Hejsan
Jag är i den sitsen att jag inte har varken möjlighet eller ork att jobba i sommar, så därför tittar jag på alternativet att plugga och har därför ett gäng frågor...
Först så undrar jag hur många poäng det är som jag faktiskt måste läsa för att få fullt CSN i sommar? (100% bidrag samt lån alltså) Är det 15 poäng som gäller eller?
Vidare undrar jag hur det ligger till med distanskurserna. När jag söker på studera.nu så har jag kryssat i "Visa bara distansutbildningar utan sammankomster" för att gallra ut potentiella kurser att läsa, men ett krav jag har är att det verkligen är 100% distans, dvs ingen skriftlig tentamen och jag blir förvirrad av vissa kursbeskrivningar.
Exempel på en kursbeskrivning som är lite luddig är "CSS-baserad webbdesign" på Umeås universitet (UMU-92730:
http://www.umu.se/utbildning/program...on&code=2IN005) där det i sammanfattningen står:
Citat:
Antal övriga fysiska träffar för distans: Inga träffar
Antal obligatoriska träffar inklusive tentamen: Inga träffar
Upplägg för distanskurs: Undervisningen bedrivs nätbaserat via en lärmiljö som tillhandahålls av institutionen. Kursupplägget förutsätter att den studerande har tillgång till en dator och Internetuppkoppling.
Men i kursplanen under rubriken
Examination så står följande rad:
Citat:
Examinationen sker normalt i form av skriftligt prov...
Så hur ska jag tolka det? Vad är det som gäller?