2011-03-21, 09:30
Medlem
"Nya" FFL i Kramfors?

Den här artikeln landade i min inbox för ett tag sen. Vad gäller? Hur många av grabbarna har flyttat upp på riktigt, jag trodde det bara var R**** och brorsan som bodde där, att de andra mest åkte upp för att hälsa på?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=4358293
Citera
2011-03-21, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mamouschka
Den här artikeln landade i min inbox för ett tag sen. Vad gäller? Hur många av grabbarna har flyttat upp på riktigt, jag trodde det bara var R**** och brorsan som bodde där, att de andra mest åkte upp för att hälsa på?

Men du regade dig för 3 veckor sedan och har inte haft några inlägg förutom detta?!

Men det är inte sant, dom bara hälsade på .....
Citera
2011-03-21, 09:50
Medlem
Ja alltså, inte min inbox här

Och nej, jag har inte gjort andra inlägg, använder FB mest för att läsa, som majoriteten av befolkningen. You gotta love the skvaller, right?
Citera
2011-03-21, 09:51
Bannlyst
Citat:

Underbart, hoppas dom fortästta. Som jag uppfattat det kör dom dit i turer sen åker tillbaks till sthlm, sen kommer nästa "personer gruppering" och trycker....

I och med dom inte bor där så är det svårt att veta vilka det är som gör inbrotten, och det kommer folk i omgångar upp o ner.

Sen har dom väl fattat att köra oraginserade inbrott kanske löna sig straffamässigt. Inte så hårda straff och man kan köra hel del turer.
Citera
2011-03-21, 09:55
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade

/Mod
Citera
2011-03-21, 14:49
Medlem
SpeedyWiFis avatar
Citat:

Haha, har grabbarna från Botkyrka återgått till vad de en gång i tiden sysslade med? Butiksinbrott, sno cigg och diverse annat? Ingen som vill låta dem köra på feta insiderjobb längre? Har de misslyckats så många gånger? Hallunda där några av dem var inblandade så fick de med sig bara 15 milj, när det fanns 70 milj i transporten. Trots att de fick insiderinfo + färdiga sprängladdningar!

Jaja de måste överleva de med, cigg är ganska lättsålt
Citera
2011-03-21, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyWiFi
Haha, har grabbarna från Botkyrka återgått till vad de en gång i tiden sysslade med? Butiksinbrott, sno cigg och diverse annat? Ingen som vill låta dem köra på feta insiderjobb längre? Har de misslyckats så många gånger? Hallunda där några av dem var inblandade så fick de med sig bara 15 milj, när det fanns 70 milj i transporten. Trots att de fick insiderinfo + färdiga sprängladdningar!

Jaja de måste överleva de med, cigg är ganska lättsålt
Heh varför går du så hårt mot dom?

Hallunda rånet var ju enligt mig överplanerad och stressade var dom också, dom som la planerna och pengarna förbredelse på rånet måste varit alllt annat än glada då dom gick miste om så mycket cash, samt så otroligt många inblanadae, många var ju rätt unga också.

Bankomatspränginar dom göra förur är långt ifrån lika lätt heller. Bankrån kommer dom knappast göra, för lite cash och för stora straff.

Vem vet dessa inbrottsvåg kanske är som en skuld för det "misslyckade" rånet dom kör ju serie inbrott, dom gör inte en två st dom gör säkert fem-tio stölder åt gången. Samlar och kör tillbaka till sthlm, så får man en hyffsad klumpsumma.
Nu är det sommar också, bara kika på kriminella sidan blocket vem som har fina krossar,mc, atv och ktm till salu, dax för bax.
Citera
2011-03-22, 01:37
Medlem
OT: Har länge letat efter en maskulin tråd att tappa oskulden i. Sen slog det mig, "Organiserad Brottslighet, där flockas Männen med stort M". Så här är jag Flashback, ute ur jag-observerar-bara-lådan och "inne i spelet" så att säga!

OnT: Efter att ha sett P4:s artikel och läst igenom dokumentet vart jag tvungen att ringa en släkting som är bosatt i trakterna kring Kramfors för upplysningar. Hon uppgav följande (observera "uppgifter" grundade på hörsägen):
  • Att den "yngre brodern" som nämns i artikeln och även ovan av Mamouschka, tjänar sitt leverbröd på hederligt kneg och är bosatt på annan ort.
  • Att det efter medias uppgifter om FFL:s påstådda bosättning i trakten (vilket tydligen hade skett en lång tid innan och endast omfattade ett fåtal individer) uppstod en "FFL-hysteri" där nämnda grupp påstods ligga bakom för allt från snatteri och krogbråk till försvunna personer i området. Den ena anklagelsen ska ha varit mer absurd än den andra. Detta trots att dessa individer vistats på orten sen flera år tillbaka och att ingen tidigare hade uppmärksammat dem förrän de publiserades i lokala media...
  • Att de handlar sina livsmedel i affär och tar på sig sina byxor ett ben i taget.
  • Att "Svensson" under tidsspannet som används i dokumentet inte uppmärksammat gruppens närvaro i trakten (mer än då tidningen skrivit något).
  • Att dokumentet är sammansatt av en/ett/flera polis/reporter som (för frikostigt) nämner grupperingen för att rättfärdiga ytterligare bidrag/ragga läsare. Med andra ord: Till stor del bullshit...

Detta är som sagt inte spekulationer från mig, utan enbart vad jag hört från andra över telefon. Har planer på att semestra där i sommar, och då kanske man kan observera något intressant. Innan dess vill jag inte sitta och spekulera
Citera
2011-03-22, 13:56
Medlem
SpeedyWiFis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Bankomatspränginar dom göra förur är långt ifrån lika lätt heller. Bankrån kommer dom knappast göra, för lite cash och för stora straff.
De misslyckades med de flesta där med, trots att de fick färdiga sprängladdningar m.m. Och procenten de fick betala för det? Ojojoj säger jag bara

Citat:
Nu är det sommar också, bara kika på kriminella sidan blocket vem som har fina krossar,mc, atv och ktm till salu, dax för bax.
Lycka till

Citat:
Ursprungligen postat av pROPANGAS

Välkommen till FB.

Jo polisen på småorter och lokaltidningarna brukar ju alltid förstora upp saker eftersom, som du nämner, de har egna intressen i det hela.
Vem kommer inte ihåg följetången "Familjen" i Dalarna på 90-talet? Såväl lokalpolisen som lokaltidningarna gjorde ju sitt bästa för att driva på det hela.
Citera
2011-03-23, 15:54
Medlem
thuggies avatar
finns inga nya FFL i kramfors.. FFL är och förblir tumba grabbar.

3 utav de som startade FFL bor i nuläget i högdalen/Drååågsved och lever som vanliga Jörgen Svensson i saltsjöbaden.

Vanliga killar med halvtaskig bakgrund och uppvuxna med droger och kriminalitet.
Vanliga familjefäder som tar väl hand om sina familjer!
Vanliga människor som är vääääldigt Inaktiva. Då några av dem redan har ändrat sin livsstil.

eller vad säger du Niklaaaaaaaaaas! har du ändrat på dig ( Jag var tvungen att nämna ditt namn)

flashback är inget mytto forum va? hahaha
Citera
2011-03-24, 02:01
Medlem
enprocents avatar
FFL finns väl inte officiellt dom lever väl mest på gamla meriter
Citera
2011-03-24, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enprocent
FFL finns väl inte officiellt dom lever väl mest på gamla meriter