2011-02-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tänkte faktiskt detsamma. Jag tycker ingen ska kunna komma undan ett brott med hänvisning till att dom är underåriga (om dom inte nu är det). Om man är gammal nog att utföra ett sexbrott så är man fan gammal nog att ta konsekvenserna av det. Enligt min dotter så var detta inte tonåringar utan vuxna män,däremot så är det svårt att åldersbestämma någon när man bara är elva år. För henne och dom övriga inblandade offren så var detta absolut inte en lek som gick snett,dom ville inte ens ha med dessa (för dom vuxna män ) att göra.

Man kan undersöka möjligheterna att få ett målsägarbiträde som tar hand om de frågor som dyker upp senare. Du ska själv inte behöva fundera på allt, det är nog tillräckligt besvärligt som det är.

Har ni fått någon professionell hjälp för att stötta barnen? Inte bara någon skolkurator eller liknande, utan någon som har vana vid liknande händelser. Polisen ska kunna hjälpa till att hitta rätt.
Det tar tid för barnen att komma över händelsen, har i min närhet sett liknande exempel på hur tjejer i samma ålder drabbats av det som vi klumpar ihop som "invandrare". Vad som sen händer följer inte något givet mönster, den som i början känner sig mest illa tillmods, kan vara den som snabbast kommer över händelsen - medan den som verkar opåverkad kan drabbas senare. Just därför kan det vara bra att få hjälp utifrån.

Om du läser tråden ser du en mängd konstiga inlägg från användare som diskuterar om brottsrubriceringen är korrekt ( vilket inte spelar någon större roll för barnen som drabbats ), eller trovärdigheten hos PI respektive föräldrarna. Det är inget att bry sig, de brukar försvinna efter ett tag.
Senast redigerad av Batuta 2011-02-27 kl. 17:58.
Citera
2011-02-27, 17:55
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thepressbyran
Är inte ganska mkt som skrivs här irrelevant?
Det kan förklaras ja, men inte ursäktas nej. Två olika ord.

Jag har funderat på varför detta skedde,hade alla gärningsmän samma syn på barnen eller uppviglade dom varandra ? Jag har svårt att tänka mig att så många helt plötsligt i samspel ger sig på ett par barn. Någon borde ju ha insett att detta är helt åt helvete fel !?

Enligt dottern min så var majoriteten delaktiga (även om hon inte med bestämdhet kan intyga att ALLA var på dom). Mest drivande var en man med helt sammanväxta ögonbryn. Han var mest på barnen och tryckte sin erigerade penis mot barnen (under vattnet).

Eftersom gruppen redan innan gett sig på andra badande gäster så låg något i luften redan innan. Jag ser framför mig ett par brunstiga tjurar som släpps ut på bete med korna efter en lång vinter. Men min syn är nu kraftigt färgad av mina hatiska känslor. Det är fullkomligt vidrigt att som mor få sin dotter skändad oavsett vilka förövarna är.
Citera
2011-02-27, 17:57
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tycker det är högst tveksamt om vad som är den egentliga "faktan" i det här.

Någon eller några har sexuellt ofredat något eller några barn på ett badhus. Det skall givetvis polisen utreda.
Som sagt, vi diskuterar endast, inte utreder.
Som jag har sagt tidigare så var det enda skälet till att jag hamnade i den här tråden, att PI:s trovärdighet som källa ifrågasattes. Och som vi ser nu var deras artikel, korrekt i stora drag. Och det som har skett bör komma till allmän kännedom.
Citat:
Hur många var GM t ex?
Det är inte avgörande för faktumet att detta vidriga har inträffat.
Citat:
Att bilda lynchmobbar som kräver utkräver ansvar av oskyldiga har aldrig varit min melodi - sådant sysslar pöbeln med.
Jag personligen nöjer mig med att sprida kunskap, och får väl tacka dig och alla andra som håller tråden vid liv!
Citera
2011-02-27, 17:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vem har bildat de här lynchmobbarna?
Vilka är de oskyldiga du pratar om som har utsatts för en lynchmobb?

Vem förutom polisen utreder brottet just nu menar du?
Här diskuteras det som har hänt vilket ju är ett ganska naturligt förfarande på ett debattforum, tycker du inte det?
Vad kallar du detta?
Citat:
En grupp som kallar sig "Nordisk Ungdom" har gett sig på att kasta ägg mot Björkudden, en av Attendos två transitboenden för ensamkommande i Solna kommun.
Vad menar du att man skall sätta för etikett på "aktionen" som är planerad till nu ikväll?

Oskyldiga är väl de som bor på boendet som inte begått något brott men som ändå utsätts för dessa "mobbar". Eller vad menar du att de är skyldiga till?
Citera
2011-02-27, 18:00
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Man kan undersöka möjligheterna att få ett målsägarbiträde som tar hand om de frågor som dyker upp så senare. Du ska själv inte behöva fundera på allt, det är nog tillräckligt besvärligt som det är.

Har ni fått någon professionell hjälp för att stötta barnen? Inte bara någon skolkurator eller liknande, utan någon som har vana vid liknande händelser. Polisen ska kunna hjälpa till att hitta rätt.
Det tar tid för barnen att komma över händelsen, har i min närhet sett liknande exempel på hur tjejer i samma ålder drabbats av det som vi klumpar ihop som "invandrare". Vad som sen händer följer inte något givet mönster, den som i början känner sig mest illa tillmods, kan vara den som snabbast kommer över händelsen - medan den som verkar opåverkad kan drabbas senare. Just därför kan det vara bra att få hjälp utifrån.

Om du läser tråden ser du en mängd konstiga inlägg från användare som diskuterar om brottsrubriceringen är korrekt ( vilket inte spelar någon större roll för barnen som drabbats ), eller trovärdigheten hos PI respektive föräldrarna. Det är inget att bry sig, de brukar försvinna efter ett tag.

Om jag skall vara ärlig så har jag inte läst hela tråden,och jag kommer inte göra det heller. För min del så har jag inte ett enormt behov av att alla ska tro på vad jag säger. Jag hade också varit källkritisk om jag hade suttit i någon annans situation. Man ska vara källkritisk,det är bara sunt.

Jag har bara återgett historien så som den är och detta med anledning till att det ska bli känt vad som har hänt och inte bara tystas ner utan åtgärd.
Jag vill att Husbybadet ska ändra sina rutiner och jag vill att vissa människor ,som man uppenbarligen behöver förklara för att man inte får våldsföra sig på andra, inte ska kunna besöka allmänna inrättningar utan fler ledsagare.
Citera
2011-02-27, 18:01
Medlem
Citat:
Men jag är så jävla trött på er rasister som drar alla över en kamm. "De" är sådana, jaha då antar jag att du INTE känner så många från mellanöstern.

Du har inte tittat på statistiken.... eller inte förstått den. killarna som kommer från vissa kulturer våldtar mycket oftare än andra.
Citera
2011-02-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag har funderat på varför detta skedde,hade alla gärningsmän samma syn på barnen eller uppviglade dom varandra ? Jag har svårt att tänka mig att så många helt plötsligt i samspel ger sig på ett par barn. Någon borde ju ha insett att detta är helt åt helvete fel !?

Enligt dottern min så var majoriteten delaktiga (även om hon inte med bestämdhet kan intyga att ALLA var på dom). Mest drivande var en man med helt sammanväxta ögonbryn. Han var mest på barnen och tryckte sin erigerade penis mot barnen (under vattnet).

Eftersom gruppen redan innan gett sig på andra badande gäster så låg något i luften redan innan. Jag ser framför mig ett par brunstiga tjurar som släpps ut på bete med korna efter en lång vinter. Men min syn är nu kraftigt färgad av mina hatiska känslor. Det är fullkomligt vidrigt att som mor få sin dotter skändad oavsett vilka förövarna är.

Att killen hade hård kuk ger en helt annan syn, för då betyder det att han blev kåt av barnen. Och då kan man ju fastställa att han är pedofil.
Vad spelar det för roll om han hade helt sammanväxta ögonbryn?
Och det är inget mellanslag innan ett frågetecken.
Citera
2011-02-27, 18:02
Moderator
Lobengulas avatar
Ja då har det alltså dykt upp en nyregistrerad medlem som påstår sig vara mamma. Eftersom "hennes" uppgifter styrker vad lynchmobben "vet" så får "hon" 100% förtroende.

Men om man nu ska försöka sig på en sansad analys så har ingenting förändrats. De enda vittnena verkar vara barnen själva. Ingen annan har sett vad som hänt. Förhoppningsvis finns det en videoinspelning som kan ge klarhet i fallet.

Vi vet alltså inte med säkerhet vad som har hänt, inte heller hur många eller vilka som deltagit i händelsen. Trist men hindrar ju inte lynchmobben från att utnyttja läget och hetsa mot alla invandrare och muslimer i synnerhet.
Citera
2011-02-27, 18:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Du får Väl Godkännt i SD-lyrik! Mycket fin litet stycke.
Jag kan fortsätta:

Vaknar svettig, skäggbarn varje natt i drömmarnas rike

Ångest, permanent upphållstillstång, analklåda, jag önskar jag var dom.
Drömmarna intensifieras, repetition varje natt, Jimmie placerar som alltid sin söta sädesvätska på min tungspets. Repetition.

Men aldrig mer att jag går tillbaka till andra sidan, smärtsamma sidan, onda sidan.
För evigt medborgare i realisternas rike

Du måste väl veta hur man gör när man driver med någon va? Då gör man som jag gjorde i mitt inlägg. Du ville alltså påpeka att det var ett skämt och att du inte förstod det?

Ursäkta vad har SD med denna händelsen att göra`?
Är det möjligen så att dom får skit för precis allt.
Vem som är vad här spelar nog ingen roll.

Jag tycker oerhört synd om barnen och Frukrokodil har väl redogjort för händelsen som ingen kan bortse ifrån.
Jag hoppas verkligen att man uppmärksammar den här händelsen så att man inte får mer av den här sortens beteende.

Barnen mår dåligt föräldrarna mår dåligt vi som ser skillnad på äpplen och päron mår dåligt.
Mörkar man detta bör man ställa sig frågan vad i helvete är det som sker.

Kan inte tänka mig att alla här som anser detta är avskyvärt är SDare det är bara ett sätt att hitta en orsak till att fortsätta stryka händelsen medhårs så att den glöms fort som om inget har hänt.
Folk blir arga helt enkelt och det förstår jag fullständigt.
Man ska bli arg och reagera det är sunt allt annat är idioti.

Alla ni som vurmar för människor som flyr kan väl vara så pass att ni kan lägga mer skatt och öppna era hus för dessa människor.
Så andra som inte vill sponsra precis vad som helst slipper.
Citera
2011-02-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvadratiker
Du har inte tittat på statistiken.... eller inte förstått den. killarna som kommer från vissa kulturer våldtar mycket oftare än andra.

Statistiken som SD tagit fram? Ja för den stämmer ju så bra, verkligen. Det kanske är så, jag vet inte. Men ALLA är inte likadana.
Citera
2011-02-27, 18:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja då har det alltså dykt upp en nyregistrerad medlem som påstår sig vara mamma. Eftersom "hennes" uppgifter styrker vad lynchmobben "vet" så får "hon" 100% förtroende.

Men om man nu ska försöka sig på en sansad analys så har ingenting förändrats. De enda vittnena verkar vara barnen själva. Ingen annan har sett vad som hänt. Förhoppningsvis finns det en videoinspelning som kan ge klarhet i fallet.

Vi vet alltså inte med säkerhet vad som har hänt, inte heller hur många eller vilka som deltagit i händelsen. Trist men hindrar ju inte lynchmobben från att utnyttja läget och hetsa mot alla invandrare och muslimer i synnerhet.

Till skillnad från ditt tänkande och sorterande som jag fick erfara tidigare i tråden så kan man som klok se om det är en Mamma till ett antastat barn eller inte.
Men din förmåga är inte tillräckligt för det uppdraget.
Citera
2011-02-27, 18:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Att killen hade hård kuk ger en helt annan syn, för då betyder det att han blev kåt av barnen. Och då kan man ju fastställa att han är pedofil.
Vad spelar det för roll om han hade helt sammanväxta ögonbryn?
Och det är inget mellanslag innan ett frågetecken.

Du är medveten om att det är barn som antastats va?
Eller sprider du ett ljus som vi andra inte förstår eller vad provar du med här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in