att bli trött och få sova för då slipper jag känna hur dåligt jag mår.
Orkar inte kämpa varje dag år ut och år in... snart är bägaren full. Väldigt väldigt snart.
Citera
2011-03-21, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyDahmer
Testat att vända dig till psykakuten?

Ja det är via dom som jag fått den där jävla psykofarmakan. De har inte hjälpt mig mycket heller, plus att de vill att jag ska lämna urinprov om jag överhuvudtaget ska få någon hjälp av dom. Men då måste jag sluta röka fet helt och hållet och det är det som jag vet som det enda som funkar när jag har riktigt jobbiga perioder, har provat det men när deras jävla piller ändå inte hjälper mig så känns det inte som det är värt att sluta med min "medicin" som i mina ögon är betydligt mer harmlös än läkarnas konstiga kemikalier.

Blir väl som en av de där andra människorna här som man svurit åt när de skriver att de tänkt ta sitt liv. Har tänkt att dom är idioter, men nu förstår jag dom. Känns inte värt det bara, måste kämpa för mina barn, men dom har inte någon nytta av någon som är ostabil och helt uppfylld av sin depression med kraftigt sviktande temprament som följd
Citera
2011-03-21, 01:23
Medlem
Citat:

Du har inte funderat på att ta tag i dina problem?

Varför är du feg? Det är bara till att ta livet av sig... hur enkelt som helst...
Citera
2011-03-21, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Du har inte funderat på att ta tag i dina problem?

Varför är du feg? Det är bara till att ta livet av sig... hur enkelt som helst...

Fegt mot barnen som jag lämnar bakom mig kanske.
Skit samma... Det blir vad det blir
Citera
2011-03-21, 03:28
Bannlyst
Du säger att röka fet hjälper dig för stunden, Men se till att vara helt stekt 24/7 då?
Citera
2011-03-22, 20:39
Medlem
Tjena!

Inte exakt vad TS är ute efter, men som lite kuriosa typ kanske iaf.... I Spanien(bland annat) så sövs heroinister och andra gravt beroende den första tiden när de ska tända av...trodde inte på det förrän jag såg fotona som min polare tagit i smyg av den oändliga korridor med bås efter bås innehållande de liggande och nedsövda narkomanerna mfl.

Varför tillämpas inte denna metod i Sverige tex? Alla som någon gång avgiftats, från främst då opiater och benso, skulle ju tacka ja innan bläcket ens torkat på remissen ifall chansen till nedsövning fanns som valmöjlighet kontra att spendera flera månader ute i nån skog halvt undermedicinerad på nåt kvasikristet 12-stegsmumbojumbohem... Eller vad tror ni? Skulle bespara, inte bara patienten, utan även personal och pengar på att söva personen istället för att släpa upp det levande liket kl,07 varje morgon till morgonbön och grupp och välkomna personen till ännu en dag av väntan i medicin, mat, kiosk-kö och däremellan en del torrpundande, planer på myteri-medicinskåpsinbrott-utbrott/flykt samt "kan man röka Datura" etc. och tro att någon utöver de enstaka procenten som blir nyktra(dvs rödnäsorna och tjackisarna) av Minnesotamodellen är minst sagt naivt och blåögt...för att inte säga verklighetsfrånvarande å det grövsta....

Jag och en polare, som pluggat och är behandlingsassistent(som knarkar lite i perioder då han säger att han blir bättre på sitt jobb då) snackade lite om att detta var nåt man borde ge sig in i denna sk behandlingsbranschen och starta ett hem som inte bygger alls på tidigare svensk standard utan nästan uteslutande på evidensbaserade metoder, alternativa mediciner t ex Ibogain och Kratom, nedtrappning medelst Vallmo-té första tiden för att gå över på Morfin när man är nere i dos(vallmo-te sitter ju i många gånger längre än bara morfin och långa halveringstider är bra vid utsättning, morfinet funkar när man skall trappa ut det sista, kanske Dexofen skulle funka lika bra vid de nivåerna....), meditation, massage, stimuli i form av natur(inge sitta noddande och spela samma låt på ställets enda radio/cd en hel dag) utan aktiviteter som utan att vara farliga för tungt medicinerade personer ändå tröttar ut, ett kök som lagar sådan mat som funkar när man tänder av och inte serverar kokt fisk och potatis utan sås 4 dagar i veckan för om patienten äter bra så tillfrisknar den snabbare så jag förstår inte hur många hem resonerar då de inte ens kan göra dressing till salladen fan? ,....märker att jag glider av ämnet något här, men det hänger ändå lite ihop med TS problem då det är ett generalfel på svensk sjukvård, narkotikapolitik, arbetsmarknadspolitik och rättsväsendet är ett skämt ibland så att vilja bli nedsövd ett tag efter att ha harvat runt i vårdapparaten ett sekel eller så är inte så konstigt och borde vara en rättighet att välja sin egen behandlingsform(inte enbart inom narkomanvården) och står man för den eventuella merkostnaden själv ska man kunna få välja att duscha golden dagligen vid svåra brännmanetsskador...

Problemet med för lång sövning är väl muskel och organförsvagning antar jag, eller någon insatt? En vecka, enligt Spansk modell, skulle väl dock kunna införas utan större problem anser jag, iaf vid heroinabstinens... Knepigare blir det med sub eller meta då den at´n är lååång....

Till TS!
Har du kollat dig för t ex bipoläritet? Testat Litium? Läste att personer med långvariga depressioner kunde sättas in på Litium för att stabilisera och ta bort de värsta dalarna även om man inte har manin också... Så, Litium, Lyrica, etc stabilisatiorer, antidepp, behovsbens, sömntabletter från sjukvården sen desoxypipadrol för att få saker gjorda på dagarna, motion 1-2h/dag, vattenintag på 3-4l/dag, låg dos methoxetamine för att lyfta humöret ibland, ketamin funkar även det, cannabis ibland kvällstid för att ges en liten belöning efter dagens prövningar, omega 3 fettsyror etc, god kost etc. ja, testa detta och rapportera!

Vänligen
//TinoTatz
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här