• 1
  • 2
2011-03-03, 13:31
Medlem
Något väldigt konstigt som jag inte förstår mig på är att varje gång jag har feber drömmer jag mardrömmar i form av "hårda" och "mjuka" saker. Svårt att förklara, det är riktigt läskigt, jag blir skit rädd, men ändå är det bara hårt och mjukt som "blandas". Det kan t.ex. vara att först ser jag skrot (det hårda) och sedan bredvid skroten är det en öken med massa sand (som då är det mjuka). Och båda sakerna skrämmer verkligen upp mig. Det är värre än alla andra mardrömmar jag har. Och det här förekommer VARJE gång jag får feber, hur mycket eller lite feber jag än har. Det är också olika saker varje gång, men det som är gemensamt är att det är hårt/mjukt. Vet någon vad detta kan vara? Varför jag får det? Hur det kan skrämma upp mig så ordentligt?
(förstår att allting låter väldigt flummigt)
Citera
2011-03-03, 13:57
Medlem
Mackrills avatar
Jag vet inte just om dina drömmar, men när jag har feber så har jag alltid en dröm om att jag är typ i ett svart rum med gröna kanter där jag hör någon skrika medans bilden jag ser av mig själv zoomas in osv. Feberdrömmar är alltid konstiga!
Citera
2011-03-03, 14:14
Medlem
Hahah okej bra då är jag iaf inte ensam om att ha skumma drömmar när jag har feber
Citera
2011-03-04, 18:15
Medlem
Jiimmmiishs avatar
Vet inte om det kan vara samma drömmar som jag har haft men jag har liknande drömmar när jag är sjuk och det är ungefär liknande saker.

Jag är i mitt sovrum fast det är bara min säng i rummet och rummet är i praktiskt taget helt tomt förutom konturerna i rummet som att t.ex. mitt golv känns trubbigt och hårt men samtidigt lent och mjukt vilket leder till att jag får panik i drömmen och vill vakna.

Jag kan aldrig sätta fingret på vad de ''hårda'' och ''mjuka'' sakerna är utan de finns där i drömmen fast man kan inte se dem fast på något sätt så har jag känslan i drömmen om att de hårda/mjuka sakerna omfamnar mig så jag får ett grymt obehag. Jag vet inte hur mycket man kan förstå av det jag nyss skrev men du kanske känner igen dig på något sätt?
Citera
2011-03-05, 11:34
Medlem
Jiimmmiish: Jo men precis sådär är det! Jag känner verkligen igen mig, det är därför det är så svårt att beskriva, för jag vet inte riktigt vad det är för något som är mjukt och hårt, men det bara är så. Jag kan inte heller förstå varför det blir en så obehaglig känsla. Men vad sjukt att det är någon mer som känner det där! Det trodde jag verkligen inte
Citera
2011-03-05, 22:08
Medlem
Olga-Reets avatar
Jag brukar vid feber drömma lite liknande, fast med stora och små klot. Det är stora, mörka klot som rullar omkring. De är till exempel vattenmelonstora. Då är de små kloten i storleken av små vindruvor. Det är ganska mörkt och de stora kloten rullar omkring och krossar/smälter ihop med ett litet då och då.

Fattar fan inte varför men det är skitläskigt och ångestfyllt.
Citera
2011-03-08, 11:27
Medlem
Ja!s avatar
För varje feberperiod har jag en ny, väldigt repetiv dröm. Det gränsar till tvångstankar. Senast fick jag för mig att jag var tvungen att kasta ut massa kulor ur en cirkel, men det kommer hela tiden mer och mer. Det kan också vara andra saker som att jag drömmer om att stapla kuber i ett stort torn, men det välter hela tiden. Så jag har att göra en hel dag eller två medan jag ligger och halvsover. Blir inte rädd, men det är jobbigt.
Citera
2011-03-09, 10:13
Medlem
UtanFiskars avatar
Jag brukar drömma liknande fast med stora och små saker. Till exempel kan det vara en ENORM dörr och ett pyttepyttelitet mynt eller något liknande. Jag får en otrolig panik och ångest av att dessa objekt är så stora/små men jag vet inte varför. Med tanke på svaren i den här tråden verkar feberdrömmar ha något sorts genomgående tema, väldigt intressant!

En feberdröm jag hade när jag var liten (7-8 år) var när jag sprang runt i min lägenhet och hallucinerade att jag hade massa genomskinliga former (typ cirklar, kuber, trianglar) som var ganska stora, ungefär som en 20" datorskärm som jag var tvungen att jonglera med. De fick alltså inte träffa marken, jag var tvungen att springa runt och kasta upp formerna i luften och fånga dem så att de inte träffade marken. Det var även oändligt högt tak i lägenheten också.

Fan vad feberdrömmar är konstiga
Citera
2011-03-12, 21:55
Medlem
Wow, jag vet precis vad du snackar om, TS. Men det skummaste är att jag har drömt EXAKT om en skrothög i öknen. :S Inte en, utan flera gånger.

Jag upplever inte dessa drömmar som mardrömmar, men känner ett visst obehag efter uppvaknandet. Förmodligen för att det inte går att koppla till någonting överhuvudtaget. Det blir verkligen "what the fuck just happened?"
Citera
2011-03-13, 05:58
Medlem
versio-vulgatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixtapee
Något väldigt konstigt som jag inte förstår mig på är att varje gång jag har feber drömmer jag mardrömmar i form av "hårda" och "mjuka" saker. Svårt att förklara, det är riktigt läskigt, jag blir skit rädd, men ändå är det bara hårt och mjukt som "blandas". Det kan t.ex. vara att först ser jag skrot (det hårda) och sedan bredvid skroten är det en öken med massa sand (som då är det mjuka). Och båda sakerna skrämmer verkligen upp mig. Det är värre än alla andra mardrömmar jag har. Och det här förekommer VARJE gång jag får feber, hur mycket eller lite feber jag än har. Det är också olika saker varje gång, men det som är gemensamt är att det är hårt/mjukt. Vet någon vad detta kan vara? Varför jag får det? Hur det kan skrämma upp mig så ordentligt?
(förstår att allting låter väldigt flummigt)
När en människa har feber blir drömmarna annorlunda beoende på febern. Jag minns när jag var barn så drömde jag att jag var i krig och irrade onkring i huset.
Citera
2011-03-13, 06:05
Medlem
versio-vulgatos avatar
Jag har återkommande drömmar om att ja flyger, jag minns att det var svårt att styra till en början men sedan fick rätsida på det och styrde med armar och ben. Sedan flög jag högt över fält och skog och det var en underbar känsla. Jag fick för mig i drömmen att detta är något som en människa verkligen kan genomföra.
Kan någon förklara denna dröm
Citera
2011-03-13, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mixtapee
Drömmer om "hårda" / "mjuka" saker
kanske är du bisexuell?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera