2005-10-01, 01:17
  #13
Medlem
cocksuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emiren
Jag skulle sluta för ett tag sen och det gick åt helvete. Jag tänkte att nu ska jag inte röka förrän nästa helg. Dagen innan fredag var det nästan helg, så på torsdag eftermiddag småspringer jag till kiosken, köper ett paket Prince och får en fet nickokick, (för att vara över 14 iaf...). Sedan rökte jag tre paket fram till söndag kväll. Sedan höll jag mig till tisdag och sen dess har jag fortsatt röka. Detta var ett halvår sedan.

Nu har jag inte rökt på en månad, detta är mina tips.

-bestäm dig för att aldrig mer tända en cigg, bestäm dig för att du hatar cigarretter
-du ska äcklas av cigarretter, ställ ett vattenglas med tio fimpar vid sängkanten. Det är jätteäckligt, FUNGERAR.
-släng alla tändare
-ge bort eller släng alla askfat
-berätta för alla att du har slutat
-berätta för alla att du inte kommer att röka igen

Några tips, jag har rökt weed och druckit öl så det kanske kan vara lite osammanhängande. (nån last får man väl ha)


nämen fyfan.. menar du att du sov(er) med ett glas med fimpar vid sängen, efter bara en dag är ju stanken outhärdlig på nära håll... bra tips annars
Citera
2005-10-03, 18:43
  #14
Medlem
mollydotts avatar
Några handfasta tips (en del av dem står i mitt längre mail men dessa kanske är mer lättlästa):
1. Skriv en lista om varför du inte vill röka. Till exempel kanske du inte vill ha cancer, KOL, diabetes, kärlkramp, lukta apa, bli ful, etc.

2. Bannlys rökning för dig själv. Inga "baradettaettendablossjustdennakväll".

3. Gör vad som krävs för att hålla upp. Det finns de som bälgar i sig kaffe, och de som inte kan dricka kaffe överhuvudtaget eftersom de bara blir rök/snussugna. Hitta ditt sätt. Detsamma gäller alkohol, ingen alls eller det enda roliga som finns kvar, du väljer.

4. Rör på dig varje dag. Det håller dopaminet uppe så du blir lite gladare och lugnare.

5. Ät regelbundet. Nikotinet höjde blodsockret, nu behöver du fylla på på annat sätt för att inte drabbas av svimmningskänslor och aggressioner. frukt och nötter hjälper bra.

6. Kanske blir du ombedd att börja igen eftersom du tillhör den grupp som milt sagt blir otrevlig och aggressiv.
Det är ju möjligt att du blivit, men det är ju faktiskt en övergående period. Du slutar ju röka för livet, då får man lov att vara elak så länge som det krävs.
Basta!

Till sist: en mig närstående var i perioder storrökare, och ibland bara feströkare. Höll upp rökningen ett par år här och där. Och ändå:
Ena lungan SPRACK! vid en stillsam promenad på stan.
Sprack, för att elasticiteten var "bortrökt".
Citera
2005-10-03, 19:46
  #15
Moderator
tobess avatar
Klistrar denna tråd nu, men fyll gärna på med mer tips..

/Moderator
Citera
2005-10-06, 20:12
  #16
Medlem
Ultimates avatar
hmm kan man inte försöka att sluta med en kompis. gärna nån man e lite rival med. då blire fajt typ. Segt o hitta nån kanske
Citera
2005-10-22, 06:11
  #17
Medlem
erections avatar
Röka gräs hjälper väldigt mycket ger en lugnande effekt och man får fortfarande röka lite så man får den där goda känslan. Visst då kanske gräs blir en överflyttnings drog men bara att bli fri från cannabis efter du har raderat nikotinet. Nikotin är ju trots allt mycket mer beroendeframkallande.
Citera
2005-10-25, 21:38
  #18
Medlem
TheFightingEggs avatar
Köp ett ciggpaket och lägg på hyllan tills du glömmer bort det. Då borde du vara rökfri. Då kan du slänga paketet.
Citera
2005-10-26, 16:18
  #19
Bannlyst
vet dock inte om detta är sant.
Doppa cigaretten i mjölk och låt det torka.
Rök sedan, ciggen blir så äcklig att du äcklas varje gång du tänker på det.
Citera
2005-10-26, 20:41
  #20
Medlem
Clownens~Tårars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Röka gräs hjälper väldigt mycket ger en lugnande effekt och man får fortfarande röka lite så man får den där goda känslan. Visst då kanske gräs blir en överflyttnings drog men bara att bli fri från cannabis efter du har raderat nikotinet. Nikotin är ju trots allt mycket mer beroendeframkallande.


Detta är min 4:e cigarettfria dag, lade nyss rulltobak i ett vattenbad och ska låta det stå ett dygn för att få nikotinet att försvinna. Har lite gräs som jag sedan tänkte röka utblandat med mitt nikotinfria tobak. Har aldrig testat denna metod förr men det låter ju intressant. Kanske tobaken inte smakar så god sen utan nikotinet, annars skulle det ju vara en ide att röka det tills man sluppit värsta nikotin abstinensen. Åter kommer med synpunkter.
Kanske nån annan testat denna metod?
Citera
2005-11-04, 00:51
  #21
Medlem
prettygirls avatar
Jag slutade cold turkey, inga tuggummin, inga plåster.
Nothing. Drog på mig halsont i samma veva så det har hjälpt mycket.
Gör ont att röka med en keff hals. Så då vill jag inte.

Livet som icke-rökare suger ganska hårt.
Men jag bör väl vänja mig snart.
Att inte lukta rök är väl det bästa.
Jag inbillar mig även att det är lättare att andas.
Citera
2005-11-04, 01:25
  #22
Medlem
Clownens~Tårars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Jag slutade cold turkey, inga tuggummin, inga plåster.
Nothing. Drog på mig halsont i samma veva så det har hjälpt mycket.
Gör ont att röka med en keff hals. Så då vill jag inte.

Livet som icke-rökare suger ganska hårt.
Men jag bör väl vänja mig snart.
Att inte lukta rök är väl det bästa.
Jag inbillar mig även att det är lättare att andas.

Bra jobbat om du klarar att sluta, själv började jag röka igen så fort det blev helg och dags för öl.
Det är som du säger att livet som icke rökare suger hårt, förståss skulle det suga ännu mer ifall man blev sjuk av rökningen, men men...

Tobaken som jag lade i blöt smakade fruktansvärt illa och skapade host attacker sen nikotinet och alla andra smakämnen skölts bort, ingen hit.
Citera
2005-11-04, 17:46
  #23
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Jag slutade cold turkey, inga tuggummin, inga plåster.
Nothing. Drog på mig halsont i samma veva så det har hjälpt mycket.
Gör ont att röka med en keff hals. Så då vill jag inte.

Livet som icke-rökare suger ganska hårt.
Men jag bör väl vänja mig snart.
Att inte lukta rök är väl det bästa.
Jag inbillar mig även att det är lättare att andas.
Ju mer man rökt, desto fler halsinfektioner får man i början! Kroppen reparerar sig själv!
Jag som ALDRIG är sjuk hade konstanta halsinfektioner i tre månader när jag lagt av.....säger en del om hur det påverkar kroppen. Bra också att bli påmind hela tiden om att INTE börja igen.....
Citera
2005-11-16, 08:27
  #24
Medlem
Nu har jag bestämt mig. Jag ska sluta röka.

Jag är en så kallad feströkare. Jag har rökt på vardagar också fasst mest oregelbundet. Sista månaderna har det bara vart helgröka i samband med fest och då blir det ett stort paket på en kväll.

Började röka när jag var 20 år, ganska dumt!

Jag har försökt sluta innan men bara halvdant. Har köpt paket med mig till festen ifall jag skulle ångra mig och redan där skiter det sig ju

Men nu så ska jag verkligen göra ett helhjärtat försök. Så länge jag inte dricker mig full är det busenkelt men jag dricker varje helg så det är ett problem. Efter några öl är det så förbannat gott med cigg Sen röker alla andra också. Dricka och röka går lixom hand i hand

Jag skulle klara mig på 3-4 cigg på en kväll men grejjen är att man inte får ta en enda och det känns tungt. Jag är inte nikontinberoende så tuggumin och plåster är inget för mig.

Jag ska ge det ett seriöst försök, handlar bara om och bestämma sig det är bara det att motivationen och självdiciplinen går ut när alkoholen kommer in. Ni fattar säkert!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in