Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Ja men det här var ju vid 1 specifkt bönerum. Menar du att det är så i övriga Moskér i London oxå?
Den här sortens predikan vi talar om är ju extrem. Sekt liknade egen del i det muslimska samfundet i Europa och England. Så jag undrar om du har nå mer på vad denna gruppen kallas? Vad har dem för inriktning inom Islam? Kul du dela historien, men jag undrar om du har nå mer fakta om gruppen eller varför just dessa typer huserar i England?
Jag vet inte hur det ligger till i alla moskeer såklart, men för att vara ärlig så fanns det ofta sjuka människor vid demonstrationer tex. Känslan man får 'overall' är lite skum. Fanns också en kille från Afghanistan jag bodde med som hade varit med om något halvskummt, han hade stått utanför en moskee i Finsbury Park och bönen hade precis avslutats och där stod kanske 20 somalier som stod och 'diskuterade' väst, terrorism osv. Senare fick vi reda på att den moskeen är känd och Abu Hamza brukade predika där regelbundet. Tänk även på 7/7 och hur det har påverkat folk och 'systemet'. Nej i london lärde jag mig att min religion är personlig och jag är glad att jag lärt mig hur jag ska uttrycka mig och undvika att hamna bland skumma personer.
Dessutom har min pappa också bott i London och han sa till mig kort och gott: lägg dig inte i deras diskussioner, besök aldrig en moskee och om du vill be någon gång gör det hemma. Jag antar att han vet mer än vad han sa. Och just därför bestämmde jag mig för att inte besöka någon moskee. Men det finns
säkert bra moskeer också.
För att svara på dina frågor så tror jag knappast att dessa människor är organiserade överhuvudtaget, UK har inte bara MI5 MI6 de har även speciella terrorintelligens organ om man kallar det så. Ha 7/7 i åtanke och hur pass allvarlig attack det var så vi kan ju bara föreställa oss britternas grova arbete i dessa frågor. Är rätt så säker på att dom är inne i varje moskee i hela london.
Dessa människor är äckliga och icke representativa för muslimer, jag träffa hur många bra och schyssta muslimer som helst. Praktiserande muslimer, icke praktiserande och många andra sorter. Det alla har gemensamt dock är att man är antiamerikansk politik och tycker ett och annat om vissa krig och vissa länder, vilket inte är något farligt.