Jag skulle sluta för ett tag sen och det gick åt helvete. Jag tänkte att nu ska jag inte röka förrän nästa helg. Dagen innan fredag var det nästan helg, så på torsdag eftermiddag småspringer jag till kiosken, köper ett paket Prince och får en fet nickokick, (för att vara över 14 iaf...). Sedan rökte jag tre paket fram till söndag kväll. Sedan höll jag mig till tisdag och sen dess har jag fortsatt röka. Detta var ett halvår sedan.
Nu har jag inte rökt på en månad, detta är mina tips.
-bestäm dig för att aldrig mer tända en cigg, bestäm dig för att du hatar cigarretter
-du ska äcklas av cigarretter, ställ ett vattenglas med tio fimpar vid sängkanten. Det är jätteäckligt, FUNGERAR.
-släng alla tändare
-ge bort eller släng alla askfat
-berätta för alla att du har slutat
-berätta för alla att du inte kommer att röka igen
Några tips, jag har rökt weed och druckit öl så det kanske kan vara lite osammanhängande. (nån last får man väl ha)