2011-03-01, 20:06
Medlem
kungkarl12es avatar
Prytz! Rensa i din Inkorg/Utkorg!
Citera
2011-03-01, 20:24
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatsten
Så, mina damer och herrar, är ni redo för ytterligare ett vittne? Här kommer det!

Hittills har vi vittne 1 (med hunden), vittne 2 (på Lockerud) och vittne 3 (killarna på Hällristningsvägen). Nu är det så att det finns ett fjärde vittne, men det här vittnets iakttagelser skiljer sig från de andras vad beträffar tiden.

Det jag nu kallar vittne 4 borde egentligen vara vittne 1, efter det här vittnet ligger först i tiden. Vittnet - som enligt egen utsago inte har hörts av polisen - bodde utmed cykelvägen och gör en högst märklig iakttagelse tidigare på kvällen. Runt 23.30-24.00 observerar vittnet en mindre ljus bil som kör på cykelvägen upp mot Marieforsleden! Vittnet har sagt att detta var högst märkligt, eftersom vittnet dittills aldrig hade sett en bil köra där - vare sig före eller efter det att Helena försvann. Vittnets beskrivning av bilen är alltså "en mindre ljus (troligen vit) bil med avhugget bakparti". Denna beskrivning ligger således helt i linje med den beskrivning som killarna på Hälllristningsvägen har gett, nämligen en "mindre vit bil med sluttande bakparti). Det förefaller ställt utom allt rimligt tvivel att det nya vittnet och killarna på Hälllristningsvägen har iakttagit samma bil: Först mellan 23.30-24.00 (det nya vittnet) och 02.30-03.00 (killarna på Hällristningsvägen).

Min största reflexion om detta är att någon var ute och spanade efter Helena eller kollade in "läget" redan 23.30-24.00. Vi ska också komma ihåg att vittne 2 på Lockerud såg en mindre ljus bil köra i idiotfart in på Lockerud bara minuter efter det att de gälla kvinnoskriken hade tystnat. Det mesta tyder enligt mitt sätt att se på saken att alla tre har observerat samma bil. Något var ta mig fasen i görningen redan tidigt på kvällen - och detta något flippar sedan ur helt.

Jag kan ge mig den på att någon antingen ville ha koll på Helena eller letade efter henne. Och i så fall bör ju denne ha vetat att Helena var borta tidigare på kvällen men inte visste vart hon skulle ta vägen: Hem eller till exempelvis Stadt.

Tja, synpunkter, tack!
Jo! Kan Du kontakta detta vittne och be den verifiera och bekräfta iaktagelsen här på forumet! Gäller också Lockeruds-vittnet! Något i bevis-väg iaktagelse måste finnas för oss andra här forumet.
Tycker dessutom vittnet med iaktagelsen 23:30-24:00 kontaktar polisen och redogör för dem med.
Citera
2011-03-01, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Jo! Kan Du kontakta detta vittne och be den verifiera och bekräfta iaktagelsen här på forumet! Gäller också Lockeruds-vittnet! Något i bevis-väg iaktagelse måste finnas för oss andra här forumet.
Tycker dessutom vittnet med iaktagelsen 23:30-24:00 kontaktar polisen och redogör för dem med.

Och varför skulle jag be vittnena komma in här och "bevisa" något? Skulle två "nya" användarnamn komma in här skulle flera av genast anklaga mig för att själv stå bakom dem. Eller hur?

Jag hoppas att ingen tror att jag är så j-vla dum att jag hitta på allt detta? Var tacksamma i stället!

Och varför ska jag kontakta polisen? Polisen vet allt redan - med det lilla tillägget att polisen vet det ungefär nu, ty polisen har koll på Flashback. Jag vet till och med det!
Citera
2011-03-01, 20:54
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Och varför skulle jag be vittnena komma in här och "bevisa" något? Skulle två "nya" användarnamn komma in här skulle flera av genast anklaga mig för att själv stå bakom dem. Eller hur?

Jag hoppas att ingen tror att jag är så j-vla dum att jag hitta på allt detta? Var tacksamma i stället!

Och varför ska jag kontakta polisen? Polisen vet allt redan - med det lilla tillägget att polisen vet det ungefär nu, ty polisen har koll på Flashback. Jag vet till och med det!
Inte min mening göra dig upprörd. Kör på som Du tänkt så får vi se var vi landar småningom. Jag är faktiskt med på din Teori fortfarande och har aldrig heller släppt greppet om den.
Citera
2011-03-01, 21:23
Bannlyst
Jag kan tillägga att så vitt jag har förstått har vare sig vittne 1 (med hunden), vittne 2 (Lockerud) eller vittne 4 (det nya) någon dator. Detta beror inte på att de är så gamla att de är senila, men väl på att de anser sig "tillräckligt gamla" för att tycka att det är för sent att hoppa på datortåget.

Undrar förresten var Prinzezzan är. Tippar på att hon känner sig akterseglad med sina puttekulor till "fakta".
Citera
2011-03-01, 21:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Så, mina damer och herrar, är ni redo för ytterligare ett vittne? Här kommer det!

Hittills har vi vittne 1 (med hunden), vittne 2 (på Lockerud) och vittne 3 (killarna på Hällristningsvägen). Nu är det så att det finns ett fjärde vittne, men det här vittnets iakttagelser skiljer sig från de andras vad beträffar tiden.

Det jag nu kallar vittne 4 borde egentligen vara vittne 1, efter det här vittnet ligger först i tiden. Vittnet - som enligt egen utsago inte har hörts av polisen - bodde utmed cykelvägen och gör en högst märklig iakttagelse tidigare på kvällen. Runt 23.30-24.00 observerar vittnet en mindre ljus bil som kör på cykelvägen upp mot Marieforsleden! Vittnet har sagt att detta var högst märkligt, eftersom vittnet dittills aldrig hade sett en bil köra där - vare sig före eller efter det att Helena försvann. Vittnets beskrivning av bilen är alltså "en mindre ljus (troligen vit) bil med avhugget bakparti". Denna beskrivning ligger således helt i linje med den beskrivning som killarna på Hälllristningsvägen har gett, nämligen en "mindre vit bil med sluttande bakparti). Det förefaller ställt utom allt rimligt tvivel att det nya vittnet och killarna på Hälllristningsvägen har iakttagit samma bil: Först mellan 23.30-24.00 (det nya vittnet) och 02.30-03.00 (killarna på Hällristningsvägen).

Min största reflexion om detta är att någon var ute och spanade efter Helena eller kollade in "läget" redan 23.30-24.00. Vi ska också komma ihåg att vittne 2 på Lockerud såg en mindre ljus bil köra i idiotfart in på Lockerud bara minuter efter det att de gälla kvinnoskriken hade tystnat. Det mesta tyder enligt mitt sätt att se på saken att alla tre har observerat samma bil. Något var ta mig fasen i görningen redan tidigt på kvällen - och detta något flippar sedan ur helt.

Jag kan ge mig den på att någon antingen ville ha koll på Helena eller letade efter henne. Och i så fall bör ju denne ha vetat att Helena var borta tidigare på kvällen men inte visste vart hon skulle ta vägen: Hem eller till exempelvis Stadt.

Tja, synpunkter, tack!

Det här vittnet som du nämner som nummer 4 ställer till med en del problem.
Citera
2011-03-01, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det här vittnet som du nämner som nummer 4 ställer till med en del problem.

Eh? Problem? Jag ser det som ett stöd. Det nya vittnet beskriver en mindre ljus bil med avhugget bakparti. Killarna på Hällristningsvägen beskriver en mindre ljus bil med sluttande bakparti. Vittnet på Lockerud beskriver en mindre ljus bil. Sannolikheten för att det är samma bil vid alla tre tillfällena är mycket stor.

Om det är samma bil tycker jag att det visar på att gm var ute redan tidigt och spanade/letade men hittade inte det han/dom sökte. Det gjorde han/dom senare däremot.

Men som sagt, ös in idéer.
Citera
2011-03-01, 22:00
Bannlyst
Lite att tänka på nu............ strävsamt jobb.

Går det att få tag på täck avtrycken/avtrycket, någon som vet ?
Det lutar åt en gissning: Lancia, mazda alternativt volvo 343
Senast redigerad av prytz67 2011-03-01 kl. 22:04.
Citera
2011-03-01, 22:03
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:

Jag kan ge mig den på att någon antingen ville ha koll på Helena eller letade efter henne. Och i så fall bör ju denne ha vetat att Helena var borta tidigare på kvällen men inte visste vart hon skulle ta vägen: Hem eller till exempelvis Stadt.Tja, synpunkter, tack!

Inte enbart en fråga till Gatsten utan OCKSÅ till andra forumet.
Stämmer det att Helena med kompisar var på fest i Töreboda den kvällen? Eller menar då Festen Hos Pernilla!. (Pernilla själv uttalar sig om festen SVT/veckans brott).

Isåfall om De nu var det! - när lämnade Helena eller flera Festen? Menar då också om andra inblandade festen som kan ha gett sig av tidigare än Helena och andra- Hade de bil? Ville de till Mariestad?

Fanns det någon eller några nya/ eller ytliga bekantskaper på Festen?

Tidpunkt, tidpunkter?

Hur tog de sig till Mariestad? Buss,Taxi eller privat bil?

När anlände Helena eller flera sällskapet TILL stadt, tidpunkt?

Tycker frågorna kan vara nog så viktigt sammanhanget med iaktagelsen bil 23:30-24:00.
Och...desutom...
vill få Töreboda och Pernilla med förfest ryktet under lupp. Sedan gå vidare.
Senast redigerad av kungkarl12e 2011-03-01 kl. 22:07.
Citera
2011-03-01, 22:11
Bannlyst
Om jag har rätt, så blir det ruljans snart
jag har en liten idé

God natt för nu !
Citera
2011-03-01, 22:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Inte enbart en fråga till Gatsten utan OCKSÅ till andra forumet.
Stämmer det att Helena med kompisar var på fest i Töreboda den kvällen? Eller menar då Festen Hos Pernilla!. (Pernilla själv uttalar sig om festen SVT/veckans brott).

Isåfall om De nu var det! - när lämnade Helena eller flera Festen? Menar då också om andra inblandade festen som kan ha gett sig av tidigare än Helena och andra- Hade de bil? Ville de till Mariestad?

Fanns det någon eller några nya/ eller ytliga bekantskaper på Festen?

Tidpunkt, tidpunkter?

Hur tog de sig till Mariestad? Buss,Taxi eller privat bil?

När anlände Helena eller flera sällskapet TILL stadt, tidpunkt?

Tycker frågorna kan vara nog så viktigt sammanhanget med iaktagelsen bil 23:30-24:00.
Och...desutom...
vill få Töreboda och Pernilla med förfest ryktet under lupp. Sedan gå vidare.

Det här är intressant, när kom hon till Stadt och när lämnade hon festen och hur kom hon dit?
Citera
2011-03-01, 22:34
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
..... Vittnet - som enligt egen utsago inte har hörts av polisen - bodde utmed cykelvägen och gör en högst märklig iakttagelse tidigare på kvällen. Runt 23.30-24.00 observerar vittnet en mindre ljus bil som kör på cykelvägen upp mot Marieforsleden! Vittnet har sagt att detta var högst märkligt, eftersom vittnet dittills aldrig hade sett en bil köra där - vare sig före eller efter det att Helena försvann..... Något var ta mig fasen i görningen redan tidigt på kvällen - och detta något flippar sedan ur helt..... Jag kan ge mig den på att någon antingen ville ha koll på Helena eller letade efter henne. Och i så fall bör ju denne ha vetat att Helena var borta tidigare på kvällen men inte visste vart hon skulle ta vägen: Hem eller till exempelvis Stadt.

Tja, synpunkter, tack!

Det var ju fantastiskt vad du kan dra upp vittnen ur rockärmen. Framgår dock inte om vittnet rapporterade sina iaktagelser till polisen utan bara att hon inte blivit hörd. Skulle ju vara lite märkligt om man har gjort dom aktuella observationerna, mordnatten nära förmodad brottsplats, och inte hört av sig till polisen på 18 år. Alternativt blev hon kanske lika avmätt bemött som en del andra verkar ha blivit.

Om det var gärningsmännen hon såg så behöver det ju inte betyda att det var just H dom var ute efter utan bara ett lämpligt "offer" = ensam tjej i lämplig ålder som kunde attackeras med liten risk för upptäckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in