2011-03-16, 22:25
Medlem
Uppgraderade datorn för ett par månader sen och lät en butik sätta ihop det. Efter ca 20-30 min av oanvändning går datorn ner på nått slags "sleep mode", den stängs av tillfälligt eller vad man ska säga, strömmen stängs av tills man trycker på onoff-knappen så startar den igång direkt från skrivbordet. Men nu har den fastnat där ett par gånger, trots att man trycker febrilt på onoff-knappen så är den tillsynes "död" och hoppar inte igång igen som den brukar.

Har fått dra ur och sätta tillbaka strömkontakten några gånger innan den startar över huvudtaget.

Hur får jag ordning på detta?

Min rigg:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/136105/2011-01-20
Citera
2011-03-16, 22:37
Medlem
Harpo.Marxs avatar
har du varit inne i >kontrollpanelen>energialternativ>ändra datorinställningarna för skärmläge
där har du alternativ >Aldrig< på bildskärm och strömsparläge ,där du kan välja detta.
den står säkert på 30 minuter nu..
Senast redigerad av Harpo.Marx 2011-03-16 kl. 22:40.
Citera
2011-03-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpo.Marx
har du varit inne i >kontrollpanelen>energialternativ>ändra datorinställningarna för skärmläge
där har du alternativ >Aldrig< på bildskärm och strömsparläge ,där du kan välja detta.
den står säkert på 30 minuter nu..

Tack det där stämde bra. Men varför hänger den sig i det läget ibland, den startar ju inte?
Citera
2011-03-16, 23:01
Medlem
Säkert nåt fel med någon drivrutin som krånglar. Vet dock inte vilken.
Citera
2011-03-16, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miwna
Säkert nåt fel med någon drivrutin som krånglar. Vet dock inte vilken.

hmm ok
Citera
2011-03-16, 23:57
Medlem
Harpo.Marxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av In-Spirit
Tack det där stämde bra. Men varför hänger den sig i det läget ibland, den startar ju inte?
tror att nu när du har ändrat,det där till Aldrig ,och sen efter omstart nästa gång så då skall
det vara åtgärdat..då ska det inte hänga sig..Lycka till.!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in